BDO- odpady

Zaczęty przez Robi, 2019-12-22 | 17:05:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Robi

Wiadomo w Polsce ustawa goni ustawę >:(, pytanie będzie dotyczyć czy w działalność jednoosobowej ten temat ruszać? , obowiązek teoretycznie dotyczy wszystkich którzy mają swój własny biznes.

Wojtek Ś

Dotyczy. Ostatnio była burza o tym na fb. Ktoś przedstawił pismo w sprawie bdo gdzie urząd odpisał wyraźnie że jest to obowiązek.
Jak nie odpisuje to znaczy że jestem w warsztacie 😉
https://www.youtube.com/channel/UC1nRaa7YKcWv4BcXJn8m_UQ

istolarstwo

Tez powoli głupieje w tej kwestii. Niby poniżej 10 ton rocznie nie trzeba.


Piotr

M.ChObi

Cytat: istolarstwo w 2019-12-22 | 17:09:59
Tez powoli głupieje w tej kwestii. Niby poniżej 10 ton rocznie nie trzeba.


Piotr

Tylko chemii na fakturę nie kupuj  ;)
Nie jestem jak Fyme , ja nie spamuję , piszę tylko małowartościowe posty w znacznych ilościach .

Wojtek Ś

Poszukam gdzieś artykułu posta z fb. Tam było napisane tak fajnie że te poniżej 10 ton to nie wyznacznik bo nie dotyczy każdej formy usługowej czy jakoś tak. Śmieszne bo niby są jakieś widełka ale nie działają. Moja księgowa powiedziała że lepiej płacić bo później naliczenia będą brane z dopiero powstającego taryfikatora który jak wiadomo po nowym roku będzie wyższy.
Jak nie odpisuje to znaczy że jestem w warsztacie 😉
https://www.youtube.com/channel/UC1nRaa7YKcWv4BcXJn8m_UQ

Robi

Chyba faktycznie materiały które mogą być problemem brać na paragon.

istolarstwo

W naszej branży to prawie wszystko....


Piotr

istolarstwo

Poza tym hurtownie nie chcą na paragon.


Piotr

Robi

Gorzej mają lakiernicy bo oni trochę tego syfu produkują, puszki po farbie do tego chyba emisyjne 5tys na rok

istolarstwo

Cytat: Robi w 2019-12-22 | 17:34:45
Gorzej mają lakiernicy bo oni trochę tego syfu produkują, puszki po farbie do tego chyba emisyjne 5tys na rok
Jakieś konkrety na ten temat?


Piotr

Robi

Kolega ma lakiernie także temat poruszony, śmieci takie jak on produkuje to w trójmieście 4zł za 1kg koszt utylizacji .

istolarstwo


Robi

Chyba w Jankowie Gdańskim.
W tym tygodniu było zapytanie do ministerstwa od rzecznika małych i średnich przedsiębiorstw jak ustawa ma się do przedsiębiorstw jednoosobowych, które produkują małą ilość śmieci ,bo nawet zakup jednego tusza do drukarki już jest problemem.

Wojtek Ś

Cytat: Robi w 2019-12-22 | 18:11:30
Chyba w Jankowie Gdańskim.
W tym tygodniu było zapytanie do ministerstwa od rzecznika małych i średnich przedsiębiorstw jak ustawa ma się do przedsiębiorstw jednoosobowych, które produkują małą ilość śmieci ,bo nawet zakup jednego tusza do drukarki już jest problemem.
Zgadza się. W naszym przypadku opakowania po klejach, impregnatach, oraz środki specjalne których nie rozumiem maja być utylizowane wg ustawy BDO. Księgowa np też musiala podpisać umowę przez je**ne tusze do drukarki wspomniane wcześniej.
Ale to jeszcze ch*j. Teraz robię małe zlecenie do zakładu kosmetycznego. Tam je**ne waciki są liczone jako odpad medyczny i właścicielka mówi że cena utylizacji jest kosmiczna bo uwaga będą w Polsce tylko firmy które poprzez wygrana w przetargu zostaną zobligowany do odbioru i utylizacji. Więc może się ku**a okazać że firma z dolnego Śląska będzie zapi***alać do naszych Pomorzan żeby odebrać od nich odpady a to już będzie wliczone odpowiednio w koszta...
Jak nie odpisuje to znaczy że jestem w warsztacie 😉
https://www.youtube.com/channel/UC1nRaa7YKcWv4BcXJn8m_UQ

mk_kosa

#14
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA 1 z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów [Dz.U.2015.1431]

§  1.
Rodzaje odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, określa załącznik do rozporządzenia.
1)  odpadową masę roślinną, - bez ograniczeń ilościowych;
2)  odchody zwierzęce, - bez ograniczeń ilościowych;
3)  odpady kory i korka - do 10 ton rocznie;
4)  trociny, wiórki, ścinki, drewno, płyta wiórowa i fornir  - do 10 ton rocznie;
5)  odpadkowy toner drukarski - do 100 kilogramów rocznie;
6)  sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny (np. szmaty, ścierki) i ubrania robocze - do 100 kg rocznie;
7)  odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - do 5 ton rocznie;
8)  gruz ceglany- do 5 ton rocznie;
9) odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia - do 5 ton rocznie;
10)  drewno- do 5 ton rocznie;
11)  szkło - do 5 ton rocznie;
12)  tworzywa sztuczne- do 5 ton rocznie;
13)  gleba i ziemia, w tym kamienie - do 5 ton rocznie;
14)  materiały konstrukcyjne zawierające gips - do 5 ton rocznie.

Co nie znaczy wcale, że powyższych odpadów nie ma się obowiązku utylizować zgodnie z przepisami.