@Karol Kopeć dzięki za rozbudowaną wypowiedź, spróbuję teraz uściślić i dopytać
Tego typu drzwi zazwyczaj miały 42 mm - wynik strugania z 50 mm.
Czopy na dolnej i górnej poprzeczce muszą mieć odsadzenie, bo rozłupiesz stojak. Stojaki powinny być dłuższe od wymiaru drzwi o jakieś 10 - 15 cm. Obcina się nadmiar po klejeniu.
Pozostałe drzwi są tam w okolicach 45 mm, ale chyba trochę innej konstrukcji (z okładzinami na wierzchu), trudno dojrzeć, bo są pomalowane. Ja będę celował w 45 właśnie, może się uda
Z odsadzkami masz na myśli to:
A nadmiar po to, żeby dmuchać na zimne, gdyby mimo odsadzek chciało się wyłupać podczas wsadzania czopu?
Musisz mieć profil i kontrprofil bo jak się drzwi lekko uschną ( a muszą), to będzie widać dziury na wylot przy czopach. Chyba, że na płyciny idą listwy opasujące wychodzace na stojak i poprzeczkę, co zakryje ewentualne szparki.
Aaa, no tak, to ma sens
Nie, listwy będą dopiero w przestrzeniach pomiędzy stojakami i poprzeczkami, tak jak na framudze:
Nie masz frezów? A masz piłę tarczową z pochyleniem 15' ? Jak masz piłę to masz "frezy" do fazy
Hm, fajny pomysł. Ale to chyba w ostateczności, bo w przypadku gdy fazę mam mieć tylko przy poprzeczkach to będzie sporo dłubania, żeby zaciąć tylko tam gdzie trzeba, a potem wyrównać co się nie dotnie przez promień tarczy
Czopy kryte w tego typu wyrobie to prowizorka. Powinny być przelotowe klinowane.
No myślałem o krytych i zabiciu ich kołkami, takimi z dociąganiem, czyli w czopie wywiercone w przesunięciem. Albo, co też wyczytałem, mógłbym wbić kwadratowe kołki w okrągłą dziurę.
Mówię o kołkowaniu poziomych ram na zewnętrznych stojakach, tego środkowego chyba nie trzeba?
Przemyśl układ ramy ( wg szkicu w pierwszym poście), czy jesteś w stanie ją ścisnąć po posmarowaniu klejem
No zakładam ściskanie po szerokości, tak jak na Twoich zdjęciach. Najpierw środek, gdzie wszystko się krzyżuje, jeden po drugim element. A potem dołożenie stojaków zewnętrznych i jazda na raz