Autor Wątek: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne  (Przeczytany 50927 razy)

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #60 dnia: 2020-01-15 | 22:04:59 »
Nawet admin sie w proch rozsypal..chcialem zeby mi konto ogarneli bo sie poje**lo lata temu..nikt nie odpisal..jakies posty niby sa ale nie wiem co warte. szkoda tylko wiedzy technicznej ukrytej pod zwalami postow..
Ale Krakowska sciema czyli co czwartkowe piwo forumowe dalej dziala :D..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline jaromisz

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #61 dnia: 2020-02-01 | 11:50:11 »
Ja mam dyskoteke II na ATekach i troche turystycznie z rodziną jeździmy - głównie po radiosondy które są z Legionowa puszczane

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #62 dnia: 2020-02-01 | 16:41:59 »
Na mylr jesteś?

Offline jaromisz

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #63 dnia: 2020-02-01 | 18:50:36 »

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #64 dnia: 2020-09-20 | 09:12:51 »
Ja swojego patrola juz 6 rok przebudowuje  :-[ zachcialo mi sie przerobek to teraz sie wszystko wlecze.

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2861
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #65 dnia: 2020-09-20 | 13:25:46 »
A co tam zmieniasz?

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #66 dnia: 2020-09-20 | 15:50:30 »
Wszystko  ;D
Rama i buda piaskowana, łatana i przerobina,
Silnik od merca OM606
Kolo zamachowe jednomasowe + wzmocnione sprzeglo
Skrzynia od Gr Y61 od 3.0
PTO
wyciagarka od brdm, zamontowana pod autem
2 akumulatory tez pod autem zamontowane
Nowa elektryka zrobiona wedlug mojego pomyslu
Oraz Wiele innych czasochłonnych zmian
Teraz koncze podsufitke i wydech musze nowy zrobic..
A pozniej auto idzie do znajomego gdzie robimy pompe zmieniamy turbine i ciagniemy na jakis 400 koni  ;D
Auto na wyprawy ma byc  ;D

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2861
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #67 dnia: 2020-09-20 | 17:56:57 »
No to kawał roboty zaserwowałeś :) Poskładaj i na  wyprawę

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #68 dnia: 2020-09-20 | 18:07:30 »
Silnik od merca OM606
Przybliz jak wyglada swap i dlaczego ten motor. Marketingowy speil znam. CZemu wybrales Merca? I jak wyglada swap od strony technicznej..

Parch 60 czy 61?
Taa..na wyprawy...jeszcze kolejne 6 lat i granice pozamykaja..
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #69 dnia: 2020-09-20 | 19:11:06 »
Y60 LONG.
bralem kilka silnikow pod uwage,
BMW 3.0 diesel i V8 4.0
Przez chwile nawet o LS-ie myslałem...
A padlo na OM606 bo ma pompe mechaniczna (z dwoch trzeba zlozyc jedna) i mamy silnik jak w traktorze, gaz na linke  ;D nawet jak pradu nie bede mial to pchne, odpale i pojade.
Do silnika dochodza tylko kable do swiec, czujnikow wody i cisnienia oleju i rozrusznika.
Wygrala prostota, czegos czego nie ma to sie nie popsuje  ;D
Trwa to niestety tyle bo wiecej za miedza w robocie przebywam niz w domu  :(
Tak jak mam teraz zrobione auto to w 80% robilem sam.
Chlopaki u ktorych bede podnosil moc juz robili kilka takich swapow. Jeden z mechanikow ma to u siebie zamontowane, wyciagneli z tego motoru 450 kuniow  ;D i 760 niutkow  ;D
Acha, no i diesel, mozna na gownianym paliwie jezdzic byle tylko przez wtryski przeszlo  8)

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #70 dnia: 2020-09-20 | 19:15:38 »
Trzeba kryze z kolem zamachowym dorobic i laczysz  :) jest troche rzezbienia, jak do patrola to wkladalem to trzeba bylo przerobic miske olejowa i przedluzyc smok.

Offline Puzii

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1989
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #71 dnia: 2020-09-20 | 20:42:34 »
Trochę się taplałem swego czasu, nawet do tego stopnia, że ludowi pospólnemu rajdy organizowałem.No i tych  land Cruiserów trochę potopiłem :D
Mam na ten  temat swoje zdanie, ale się z nim kategorycznie nie zgadzam!

Offline Miszazx14

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #72 dnia: 2020-09-20 | 20:45:40 »
Pierwszego patrola K160 mialem do topienia  ;D
Z tym bedzie troszke inaczej  ;)

Offline sgt_raffie

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 986
    • Milmag
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #73 dnia: 2020-09-20 | 20:53:07 »
A padlo na OM606 bo ma pompe mechaniczna (z dwoch trzeba zlozyc jedna) i mamy silnik jak w traktorze, gaz na linke 
To dlaczego nie TD42 albo TD42T? Tak, wiem, "skonczyly sie" ale nadal mozna kupic i odswiezyc...I jest oryginal Nissan a nie wydumka...
Nie zrozum mnie zle, Tak se pytam i teoretyzuje juz z "ciekawosci" bo rasowych terenowek sie juz pozbylem prawie (zostal Land ROver) ale jednak do Parcha mam najwiekszy sentyment. 12 lat jezdzilem Y60 Safari z TD42 i poza brakiem mocy byl to najlepszy silnik z jakim mialem doczynienia (a z "paroma" mialem).

I jak rozumiem BMW (bo czesci tanie i mozna juz z tego "nowoczesnie" krzesac niuty i kunie, i technologia ogarnieta na cacy), rozumiem V8 / LS-y i inne patenty Karlowicza (bo "moge a niuty i kunie sa w zestawie i technologia tez ogarnieta), to tego motoru mercedwsowskiego nie pojmuje za ciula. Zeliwny klonkier. Mniej zywotny od TD42, mniej mocy od BMW, do tego zdecydownie mniej "opracowany" swap. Te co widzialem byly zrobione..."slabo" (strasznie chaupniczo). 
A na "wyprawy" (choc mozemy miec inne pojmowanie tego slowa) to seryjny silnik najlepszy. Popatrz chocby na Homera z "Grupy wschodu". W ich Parchu niewiele zostalo serii ale kurcze RD28 nadal jest. Sam mam zjechana praktycznie cala Europe i kawalek Afryki i nie przyszlo by mi do glowy sie gdzies takim swapem zapuszczac dalej niz na Ukraine albo Balkany..

Tak se pisze i nie bierz zupelnie do siebie tego..nie neguje bo kazdy se robi jak chce. Ale naprawde Ciekaw jestem procesu decyzyjnego ze taki swap na "wyprawy". Wczoraj bylem u Krzysia Jaworskiego z Adventure Van na jego imprezie i na 100 samochodow wyprawowych moze z 10 miala swapy...
Pozdrawiam
Rafał J.

Offline jaworek

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2472
Odp: Offroad oraz inne zagadnienia motoryzacyjne
« Odpowiedź #74 dnia: 2020-09-20 | 22:08:58 »
Tak se pisze...
I tak se napisałeś , że chyba tylko Ty rozumiesz o co chodzi...