Autor Wątek: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne  (Przeczytany 50897 razy)

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #45 dnia: 2020-01-14 | 00:06:46 »
Tak:
BFG AT KO2
Yokohama  Geolander A/T G015 - niby ATek ale taka bardziej szosowa

Ale, żeby było jasne to nie są typowe zimówki.

Offline kuba12221

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #46 dnia: 2020-01-14 | 20:15:04 »
Tak:
BFG AT KO2
Yokohama  Geolander A/T G015 - niby ATek ale taka bardziej szosowa

Ale, żeby było jasne to nie są typowe zimówki.

Bfg at ko2  miałem i zimą była na nich dość dobra przyczepność i w sumie dobrze radzą sobie w śniegu A na lodzie i tak żadna zimówka nie pomoże;)

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #47 dnia: 2020-01-14 | 20:24:25 »
Qiub

EVENT ML698 -Barkley
Ja kupuje od Krzyska Glanowskiego tutaj:
https://opony-4x4.pl/#opony-nowe-at
(zjedz nizej, strona z du*y ale firma ok)
Jest w Wadowicach, fajne kumate ludki.
Kiedyś ta opona miała specyfikacje M+S, teraz już tej nabitki nie ma ale jest to samo.
Fajna gumowa guma (nie twarda, nawet przy nizszych temperaturach). Te u mnie wywazały się lepiej niż oryginalne Goodriche.
Zero bicia, zero innych dziwnych efektow (w Tiguanie czuc bardziej niz w rasowej terenowce).
pr******chałem na nich w 2018 z 7000 na Bałkanach, w 2019 9500 po Skandynawii i wszystko pomiedzy czyli pewnie z 20 pare tysi juz maja. I zbliza sie czas wymiany.
To nie jest opona do ciorania w ciezkim terenie. 1,9 bara znosi dobrze, nizej nie schodzilem (ale Tig jest lekki). Subiektywne wrazenie ze bierznik czysci sie nieco gorzej niz Goodrich. Cichsza od tych Goodrichow ktore kiedys mialem (ale byly jeszcze z tych plastikowych co wytrzymywaly 50 + tysi).
Podjedz do chlopakow w Wadowicach i pomacaj..Ja za ta kase jestem zachwycony ale Tigiem jezdze po polach czy innych takich, w ciezki teren sie nie pakuje..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #48 dnia: 2020-01-14 | 22:39:34 »
Kiedyś ta opona miała specyfikacje M+S, teraz już tej nabitki nie ma ale jest to samo.

Żeby była jasność paradoksalnie M+S to nie jest oznaczenie opon zimowych.
Tylko 3PMSF (three-peak mountain snowflake) czyli 3 szczyty i śnieżynka czyli jest oznaczeniem opon zimowych.

Oczywiście nie dyskutuję tu o przyczepności tylko o aspektach prawnych (wymagane w niektórych krajach).

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #49 dnia: 2020-01-14 | 23:01:46 »
No chyba wiadomo, że to nie to samo.
M+S oznacza bardziej typ bieżnika, w typowej "zimówce" bardziej liczy się typ "gumy" z jakiej wykonano opone i to jakie właściwości ma w niskich temperaturach (oczywiście to pewne uproszczenie).
Np stare BFG, zarówno AT jak i MT zamieniały się na mrozie w śmiercionośne (jak jedziesz samochodem załadowanym pod 3t) łyżwy. Właśnie z powodu typu mieszanki. Ale na jednych BFG MT-kach pr******zdzilem kiedyś ponad 40 tysiecy, sporo po asfalcie. W końcu zaczęły pękać ale bieżnika dalej było mnóstwo..
Pozdrawiam
Rafał J.

