Piękny ![DuĹźy uĹmiech ;D](https://kornikowo.pl/Smileys/default/grin.gif)
Trudno jest zgrać hamowanie pedałami z hamulcem ręcznym?
Jak to w praktyce wygląda oprócz zmarszczonej skóry na du**e?
Hamulec na przód jest dodany sztuka dla sztuki, nie wiem jak jest aktualnie, ale kiedyś był wymóg, ze jednoślad musi mieć przynajmniej 1 hamulec, to mam na przodzie
![emoji6](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji6.png)
Ale to bardziej do zwalniania.
W temacie nogi/pedały, albo kontrolowanie zwalniasz obroty, albo robisz tak zwane „skid”, czyli przenosisz ciężar ciała na kierownice i blokujesz nogi zatrzymując tylne koło. Ściera to oczywiście oponę, ale jest efektowne
![emoji6](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji6.png)
Ważne jest dobranie odpowiedniego stosunku zębów przedniej i tylnej zębatki, tzn możesz mieć to samo ratio mieszając ilością zębów, ale się to
liczy, żeby było jak najwiecej tak zwanych „skid patch” czyli, żeby opona zdzierają się w miarę równomiernie a nie zawsze w 1 miejscu. Są kalkulatory w necie.
Przy nauce skudów miałem wszystko pościerane, co się wyje**łem to moje
![emoji85](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji85.png)
![emoji87](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji87.png)
![emoji86](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji86.png)
![emoji1787](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji1787.png)
Temat ostrego i hamowania jest kontrowersyjny, bo nie ma złotego środka, a ze skidem nie zawsze zdążysz. Łatwi to ustrojstwo rozpędzić, gorzej zatrzymać.
Ale w temacie jazdy z kontrolowana prędkością jest mega frajda, zaje**ste czucie roweru.
Jak dla mnie to funbike i jak się dzisiaj karnalem to morda się cieszyła
![emoji41](https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji41.png)
Ale nie polecam jako jeden jedyny rower.