Rower ostre koło?

Zaczęty przez jaworek, 2023-05-22 | 18:48:25

Poprzedni wątek - Następny wątek

ux

Trzeba korzystać z dobrej pogody, póki jest. 55 km, oldskulowo, bez elektroniki, nawigacji, aby światełko.

jaworek

Właśnie wróciłem z Gdańska. Tu jednak trzeba mieć rower z tysiącem trybów. Góry,górki i góreczki.
Ostrym to sobie można polatać ścieżką wzdłuż zatoki... od molo w Sopocie do latarni w Nowym Porcie i z powrotem ;)

microb1987

Cytat: jaworek w 2023-09-21 | 23:23:25
Właśnie wróciłem z Gdańska. Tu jednak trzeba mieć rower z tysiącem trybów. Góry,górki i góreczki.
Ostrym to sobie można polatać ścieżką wzdłuż zatoki... od molo w Sopocie do latarni w Nowym Porcie i z powrotem ;)
Ano

Trójmiasto nie jest najlepszym poligonem pod ostre

microb1987



Pojeżdżone.
Pierwsze 100 pękło

jaworek

Twardziel  :)
I bez radaru... ;)

Matgregor

I 2350 kcal poszło w pi**iet m)
;)
Rób rób, a garb Ci sam wyrośnie...

microb1987


Pracujemy nad średnią.
Już było 30+, już witałem się z gąską, ale nie ku**a, wiatr musiał ruszyć i pokazać mi miejsce w szeregu

jamel23

Wiatr zawsze mocniej wieje na powrocie :)
Bez wzgledu na obrany kierunek  ;D

jaworek

Ja ostatnio słabo z czasem i leń mi się włączył przez to od tygodnia.
Wracam styrany z roboty i mi się nie chce mimo świetnej pogody.
Po kilku miesiącach wypruwania flaków czas na chwilę odsapki.
Od poniedziałku cisnę dalej. Spokojnie do przodu :)

kwita

Wstawać,  dajesz... dasz radę. Ja też cały tydzień zap... od 5 na nogach, daje w góry na dwa dni, pociągiem aby było trudniej  ;)

microb1987

Muszę się pochwalić

Niby nic, a cieszy

Axo

Polecam takie oto uchwyty. Aluminium i nie zajmuje dużo miejsca.

kwita

Cytat: Axo w 2023-10-07 | 13:05:17
Polecam takie oto uchwyty. Aluminium i nie zajmuje dużo miejsca.

Pierwszy raz widzę, aby tzw.rogi założone były po wewnętrznej stronie chwytów? Co ważniejsze, rozdzieliłeś tu dźwignię przerzutek oddalając od chwytu. Dźwignie przerzutek powinny być jak najbliżej chwytów (tak jakby w świetle dźwigni hamulca) m)

Axo

Cytat: kwita w 2023-10-08 | 09:06:13
Cytat: Axo w 2023-10-07 | 13:05:17
Polecam takie oto uchwyty. Aluminium i nie zajmuje dużo miejsca.

Pierwszy raz widzę, aby tzw.rogi założone były po wewnętrznej stronie chwytów? Co ważniejsze, rozdzieliłeś tu dźwignię przerzutek oddalając od chwytu. Dźwignie przerzutek powinny być jak najbliżej chwytów (tak jakby w świetle dźwigni hamulca) m)

No widzisz , jest taka możliwość. Dlaczego często zakłada się bliżej środka? Powoduje to wymuszenie smukłości sylwetki i mniejsze oporów powietrza.Takie ustawienie przydaje się na podjazdach.
Poza tym każdy ustawia jak chce , tak aby było mu wygodnie. Dźwignia przerzutek jest na tyle długa, ze nie ma problemu z korzystaniem z niej. Jak ktoś ma krótkie paluszki zawsze moze zrzucać biegi od wewnętrznej strony, jest taka możliwość.

kwita

Cytat: Axo w 2023-10-08 | 09:20:55
Cytat: kwita w 2023-10-08 | 09:06:13
Cytat: Axo w 2023-10-07 | 13:05:17
Polecam takie oto uchwyty. Aluminium i nie zajmuje dużo miejsca.

Pierwszy raz widzę, aby tzw.rogi założone były po wewnętrznej stronie chwytów? Co ważniejsze, rozdzieliłeś tu dźwignię przerzutek oddalając od chwytu. Dźwignie przerzutek powinny być jak najbliżej chwytów (tak jakby w świetle dźwigni hamulca) m)

No widzisz , jest taka możliwość. Dlaczego często zakłada się bliżej środka? Powoduje to wymuszenie smukłości sylwetki i mniejsze oporów powietrza.Takie ustawienie przydaje się na podjazdach.
Poza tym każdy ustawia jak chce , tak aby było mu wygodnie. Dźwignia przerzutek jest na tyle długa, ze nie ma problemu z korzystaniem z niej. Jak ktoś ma krótkie paluszki zawsze moze zrzucać biegi od wewnętrznej strony, jest taka możliwość.

Ja nie miałem zamiaru przekonywać Cię do czegoś ani krytykować :). Ty akurat nie słuchasz rad  ;D (raczej innym początkującym może się przydać ), zresztą co ja się tam znam, dopiero pr******chałem około 14000 km, w tym sporo po górach to dopiero się uczę ;) i to sporo, nawet o oporach powietrza na podjazdach ;D. Do tego bardziej służą lemondki i na 100% nie w MTB. Proponuję kiedyś spróbować złapać przy zjeździe kierownice bliżej mostka. Chodzi o to, że im bliżej sterów, tym ciężej utrzymać równowagę i panowanie nad rowerem. Wielu wybiera jeszcze szersze kierownice aby łatwiej było panować podczas większych prędkości, Ty piszesz zasady fizyki od nowa. Puść się na zjeździe 60-70 km/h po szutrze a być może coś przemyślisz.