Sklejka "fornirowana, melaminowana"

Zaczęty przez garon, 2019-10-18 | 10:21:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

garon

Witam, pytanie moje jak w temacie, czy jest u nas dostepna sklejka konstrukcyjna roznych grubosci. Chodzi o sklejke fornirowana na gotowo, moze jest jakas melaminowana? Nie mam pojecia... 🤔. Przymierzam sie do nowego projektu, zabudowy busa na kampera. Priorytetem jest waga i wygląd, waga =sklejka, wygląd= fornir? Melamina? zabudowa ma byc wysokiej jakości, wiec polsrodki nie wchodza w gre. A moze zwyczajnie ktos z Was wie, gdzie dostane typowa plyte do budowy kamperów. Pozdrawiam


sgt_raffie

Sklejke odpusc poza miejscami strukturalnie istotnymi. Obciazysz pojazd.
Kombinuj z plytami warstowoymi, szkieletem aluminowym i ewentualnie jakas sklejeczka 6mm na scianki.
Choc w sumie zalezy do czego ma byc camperek ale jak 4x4 to masa istotna..
Ja juz sie raz nacialem jak pojazd po zabudowie, zalaniu zbiornikow i zaladowaniu szpejem podszedl pod 3400 kg :D.
Sklejka wazy duzo.
Pozdrawiam
Rafał J.

raven

Dokładnie! Moja przyczepa ma całą zabudowę zrobioną na tzn sandwicha. Sklejeczka ze 3mm okleinowana, klejona na ramiaki sosnowe ze 3cm (w kluczowych miejscach obustronnie.

przemek77

Cytat: sgt_raffie w 2019-10-18 | 10:49:01 Obciazysz pojazd.

Nie koniecznie. Wystepuję jeszcze tzw. sklejka suchotrwała, która jest lżejsza od klasycznej. Używam jej do zamkniętych brył, które później oklejam innym materiałem lub lakieruję.

sgt_raffie

A ile jest ona lżejsza? Poza tym kolega chcial melaminowaną. Przy zabudowie liczy sie każdy kg (no chyba ze.komus nie przeszkadza smiganie przeciazonym autem). Pro zabudowy z jakiegos powodu sa robione albo z.sandwicha albo na szkielecie alu coraz częściej.
Prosta zabudowa do terenowki (2 szuflady, solidne prowadnice, skrzynka, okucia) wykonana ze sklejki potrafi ważyć pod 60-70 kg. Przy camperach idzie to w setki kg...
Pozdrawiam
Rafał J.

przemek77

Jest najlżejszą dostępną płytą. Dla porównania klasyczna sklejka i suchotrwała to dwukrotna różnica w wadze.