Online Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #50 dnia: 2020-01-15 | 01:18:57 »
Żeby była jasność paradoksalnie M+S to nie jest oznaczenie opon zimowych.
Tylko 3PMSF (three-peak mountain snowflake) czyli 3 szczyty i śnieżynka czyli jest oznaczeniem opon zimowych.
M+S to nie opona sniegowa ale dostosowana do jazdy po blocie i sniegu ;D a przynajmniej tak glosi norma

3PMSF to opona ktora zostala certyfikowana do poruszania sie po sniegu, blocie posniegowym oraz czesciowy oblodzeniu i to tez wg. normy

Oczywiscie nie jest powiedziane ze opona bez M+S nie bedzie sie po sniegu toczyla, a znam takie przypadki ze MT i AT lepiej sobie radzily na sniegu... i tu chodzi mi o przynajmniej 5 cm pokrywy ubitego sniegu niz opony M+S i to opony z gornej polki cenowej. A to z prostego powodu ze lamele lekko wbijaly sie w ta warstwe szczegolnie MTki a AT juz gorzej.

Nie zmienia to faktu ze MT i AT na czarnym lodzie zapi***alaly jak rasowy lyzwiaz na dobrze wyostrzonych lyzwach ;D a opony zimowe jako tako se wtedy jeszcze radzily.

Kazdy z nas ma po czesci racje, bo kazdy z nas byl w jakims terenie. Jeden na fajne bagna i tereny przybagienne, u mnie i raffiego glina jak ch*j przemieszana po czesci z piaskowcami a u fila pewnie czarnoziemy w tych rumunkach ;D

Kazdy z nas ma juz zapatrywanie na swoj teren i kazdy z nas ma juz upatrzona technike jazdy i gumy.

W tej chwili mozemy sie tylko juz wymieniac doswiadczeniam bo jestesmy z roznych stron Pomrocznej i roznego terenu do tyraczki.


Raffi zadzwonie jutro do kolesia i popytam hau macz is de fisz.

Dzis dzwonilem do janpolu 4x4 ale kolesie glownie naciska na balony maja i biezniki.
Z bieznikami sie kapke boje bo 2 razy mialem i zesrany wychodzilem z samochodu czy to zima czy lato, czy asfalt czy bloto. Smieje sie ale te letnie z bieznikiem nie byly takie zle tylko ku**a malo bieznika no i niestety zajechalem juz szmaty.


Jutro zadzwonie do tych twoich klapcegow i zapytam co tam fajnego maja, bo moze co im nowego doszlo.

MTka nie chce bo wyje**e na bank przy moim zapi***alaniu a noga coraz ciezsza im wiecej klientow.

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #51 dnia: 2020-01-15 | 10:01:51 »
Na lato mam takie kartoflaki

https://www.oponeo.pl/model-opony/gt-radial-adventuro-m-t


W błoto Zaje**ste, na asfalt głośne, brak hamowania, itp...
Szybciej niż 120 nie jeżdżę, bo już wozi po całej szerokości 😉

Na zimę mam zimówki jakies

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #52 dnia: 2020-01-15 | 11:31:28 »
Z bieznikami sie kapke boje bo 2 razy mialem i zesrany wychodzilem z samochodu czy to zima czy lato
Przy ryzowych gumach w tych cenach biezniki sa bez sensu..no chyba ze chcesz jakies nalewki typu bogger, wtedy ori albo bieznik..

I dokladnie jak Q pisze, opone pod teren w ktorym bedziemy najczesciej jezdzic. I to lokalnie. Jak lepkie bloto to czyszczenie wazniejsze. Jak luzne bloto to jednak "agresja" istotniejsza, jak duzo kolein to patrzec na ranty opon czy beda lapaly..
Uniwersalna to jest guma w rozmiarze afrykanskim bo se ja mozna na leb zalozyc..
A do jezdzenia na AT/MT na codzien trzeba miec mocna psyche i wiedziec po co sie to zaklada do dupowozu. Bo znam takich co zalozyli a potem ku**owali bo byl glosniej, trzeslo, nie hamowalo itd...to po ciul zakladali, wiadomo jak to sie skonczy.

Pozdrawiam
Rafał J.

Offline kuba12221

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #53 dnia: 2020-01-15 | 19:28:01 »
Z bieznikami sie kapke boje bo 2 razy mialem i zesrany wychodzilem z samochodu czy to zima czy lato
Przy ryzowych gumach w tych cenach biezniki sa bez sensu..no chyba ze chcesz jakies nalewki typu bogger, wtedy ori albo bieznik..

