Wiedza teoretyczna > BHP

Stolarstwo jako dodatkowe PKD w innej działalności.

<< < (2/9) > >>

Marizus:
Kupienie sprzętu to nie problem z odliczeniem, w razie kontroli musisz udowodnić że był/jest potrzebny do działalności. Problem może być z ubezpieczeniem majątku, a bardziej z uzyskaniem odpowiedzialności jak coś spłonie.
 Wiele osób ma wpisane pkd, a faktycznie nie wykonują tej działalności, wpisywali "na przyszłość".
A co do odliczania prądu, to zdecydowanie wolałbym mieć taryfę prywatna niż firmową po ostatnich podwyżkach.
Raczej nie musisz się rejestrować w BDO, jest na stronie link do jakich wartości nie trzeba się rejestrować i prowadzić ewidencji  https://bdo.mos.gov.pl/ankieta/
BHP  jak zatrudniasz pracowników.
Dobrze porozmawiać z księgowym jak rozliczać taką sprzedaż.
Powinieneś zgłosić dodatkowe miejsce wykonywania działalności, a to wiąże się tez z "wydzieleniem miejsca" w miejscu zamieszkania. Za działalność gminy biorą inna stawkę podatku :)
Jak nie będzie sąsiada sygnalisty to się raczej nikt nie przyczepi
 

jpyt:
@Fredericco nie wiem o jakiej skali działania myślisz, ale ewentualnie podrzucę jeszcze inną możliwość.
Jeśli żona twa istnieje  ;D i jest na etacie lub bezrobotna to niech "ona zajmuje się wytwórstwem i sprzedażą"  ;) w ramach tzw. działalność nieewidencjonowanej.  Z formy tej nie mogą tylko skorzystać przedsiębiorcy (dlatego ty bezpośrednio nie możesz skorzystać).
Limit dochodów z takiej działalności to 50% miniamlnej krajowej per miesiąc - https://www.pit.pl/dzialalnosc-nierejestrowana/wyzszy-limit-dla-dzialalnosci-nierejestrowanej-na-2023-rok-1007597
Czyli jak na jakieś tam dodatkowe sprzedanie kilku desek kuchennych miesięcznie to całkiem sporo. Działalności taka jednocześnie nie jest działalnością więc nie ma żadnych ZUS-ów, składek zdrowotnych itd. Wszelkie przychody sumiennie wykazywane są tylko w PIT rocznym. Minus - Nie porobisz kosztów kupując sprzęty itp.

PS. DG = Dąbrowa Górnicza?




Mery:
jeśli jest na dg i na vacie a żona na bezrobociu to tym bardziej nie opłaca się na żonę i działalność nierejstrowaną,
Dlaczego? po temu że chce kupić sprzęty, na swojej działalności odliczy vat, odliczy dochodowy czyli jakby nie patrzeć kosztuje go sprzęt o 1/3 mniej.

Co do miejsca czy musisz zgłaszać czy nie to zapytaj w swoim US, ja musiałem u siebie wskazać wszystko, a że był covid to nie przyszli sprawdzić tylko na fotkach dostarczonych do US musiałem wszystko udokumentować, magazyn, warsztat, miejsce socjalne, miejsce do przyjmowania kontrahentów, biuro . Więc u mnie zgłoszony jest cały budynek warsztatowy + sklepik i dodatkowo 20% powierzchni chałupy mieszkalnej jako miejsce socjalne, miejsce do przyjmowania kontrahentów, biuro. o tablicy informującej o działalności w tym miejscu nie wspomnę, ale jak to z urzędasami bywa, każdy interpretuje przepisy jak mu wygodniej.


--- Cytat: Marizus w 2022-12-28 | 17:17:10 ---A co do odliczania prądu, to zdecydowanie wolałbym mieć taryfę prywatna niż firmową po ostatnich podwyżkach
--- Koniec cytatu ---

źle myślisz, prowadząc dg w miejscu zamieszkania nie musisz zmieniać umowy na prąd dla firm. Możesz mieć dwa oddzielne liczniki na dom i firme, oba mogą być w elektrowni zarejestrowane na osobę prywatną, wtedy jeden z nich ( tam gdzie masz dg) wrzucasz w koszty. Opcja nr. 2 .  Jeśli przyłącze masz jedno i jeden licznik z którego ciągniesz prund na dom i firme to wyliczasz sobie jaki % tego zużycia pochłania firma. I wtedy od rachunku który dostajesz na dom, na osobę prywatną, odliczasz ten procent od całej fv i wrzucasz go w koszty DG. Tak samo np ogrzewanie, ale wiąże się to zapewne z tym że trzeba w US zgłosić że część domu używasz do prowadzenia DG, np wypoczynek i stolik kawowy w salonie do przyjmowania kontrahentów a pokój dziecka z biurkiem jako biuro . Trochę to pewnie zagmatwane i dziwnie może brzmieć ale tak to działa.

wiewioor7:

--- Cytat: jpyt w 2022-12-28 | 18:04:25 ---PS. DG = Dąbrowa Górnicza?
--- Koniec cytatu ---

Działalność gospodarcza :) jeszcze jdg - jednoosobowa

wiewioor7:

--- Cytat: Mery w 2022-12-28 | 18:19:52 ---wszystko udokumentować, magazyn, warsztat, miejsce socjalne, miejsce do przyjmowania kontrahentów, biuro . Więc u mnie zgłoszony jest cały budynek warsztatowy + sklepik i dodatkowo 20%
--- Koniec cytatu ---


Jeden z naszych montażystów, żeby wybrnąć w urzędzie podał busa jako miejsce magazynowania narzędzi i za jakieś 2.5 m2 płaci  :)
Także wszelkie cuda w urzędach przechodzą.
Na początek zgłoś pkd i pogadaj z księgową, choć najlepiej z doradcą podatkowym, bo on jest od takich rzeczy, a księgowa od księgowania. Weźmie stówkę, dwie i będziesz miał prawie jak na tacy, prawie, bo w zależności od urzędu, każdy może inaczej zinterpretować ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej