No i testy zrobione
Generalnie żółte plamy powstają w całkiem nieoczekiwanych sytuacjach za przyczyną wilgoci , potu lub innych substancji będących składnikami kleju.
W dolnej części deski od lewej :
(pole nad wycięciem) - woda naniesiona pędzelkiem dwa razy , ledwie widoczne przebarwienie na żółto
- olej lniany dwa razy
- szelak rubin dwa razy
- akryl dwa razy - drewno zabarwione ( ale nie intensywnie ) na żółto
- olej mineralny ( taki co to smaruje i konserwuje ) w zastępstwie parafiny ciekłej - drewno pociemniało mocniej niż przy oleju lnianym
- szelak lemon dwa razy
- (pole nad wycięciem) - denaturat 99,5% dwa razy , również ledwo widoczne przebarwienie na żółto
W górnej części deski od lewej
- szelak lemon dwa razy
- klej do drewna cienka warstwa - wyraźnie żółty kolor
- klej do drewna grubo naniesiony -intensywny żółty kolor tak jak ślady wokół wklejonej poprzeczki.
Ostatecznie wybrałem do impregnacji płyt z Iroko szelak lemon, do podstawy z gruszy afrykańskiej wybrałem jedną warstwę oleju i szelak rubinowy.
W przypadku gruszy afrykańskiej jest to sposób impregnacji wielokrotnie stosowany przeze mnie z bardzo dobrym efektem wizualnym.
A teraz kilka zdjęć z ostatnich etapów ...
( Uwaga : wielkie słowo ) realizacji.
Do wycięcia podstaw prasy zrobiłem sobie szablon ze sklejki
Tak wytrasowałem
A tak wyciąłem
Podstawa prasy po szpachlowaniu złączy przed szlifowaniem
A tak wyszło po szlifowaniu i impregnacji
Śruby i nakrętki oczywiście od Eso.
Po powrocie Żony z Polski zrobię film z prasowania twarogu.
Uwaga : Prasowanie będzie się odbywało na podwójnej membranie z folii PE spożywczej i folii aluminiowej. Obie folie mają oficjalne atesty dopuszczające je do kontaktu z żywnością. Takich atestów nie ma żadne drewno ani żadne impregnaty. Słowo "impregnat" nie ma zastosowania do olejów spożywczych.