Autor Wątek: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne  (Przeczytany 50926 razy)

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1928
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #30 dnia: 2020-01-12 | 21:44:46 »


Kupiony na wożenie worków z cementem na budowę :) niestety rok temu sprzedałem ale szybko doszedłem do wniosku że mi na wsi tego będzie brakować i trzeba się będzie rozejrzeć za następcą :)

Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #31 dnia: 2020-01-12 | 23:08:42 »
dobra pany a tak zapytam, kiedys co slyszalem ze wojaki beda wynajmowac poligony do zabaw. ale to bylo z rok czy dwa lata temu i nie wiem czy cos sie ruszylo.

quadami mieli my sie wybrac na rzeszow ale nie padly jakies konkrety z ich strony a pozniej temat zmarl...

cos wojaki udostepniaja, jakies trasy czy zamknieci jak dawien dawno?

bo oni to i pola i lasy i doly i gory maja i nikt pewnie z pi**y by sie nie strzelal ze glosno itp.


raffie! co mu pozakladales? jakie ATki? Toyo czy coopery bo nie uwierze ze mu mtkami zarzuciles ;D

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #32 dnia: 2020-01-13 | 11:11:58 »
Najważniejsza zasada -


Im lepsze auto terenowe....







Tym dalej trzeba iść po traktor 😂

Offline newrom

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1275
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #33 dnia: 2020-01-13 | 11:25:15 »
Jakby który chciał lajtowo pojeździć po rumuńskich Karpatach, to radzę wziąć maść na ból d.. przyda się gdy turystów w terenówce na górskim szlaku omija Rumun w Dacii rocznik 1983.
:-D

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2861
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #34 dnia: 2020-01-13 | 11:33:18 »
Nie wiem jak w  innych rejonach kraju ,ale  w mojej okolicy  jest kiepsko . Wojsko panuje na poligonie totalnie gadając w różnych językach . :) a o lasach nie  wspomnę .

co do sprzętu  to w błoto najlepsze te które są  na ramie . Do tego tam muszą mieć  zamocowane  porządne  haki .

Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #35 dnia: 2020-01-13 | 11:41:15 »
dokladnie ... najlepsza terenowka utopisz i najlepszy ciagnik.

jak zna sie swoje mozliwosci i samochodu to juz pol sukcesu...

drugie pol sukcesu to znajomosc drogi tudziez terenu.

bo ziemia ziemi nie rowna a i trza wiedziec ze bardzo sprawnie mozna na gorce wyje**c orzela na MTkach na lisciach niz na blocie.
Sam kiedys widzialem jak koles zadowolony GRem... no kilkuletnim odpicowanym stwierdzil ze opon nie bedzie w blocie upi***alal tylko z gorki zjedzie po lisciach ;D

a my otwarlismy sobie piwka, odpalilismy fajeczku i patrzylismy jak kolo  ladnie jak po lodzie zjezdzal z gorki. zaliczyl kilka mniejszych drzewek, dacha a jego swiezo zapolerowany gr wygladal gorzej niz po wojnie ;D

jezdzic kazdy potrafi... ale ci w terenie musza myslec bo czasem wyciagniecie czegos z bagien to nie lada wyzwanie.



ja seicento mam na ramie... no ale juz polonez to samonosne dla wygody, nowka szeroki tez samonosny.

zostaje rubicon z tych nowych na ramie, koles w salonie mowil ze tylko po**by biora rubicona i to jeszcze sahare. otyly, ciezki, wulgarny, twardy, nie na asfalt ale do terenu mowi ze majstersztyk.
sahare mozna ponoc dodatkowo fabrycznie na moparze dowalic roznymi dupcami. blotne swiry powinny byc mocno usmiechniete jezdzac nim.

jezdzilem kilka dni jednym z ostatnich defenderow...  to samo... bieda, twarde, ch*jowe... ale w terenie radzi sobie dobrze ... no i alu czego mi brakuje w moich.

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #36 dnia: 2020-01-13 | 17:12:23 »
Panowie..bo Pan nie ma w tym watku..
Z ta rama bym nie przesadzal. Niva jest samonosna, cheerok jest samonosny, delica jest samonosna...a ja bym polowe z was Tiguanem samonosnym objechal :P..
Q - chinska kopia BFG Goodrich All Terrain.
I wlasnie...ze tak Q powiem, polowa sukcesu to opony, druga polowa to rowno pod kopulka...i nabieranie doswiadczenia..i kombinowanie jak pr******chac zeby sie jak najmniej ubrudzic i umeczyc. Kazdy debil potrafi wje**c sie w bagno, wcisnac w podloge i "moze wyjdzie a jak nie to wyciagarka". Malo kto potrafi tak zaplanowac trase przejazdu zeby takie ewolucje byly niepotrzebne.