I dokladnie jak Q pisze, opone pod teren w ktorym bedziemy najczesciej jezdzic. I to lokalnie. Jak lepkie bloto to czyszczenie wazniejsze. Jak luzne bloto to jednak "agresja" istotniejsza, jak duzo kolein to patrzec na ranty opon czy beda lapaly..
Uniwersalna to jest guma w rozmiarze afrykanskim bo se ja mozna na leb zalozyc..
A do jezdzenia na AT/MT na codzien trzeba miec mocna psyche i wiedziec po co sie to zaklada do dupowozu. Bo znam takich co zalozyli a potem ku**owali bo byl glosniej, trzeslo, nie hamowalo itd...to po ciul zakladali, wiadomo jak to sie skonczy.

 Tak interpretują osoby które przesiadkę się w osobówki w terenówke i nie mają o tym bladego pojęcia, dobra opona musi halasowac jak nie halasuje to nie robi ;) jeśli chodzi o hamowanie różnica jest na śliskim a na czarnym nie ma praktycznie żadnej;)

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #54 dnia: 2020-01-15 | 19:31:05 »
Z bieznikami sie kapke boje bo 2 razy mialem i zesrany wychodzilem z samochodu czy to zima czy lato
Przy ryzowych gumach w tych cenach biezniki sa bez sensu..no chyba ze chcesz jakies nalewki typu bogger, wtedy ori albo bieznik..

I dokladnie jak Q pisze, opone pod teren w ktorym bedziemy najczesciej jezdzic. I to lokalnie. Jak lepkie bloto to czyszczenie wazniejsze. Jak luzne bloto to jednak "agresja" istotniejsza, jak duzo kolein to patrzec na ranty opon czy beda lapaly..
Uniwersalna to jest guma w rozmiarze afrykanskim bo se ja mozna na leb zalozyc..
A do jezdzenia na AT/MT na codzien trzeba miec mocna psyche i wiedziec po co sie to zaklada do dupowozu. Bo znam takich co zalozyli a potem ku**owali bo byl glosniej, trzeslo, nie hamowalo itd...to po ciul zakladali, wiadomo jak to sie skonczy.

 Tak interpretują osoby które przesiadkę się w osobówki w terenówke i nie mają o tym bladego pojęcia, dobra opona musi halasowac jak nie halasuje to nie robi ;) jeśli chodzi o hamowanie różnica jest na śliskim a na czarnym nie ma praktycznie żadnej;)

Nie zgodzę się.
Różnica jest - duża, miękka kostka ina zej hamuje... Dużo gorzej.


Offline kuba12221

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #55 dnia: 2020-01-15 | 20:04:04 »
Z bieznikami sie kapke boje bo 2 razy mialem i zesrany wychodzilem z samochodu czy to zima czy lato
Przy ryzowych gumach w tych cenach biezniki sa bez sensu..no chyba ze chcesz jakies nalewki typu bogger, wtedy ori albo bieznik..

I dokladnie jak Q pisze, opone pod teren w ktorym bedziemy najczesciej jezdzic. I to lokalnie. Jak lepkie bloto to czyszczenie wazniejsze. Jak luzne bloto to jednak "agresja" istotniejsza, jak duzo kolein to patrzec na ranty opon czy beda lapaly..
Uniwersalna to jest guma w rozmiarze afrykanskim bo se ja mozna na leb zalozyc..
A do jezdzenia na AT/MT na codzien trzeba miec mocna psyche i wiedziec po co sie to zaklada do dupowozu. Bo znam takich co zalozyli a potem ku**owali bo byl glosniej, trzeslo, nie hamowalo itd...to po ciul zakladali, wiadomo jak to sie skonczy.

 Tak interpretują osoby które przesiadkę się w osobówki w terenówke i nie mają o tym bladego pojęcia, dobra opona musi halasowac jak nie halasuje to nie robi ;) jeśli chodzi o hamowanie różnica jest na śliskim a na czarnym nie ma praktycznie żadnej;)

Nie zgodzę się.
Różnica jest - duża, miękka kostka ina zej hamuje... Dużo gorzej.


