Autor Wątek: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne  (Przeczytany 52629 razy)

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #75 dnia: 2020-09-20 | 22:30:46 »
I tak se napisałeś , że chyba tylko Ty rozumiesz o co chodzi...
Jeździsz? Wiesz o czym pisze @Miszazx14 albo ja? Byles dalej niż na w Miedzyzdrojach na "all excusme"? Jesli tak to byś wiedział ze dywagacje pt zmota vs. seria na wypraw są norma w tym srodowisku. A poniewaz nie wiesz to sie czep tramwaja..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline jaworek

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2471
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #76 dnia: 2020-09-20 | 22:43:25 »
To w tym" środowisku" każdemu kto nie rozumie o czym piszą/mówią odpowiadają żeby się czepił tramwaja?
No nie jeżdżę po terenie ale gdybym chciał zacząć to już wiem , że pierwsze kroki skieruję do zajezdni.
Dziękuję ;)

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #77 dnia: 2020-09-20 | 22:47:19 »
kto nie rozumie
Jak nie rozumie i chce zacząć to pyta albo slucha a nie "błyszczy" wymuszoną ironią...
Proszę :D
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #78 dnia: 2020-09-21 | 08:22:53 »
Padlo na silnik od merca bo nie ma elektroniki i zadnych kabelkow i innych zbednych du*ereli, czy bedzie mniej zywotny niz TD42, pewnie tak, ale w orginale te silniki robia po ponad milion km. A dlaczego nie orginalne 4.2? Wtedy jak kupowalem patrola to za 4.2 chcieli worek pieniedzy wiecej.

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #79 dnia: 2020-09-21 | 10:25:59 »
za 4.2 chcieli worek pieniedzy wiecej.
Oki...kurcze..poczytałem o tym motorze i jest to faktycznie ciekawa opcja..daj znac jak skonczysz temat. Do tej pory postrzegalem ten motor przez pryzmat druciarskuch swapow jakie widzialem....fajnie by bylo jak by sie udalo postawić kolo siebie td42, bmw i om606...powodzenia w modach..;)..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #80 dnia: 2020-09-21 | 15:23:36 »
Mam nadzieje ze w przyszlym roku juz go skoncze  :D

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #81 dnia: 2020-09-21 | 15:30:08 »
4,2 HD-FTE by nie podszedł?
Z jednego kraju więc kundel wyszedłby jakby bardziej rasowy ;) 

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #82 dnia: 2020-09-21 | 16:52:59 »
4,2 HD-FTE by nie podszedł?
Z jednego kraju więc kundel wyszedłby jakby bardziej rasowy ;) 
Taa...a potem sie przemykaj miedzy Toyociarzami co Cie chce spalic a Patrolowcami co Cie chca powiesic :P...Kiedys (lat temu z 10 jak nie wiecej), pod wplywem Draka z Gliwic i jego HDJ-ty tknalem ten pomysl kijem. I rozbijalo sie o koszt (bo technicznie wykonalne). Ale juz wtedy bylo w ciul drozej drozej niz wsadzenie TD42 to ciekawe co teraz by bylo jak oba silniki juz ciezko dostac..
GWD - Ty na srajdach cos kasztaniles...xywe cos tam kojaze...znaczy sie chyba merytorycznie pisales :D...
Misza - poka komore jak toto masz zrobione..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1928
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #83 dnia: 2022-04-21 | 14:58:58 »
Wrzuciłem już gdzie indziej ale przypomniał mi się ten wątek jako właściwsze miejsce, może kogoś zaciekawi.

Mój garaż przytulił taką wywrotkę części :)



Kiedyś był mój i wyglądał tak:



Cztery lata temu sprzedałem a teraz do mnie wrócił właśnie w takim stanie

A plan jest taki żeby wyglądał tak:



Stan na chwilę obecną to ocynkowana ogniowo rama, naprawiona blacharsko i ocynkowana plazmowo buda,
Reszta w proszku bądź wymaga naprawy/wymiany. Powoli kolekcjonuję brakujące części, zacznę coś się bawić na jesień bo teraz mam dużo pracy wokół domu. Lakiernik umówiony na nowy rok.

Ponieważ to nie zmota tylko klasyk to poszukiwanie części jest niezłym wyzwaniem. Żeby skompletować same poduszki mocowania budy do ramy, to część rzeczy leci Z Hiszpanii a część z Holandii, UK i Japonii, czas oczekiwania w sumie 16 tygodni a cena wszystkiego  około dwa i pół tysiąca złotówek... tanio nie jest a to tylko poduszki nadwozia. No ale ma być oryginał :)

Offline duch_gdansk

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 936
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #84 dnia: 2022-04-21 | 15:31:42 »
Patrol jak nowy w oryginale? Jak zobaczę kiedyś takiego na żywo to przez tydzień szok mi z banki nie zejdzie. Trzymam kciuki 👍

Online Koenig

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1897
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #85 dnia: 2022-04-21 | 15:41:28 »
Mały off-top

@seler , zapomniałem wcześniej wrzucić zdjęcie, że Cię "gonię"  ;D A biorąc pod uwagę, że historia tego akurat auta jest nieznana, to myślę że spokojnie setkę lub dwie możemy mu doliczyć w pamięci  ;D
BTW to moje drugie auto na którym przekroczyłem 400 tysięcy, ale w poprzednim ten przebieg był oryginalny.

To się zateguje...

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1928
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #86 dnia: 2022-04-21 | 16:04:24 »
Patrol jak nowy w oryginale? Jak zobaczę kiedyś takiego na żywo to przez tydzień szok mi z banki nie zejdzie. Trzymam kciuki 👍

Pewnie nie wszystko się uda, szczególnie wnętrze i jakieś drobiazgi ale ile się da.

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1928
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #87 dnia: 2022-04-21 | 16:08:08 »
@seler , zapomniałem wcześniej wrzucić zdjęcie, że Cię "gonię"

to potwierdza moją teorię że przebieg w aucie ma trzeciorzędne znaczenie. Moja trójka już przekroczyła 580 a żony piątka dobiła 280, żadnych przygód oprócz standardowych serwisów czy wymian.

Offline duch_gdansk

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 936
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #88 dnia: 2022-04-22 | 18:38:52 »
Pewnie nie wszystko się uda, szczególnie wnętrze i jakieś drobiazgi ale ile się da.
Zasadniczo są tylko trzy przeszkody, czas, pieniądze i upartość. Wszystko czego potrzebujesz gdzieś jest albo nowe albo w takim stanie że da się odnowić. Za każdym razem jak zabraknie Ci cierpliwości myślę że ten wóz można traktować jak inwestycję. Ludziom w głowach się może nie zmieścić za jaką kasę potrafią schodzić motoryzacyjne perełki nawet w Polsce. Totalnie inny poziom niż alledrogo i olszitx. Każdą złotówkę dobrej roboty da się odzyskać z zapasem. Tak to też wymaga czasu, cierpliwości i TEGO klienta ale jest bardzo realne. 

Online r2d2

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 610
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #89 dnia: 2022-04-22 | 19:54:17 »
nie każdą da się odzyskać, szczególnie jak wydasz źle (np spi***olisz blacharke, kupisz śmieciowe części etc)