Autor Wątek: Ku przestrodze !  (Przeczytany 80746 razy)

Offline KolA

  • Administrator
  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7175
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #840 dnia: 2023-03-10 | 00:05:59 »
Mam szablon festoola,  pierścień kopiujący stalowy, pierwsze wejście robię na kilka mm na pełnej  głębokości.  Nic nie szarpie tylko...u Ciebie widzę modyfikowany pierścień kopiujący? Przy takim wejściu trzeba trzymać frezarkę przy krawędzi bliżej siebie. Według mnie powodem jest wydruk który być może nie umożliwia płynnego posuwu. Po 3 przejazdach robisz przejazd na pełnej głębokości tzw. czyszczacy po krawędzi od siebie

czyli że najpierw zbieram na kilka przejazdów po zewnętrznej krawędzi szablonu (bliżej siebie) a na koniec ten wjazd od czoła?

pierścień drukowany, fakt, bo dokupić nie szło, ale przed tym incydentem robiłem testy na odpadzie i dał radę, nie zauważyłem, żeby miał problem z posuwem, wręcz przeciwnie, gładko idzie po hplu, choć porównania nie mam bo i nigdy wcześniej tego nie robiłem (nie frezowałem od pierścienia po szablonie). frezarka 2,1 kw i qrka zapomniałem te obroty sprawdzić, ale na pewno nie miałem na maksa..

Może @KolA coś pomoże? z hplem ma dużo wspólnego

@KolA - jakieś pomysły na szpachlowanie hpl?
Kompletnie żadnych. Ja bym to po prostu wyciął kawałek i wstawił "reperaturkę".

Offline kwita

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3713
  • Jakby kto pytał, herb województwa dolnośląskiego
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #841 dnia: 2023-03-10 | 08:03:21 »
Zaczynając wybieranie materiału po oryginalnej przedniej części blatu na 3 razy (polaczenie tzw.  prawe,
ponieważ szablon jest na górnej części blatu, przejazdy od prawej  do lewej)  robi się wjazd frezem na pełnej głębokości od lewej do prawej ( tylko na kilka mm, połowę grubości frezu) aby po przejazdach od prawej pod koniec nic nie wyrwało.  Te trzy przejazdy robi się dociskając frezarkę do krawędzi dalszej od blatu (czyli tej bliżej siebie) po to aby na końcu wykonać przejazd na pełnej  głębokości po krawędzi bliżej blatu (dalszej od siebie) to jest ułamek milimetra ale robi robotę.  Krawędź po takim pr******ździe "czyszczącym " jest idealna).
Tak samo robi się z drugą częścią blatu (połączenie lewe, ponieważ szablon leży na spodniej stronie blatu). Też najpierw mały wjazd od lewej a później trzy przejazdy od lewej do prawej(analogicznie do frezowania prawego) lecz połączenie męskie,  połączenie prawe to tzw. żenskie.

Online VelYoda

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 6769
  • Aquila Haliaeetus Poloniae
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #842 dnia: 2023-03-10 | 10:03:01 »
płyńcie do brzegu ;D
haliaetus lub haliaetos – morski orzeł (bielik), rybołów, od gr. ἁλιαιετος haliaietos – morski orzeł (bielik), rybołów, od ἁλι- hali- – morski, od ἁλς hals, ἁλος halos – morze; αετος aetos – orzeł.

Offline kwita

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3713
  • Jakby kto pytał, herb województwa dolnośląskiego
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #843 dnia: 2023-03-10 | 12:58:47 »
płyńcie do brzegu ;D

Nabijanie postów?  ;D ;D ;D

Offline istolarstwo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 6437
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #844 dnia: 2023-03-10 | 13:52:47 »
.. o ile rozumiem zbiór ustawiony ~6mm? ..

nie. chciałem zebrać kilka milimetrów w głąb blatu od prawej na całej wysokości 38 mm. zapewne nie powtórzę tego eksperymentu (przynajmniej póki nie pokleję szablonu i nie kupię nowego freza).