Zacznijmy od tarczy i klocków jak założysz chińczyka to i dobra opona nie pomoże, jeżdżę na simexach wciskam padał w podłogę i auto przykleja się do asfaltu. Wiadomo że jest różnica między opona szosową ale nie można krzyczeć że na oponach terenowych nie da się hamować. Jeżdżę różnymi autami i jakieś porównanie mam gdyż zawsze wychodzę z założenia że wszystko muszę wypróbować sam nie wierzę na słowo  :)

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #56 dnia: 2020-01-15 | 20:48:47 »
Kuba, sory pitolisz troche. Na simexie auto "przykleja" sie przy hamowaniu bo wykonane sa z miekkiej gumy a Ty hamujac dociazasz przod samochodu ktory kompresuje m.in opony i calosc sie klei (uproszczenie po wuju). Ale droga hamowania, BEDZIE dluzsza ni na szosowce a same opony, ze wzgledu na prostą fizykę będą dużo bardziej podatne na utratę przyczponości. Swoją drogą sprobuj na tym samym simexie na niskim cisnieniu (bo chyba nie jezdzisz na simexie na 2.2 bara??) zrobic ostry skret kierownica (albo moze lepiej nie proboj)..i powiedz mi czy zachowuje sie tak samo jak szosowka albo nawet AT-ek..skoro nie ma roznicy..

Opona jest NAJWAZNIEJSZA..to ona wlasnie przekazuje wszystkie "zdolnosci" samochodu na droge i wszystkie "cechy" drogi na samochod i kierowce....na co Ci hiper hamulce jak zgubisz przyczepnosc? Juz lepiej miec gorsze i nie rwac za kazdym hamowaniem. Na co Ci super wykrzyz jak nie masz opon? Na co ci blokady jak guma nie zlapie skaly? Wszystko co dzieje sie z samochodem podczas normalnej jazdy idzie przez opony. I opona musi byc dobrana przede wszystkim do terenu i w drugiej mierze do samochodu. NIE odwrotnie.

Pojezdzij jeszcze pare lat, nie dookola komina tylko walnij 15 tysi za jednym wyjazdem przez bloto, skaly, lasy i pustynie..Pogadamy (jak dozyje)..o oponach i nie tylko..

PS. Bardzo przepraszam za ton ale ktos wspomnial w watku o naplywie "offroaderow" bo samochody tanie (swoja droga to nieprawda, w ciagu ostatnich 10 lat terenowki zdrozaly po ok 100%) i jestem uczulony na takie wypowiedzi. Od jakis 10 lat ucze "ludkow z ulicy" jezdzic bezpiecznie i skutecznie w terenie. Niby offroad latwy i przyjemny a potem dochodzi do tragedii jak ostatnio i cale srodowisko dostaje po du**e bo ktos myslal, ze "jestę ofrouderem" a ch*ja mial a nie pojecie.

PS2. Kurna..droche mix Berta z Elwodem mi wyszedl (choc brakuje bardzo duzo)...kasztanarze, wyjsc z krzakow jak tu jestescie :D
« Ostatnia zmiana: 2020-01-15 | 20:51:50 wysłana przez sgt_raffie »
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #57 dnia: 2020-01-15 | 21:25:49 »
Widzę, że Elwood wypłyną :) Jeszcze trochę i będzie równie mityczny jak Józef Tkaczuk (kto pamieta? ;))
Wracając do tematu: to jak słyszę, że MT jest dobre na asfalt to myśle ze chyba jestem z rownoległej rzeczywistości. MT to zło na każdym utwardzonym i na piachu (jak by ktoś nie wiedział).
I tyle w temacie.

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #58 dnia: 2020-01-15 | 21:57:01 »
Ja nie z Warszawy ale pamietam przez mgle ze w Bielsku tez sie pojawial (Jozek, nie Elwood ;) ). Czyli ktos jeszcze ze srajdow jest :D

Wlasnie dlatego wyje**lem takiego posta zeby ktos nie przyeczytal, ze "prawie to samo" a potem wywalil w drzewo/slup/wycieczke mnichow..
Ogolnie klasyczne, agresywne MT to malo uniwersalna opona...
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #59 dnia: 2020-01-15 | 22:00:38 »
Dawno tam nie zaglądałem...
Coś ta się jeszcze dzieje?
Powoli umierały...