A jak ktos chce cos nowego, ciekaego, na ramie i w rozsadnych pieniadzac to patrzec na UAZ Patriot!!! Jezdzilem..warto..tylko pamietac ze, pomimo wypsoazenia, to nie jest land cruiser :)..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2861
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #37 dnia: 2020-01-13 | 19:14:54 »
ja  wolę  starsze auta :) Nivę miałem i dobrze wspominam ale sentyment mam do suzuki Lj i Samuraja. :)

Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #38 dnia: 2020-01-13 | 20:38:25 »
cheerok jest samonosny,
mam  starszego i ma rame...   nowki te ladne juz samonosne

z rama nie ma rzeczywiscie co wydziwiac chyba ze cos ciagniesz ciezkiego. rama to troszke inny swiat bo na rame duzo przerobek jest na samonosne juz bida bo ile mozna do cienkich blach spawac.

Raffie jak ci sie to sprawdza. u mnie juz total lyson wyskoczyl, mialem zmieniac opony na lato ale mam dziwne nieodparte wrazenie ze ten 1mm bieznika moze nie wystarczyc do marca chociazby.

dajze linka do tych opon.

myslalem nad AT coopera albo wlasnie bfg ale bije sie jeszcze z toyo open

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #39 dnia: 2020-01-13 | 21:17:42 »
BFG AT KO2 fajna guma ale nie na błoto. W piachu idzie jak dzik w kartofle. Jak na AT to bardzo cicha i ma jeszcze tę zaletę, że jako jedyna z dwóch (oprócz nowej Yokohamy) ma homologację drogową. W PL taki mamy klimat, że jak w teren to tylko MT, w każdym innym przypadku przez próbą przejazdu trzeba się drapać po głowie czy nie trzeba będzie iść po traktor.

edit: nie homologację drogową tylko zimową

ta drogowa to z enduro mi się pochrzaniła ::)
« Ostatnia zmiana: 2020-01-13 | 21:59:11 wysłana przez gwd »

Offline kuba12221

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #40 dnia: 2020-01-13 | 21:32:02 »
Prawda jest taka że bez ramy ciężko jest na trawersach jeep nawet drzwi nie domknie :) co do starszych aut mniej w nich elektroniki która nie bardzo lubi wodę :) Problem jest taki że do żadnego jeppa nivy samuraja czy innych terenówek nie wrzucimy od tak 35" w ogóle jakiś inny rozmiar opony w typie simex sprawia problemy da tych aut :) a można mieć nawet super umiejętności ale kolein patrola nie da się pr******chać :) w ostatnim czasie offroadowcy wyskakują jak grzyby po deszczu bo auta terenowe zrobiły się stosunkowo tanie ale tylko względem jakości a co za tym idzie i po terenie widać że za kółkiem siedzi żółtodziób który nie ma nawet podstawowego pojęcia o podjazdach i zjazdach nie mówiąc o tym że nie zna swojego auta :)

Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #41 dnia: 2020-01-13 | 21:51:02 »
z tym wysypem to fakt.

co do toyo to jakie "nowe" jakis nowy model zamiast open country?
ja mam pol asfalty a pol mam szutry u klientow, po ceglowkach, pustakach, dachowkach starych ceramicznych i ch*j wi czym jeszcze.

dlatego mysle wlasnie nad toyo albo tymi cooperami, a dlugie trasy dla wygody juz mam granda

obecne letniaki mam od marca chyba tamtego roku tak ze mozecie wyobrazic jak sie tyraja... a zaznaczam ze to zwykle drogowki w xl'u

i tam se mysle ze chyba wlasnie te coopery albo toyo. jak macie co sprawdzonego  to piszta .

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #42 dnia: 2020-01-13 | 21:57:50 »
Z agresywnych AT to Wrangler Duratrack jest niezły.
Ale jeśli nie do jazdy terenowej tylko do codziennej do klientów to bym się nie zastanawiał i brał KO2 - jak będziesz ostrożnie jeździł w zimę to nawet nie musisz zmieniać na letnie.

Offline kuba12221

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #43 dnia: 2020-01-13 | 22:11:27 »
z tym wysypem to fakt.

co do toyo to jakie "nowe" jakis nowy model zamiast open country?
ja mam pol asfalty a pol mam szutry u klientow, po ceglowkach, pustakach, dachowkach starych ceramicznych i ch*j wi czym jeszcze.

dlatego mysle wlasnie nad toyo albo tymi cooperami, a dlugie trasy dla wygody juz mam granda

obecne letniaki mam od marca chyba tamtego roku tak ze mozecie wyobrazic jak sie tyraja... a zaznaczam ze to zwykle drogowki w xl'u

i tam se mysle ze chyba wlasnie te coopery albo toyo. jak macie co sprawdzonego  to piszta .

Dobrze jeździ się na BF goodrich at ale nawet znośnie jest na mt KO2 bo KO3 mają już agresywny bieżnik :)

Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #44 dnia: 2020-01-13 | 23:56:56 »
bfg k02 posiada 3PMSF?
bo dojrzalem ten magiczny symbol ale nie dowierzam ze atek wypi***ala pol rynku zimowek