@KrzysztofGG wyglądało groźnie, ale dobrze że nic się nie stało. Widać że "łapa" silna i nerwy ze stali, bo zachowałeś stoicki spokój :D

dominuje czysta ciekawość "co to się tu znowu staneło??.."  :o
Od doopy strony jechałeś. W tą stronę od lewej trzeba


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline KrzysztofGG

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 255
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #845 dnia: 2023-03-10 | 23:23:02 »
.. o ile rozumiem zbiór ustawiony ~6mm? ..

nie. chciałem zebrać kilka milimetrów w głąb blatu od prawej na całej wysokości 38 mm. zapewne nie powtórzę tego eksperymentu (przynajmniej póki nie pokleję szablonu i nie kupię nowego freza).

@KrzysztofGG wyglądało groźnie, ale dobrze że nic się nie stało. Widać że "łapa" silna i nerwy ze stali, bo zachowałeś stoicki spokój :D

dominuje czysta ciekawość "co to się tu znowu staneło??.."  :o
Od doopy strony jechałeś. W tą stronę od lewej trzeba


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ale właśnie chyba od dobrej, dokładnie to dwa posty wcześniej opisał @kwita, powinienem wejść na pół freza i się wycofać, ale coś "nie pykło" (obroty, albo za głęboko wszedłem i pociągnęło, a ręka niewprawna..)

Offline istolarstwo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 6437
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #846 dnia: 2023-03-11 | 08:12:27 »
To jest lewe połączenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline KrzysztofGG

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 255
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #847 dnia: 2023-03-11 | 21:51:34 »
no dobra. wiem mniej niż wcześniej. pewnie trochę wody w rzece upłynie zanim znów wpadnę na pomysł dalszego pogłębiania wiedzy praktycznej w tym zakresie. jakoś chwilowo nie mam weny (ani potrzeby).

sprawdziłem obroty. frezarka pracuje od 8 do 23,5 k, ustawione były w połowie, szacuję, że na ok 16 k. poproszę o komentarz, może ktoś uniknie błędu. może nawet jakaś szersza wypowiedź jak dostosowywać obroty do rodzaju prac i frezów??

Offline Mery

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10181
    • sklep www.gizmogaraz.pl
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #848 dnia: 2023-03-12 | 07:24:07 »
na frezach nie licząc tych z marketów, zazwyczaj na opakowaniu jest info jakie obroty powinny być

Offline Matgregor

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1573
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #849 dnia: 2023-03-12 | 08:55:09 »
na frezach nie licząc tych z marketów, zazwyczaj na opakowaniu jest info jakie obroty powinny być
To, po primo, bo nie zawsze licuje się to z zaleceniami np. producentów frezarek. Na Frezie np. 38mm mam napisane max 16000obr, czyli ustawiam na 3, a wg. Instrukcji na 4.
Tu tabelka dla CMT7E
Rób rób, a garb Ci sam wyrośnie...

Offline Teekno

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 521
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #850 dnia: 2023-03-12 | 08:59:46 »
To ja rozszerze jeszcze trochę pytanie. Na frazach zawsze są napisane max obroty wiec jak się powinno dobierać? Słyszałem kiedyś, nie pamietam już gdzie chyba gdzieś na yt, ze maksymalne obroty to dla drewna miękkiego a twarde trochę niżej. Prawda to?

Offline Matgregor

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1573
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #851 dnia: 2023-03-12 | 09:04:20 »
 A tu fotka z leciwego zeliwniaka
Rób rób, a garb Ci sam wyrośnie...

Online piotr.pzn

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 809
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #852 dnia: 2023-03-12 | 09:55:53 »


Na Frezie np. 38mm mam napisane max 16000obr, czyli ustawiam na 3, a wg. Instrukcji na 4.
Podejrzewam, że o to właśnie ci chodziło, ale warto wyraźnie zaznaczyć, żeby w takiej sytuacji wybierać po prostu mniejszą wartość. Podane max obroty to maksymalne obroty, zawsze można jechać na mniejszych :)

Tabliczka na Gomadzie spoko, fajnie pokazuje zależności, choć rozmiary i prędkości dla dużego wrzeciona, pewnie 25 albo 30 mm :)
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2861
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #853 dnia: 2023-03-12 | 11:40:43 »
Rozpisaliście się , 
może warto przenieść  tą wiedzę w  osobny wątek ?

Offline marek_b

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 996
Odp: Ku przestrodze !
« Odpowiedź #854 dnia: 2023-03-13 | 07:29:06 »
na frezach nie licząc tych z marketów, zazwyczaj na opakowaniu jest info jakie obroty powinny być
Troche, ale lekko od tematu.