Mercedes c klasa - w205

Zaczęty przez akwastolarz, 2018-08-24 | 23:32:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

akwastolarz

Witam. Zastanawiam się nad kupnem mercedesa klasy c z 2015 roku.

Czy ktoś z Was ma jakieś informacje na temat tego auta? Lepiej benzyna czy diesel?

Jak się sprawdza ad-blue ?warto sie obawiać kosztownych napraw w dieslu ?

przemek77

Jeśli nie masz sporych przelotów, to kup benzynę. W dieslach z ad blue i pdf musisz jeździć żeby wypalić filtr inaczej się zapycha i zaczyna mulić. Ja się kręcę autem przysłowiowo w koło komina i co jakiś czas muszę sobie zrobić wycieczkę po obwodnicy lub autostradzie, żeby przepalić sadzę. Inaczej wymiana filtra..... koszt od 4500 zł w górę. Ropniak kiedyś był w użytkowaniu tańszy, teraz same problemy.

Specu

To temu do mnie wpadasz. A myślałem, że tak po prostu po koleżeńsku na kawe.

marcin6391


krzyś48

ziarnko do ziarnka zbierze się dwa ziarka

Mery

Kiedyś stare diesle były nie do zdarcia, proste i praktycznie bez obsługowe, dziś niestety w dieslach jest więcej elektroniki, czujników i czujników od czujników przez co są dużo droższe w serwisie i bardziej awaryjne od benzyniaków

przemek77

Osobówkę mam benzynę, natomiast w busie jestem skazany na diesla. Tak jak napisał Mery, nowe ropniaki są do du*y. Przetestowałem i  dalej testuję na własnej skórze ;)

sgt_raffie

Z tym do du*y to troche przesada ale nie są to te niezajebywalne diesle co kiedyś. Jak masz filtr cząstek stałych (popularny DPF) to samochód musi jeździć. I to nie po parę kilometrów dziennie ale trochę więcej, prędkościami "przelotowymi" i w pełnym zakresie obrotów. Musi mieć czas się dogrzać i samodzielnie wypalić filtr. Czujniki są i faktycznie bywają problematyczne ale zadbany (olej, olej, olej) współczesny diesel jeżdzony zgodnie z przeznaczeniem nie ustępuje benzynie pod względam awaryjności.
W adblue w samochodzie "cywilnym" bym się nie pchał.
Jak walisz trasy to diesel, jak "dookoła komina" to benzyna. Tylko uważaj bo współczesne benzyny są często bardzo wysilonymi jednostkami które naprawdę szybko się zużywają.
Pozdrawiam
Rafał J.

akwastolarz

Auto zakupione więc temat do zamknięcia. Dzięki za porady.

Zdecydowałem się na diesla tylko i wyłącznie dlatego, że stosunek używanych aut w moim zakresie to 64 diesle i 2 benzyny... muszę zacząć więcej jeździć żeby go nie udusić AMG

Mery


clhseba


akwastolarz

Auto jeszcze w komisie. Musi przejść serwis i polerowanie. Zdjęcie będzie we wtorek

KolA

To ja tylko powiem, że mam dwa diesele i jeden 80% krąży po mieście (bez filtra) a drugi z FAPem i jakieś 60% dookoła komina i nigdy nie miałem żadnych problemów. Ale fakt, że olej regularnie co 10 k km wymieniam pomimo zalecanych 15k.
Tak czy siak niech służy!

jaworek

Z tymi dpfami jest faktycznie jakiś problem. Ja swoim dieslem jeżdżę 95% trasa i 5% miasto i nic się nie dzieje.
Kiedyś miałem kilkanaście dni jeżdżenia tylko po mieście i po kilku dniach czułem pod nogą , że samochód jest inny ,jakby zdławiony. Po powrocie do normalnego rytmu wszystko wróciło do normy.
Chyba bym się bał kupić diesla do użytku wyłącznie przydomowego.

krzysiek

@akwastolarz czy w Polsce też robią przed sprzedażą "estetykę" czyli bardzo gruntowne sprzątanie, pastowanie, pranie tapicerki , sprzątanie bagażnika, mycie silnika i komory, felgi ,nadkola itp ?