Wasze projekty > Krok po kroku

Zabudowa Sharana...

<< < (2/8) > >>

duch_gdansk:

--- Cytat: kwita w 2020-08-07 | 17:27:33 --- lub ma w planach
--- Koniec cytatu ---
Chłopie drogi a nawet bezcenny  ;D ;D ;D
Ja właśnie jestem na etapie planowania (za mocno powiedziane) ogarnięcia vana z takim przeznaczeniem. trochę to u mnie potrwa bo że kasa blokuje to luzik ale min poszukiwanie butli lpg mocno mnie spowalnia. Więc dajesz z tematem. Mnie najbardziej ciekawią materiały, wymagania to odporność na wilgoć i waga/cena z przewagą na waga. Ty masz pozornie łatwiej bo mikry wóz ale tym bardziej waga i wykorzystanie przestrzeni jest trudne. 👍👍👍

sgt_raffie:
https://www.facebook.com/AVCCPL

znaja??

Jak nie znaja to przegladac i sie inspirowac bo Krzysiek robie te vany na poziomie z kosmosu ;)....
A ja maja pytania to pytac, cos tam ostatnio z Krzyskiem wspolpracuje a ja zniknalem z foruma, bo walcze tez ze swoim camperkiem (juz ktoryms z kolei ale T4 long to najwiekszy do tej pory)

Bede kibicowal..

Jak ktos chce poczytac szybkie wprowadzenie z ladnymi zdjeciami to tutaj zapraszam:
https://www.milmag.pl/magazines/htmlissue?issue_id=43&page=136

kwita:
Aby nie zwlekać, wczoraj pociąłem dwa arkusze sklejki liściastej wodoodpornej 12mm i przywiozłem do domu. Nie kupiłem całych arkuszy tylko wziąłem pocięte (główne elementy na wymiar) a reszta już będzie cięta na wymiar.
Dlaczego pocięte? Ponieważ nie chciało mi się samemu dźwigać takich arkuszy, brać przyczepkę aby to przywieźć... A jak już mam formatki to złożyłem pierwszy moduł szafki. Ogólnie plan jest taki, że mają być trzy moduły. Pierwszy (licząc od przodu auta) i trzeci będą to jakby pełne skrzynki, na górze będą trzy klapy. Środkowa klapa ma być opierana na 1 i 3 (tak w skrócie :) ).
Całość będzie skręcana na wkręty, tu akurat zastosuje wkręty 3x40 Torx10. Z racji tego, że jest to sklejka 12mm, to pomocny będzie znacznik, który wyznaczy mi 6mm(środek sklejki). Zastanawiałem się czy całość sklejać ale... Może być potrzeba korekty wymiaru? Czas pokaże.
Sharan po wyjęciu foteli z 2 i 3 rzędu ma równą podłogę, wszystkie fotele są montowane do podłogi w specjalnych uchwytach. Po włożeniu modułów będę chciał aby były one zamocowane do kilku tych uchwytów. Do tego potrzebne są tylko zakrzywione pręty i całość będzie przymocowana do podłogi(w razie nagłego hamowania).

kwita:
Ten moduł na zdjęciu, to jest ostatni, czyli dostępny po otwarciu klapy. Na spodzie wyląduje pewnie cienka sklejka np. 4-6mm, z tyłu w planie jest szuflada po lewej stronie ( w niej będzie umieszczona kuchenka turystyczna i... (czas pokaże) a dwie pozostałe komory, jedna wspólna klapa która po otwarciu ma spełniać rolę tymczasowego blatu :).
Na górze modułu będą ruchome klapy na zawiasach. Jedna klapa tworząca spód pod materac modułu 3 a druga przekładana w przód(na zawiasie) nad moduł drugi. Będzie jeszcze moduł pierwszy z własną klapą (uchylną). Całość stworzy podstawę pod materac o powierzchni 1920x1100. Wysokość modułu wewnątrz to 320mm (dlaczego taki?). Mają tam się zmieścić m.in. pojemniki przeźroczyste z IKEA (pudła SAMLA, które już posiadam), i posłużą do segregacji, przechowywania ubrań, sprzętu na czas wyjazdu.
W fazie końcowej chcę w elementach pionowych korpusów powycinać trochę otworów frezarką w celu obniżenia wagi. Z danych technicznych, m2 sklejki 12mm waży około 7kg, także szacuję że jedna skrzynka będzie ważyła do 20kg (którą trzeba zanieść do auta). Tak się składa, że optymalnym wymiarem do zagospodarowania jest 1920x1100, co daje moduły 1100x640 a materace które zamierzam wykorzystać z sypialni przyczepy na czas wyjazdu mają dokładnie 1120x640 :). Już wcześniej korzystałem z tego rozwiązania ale bez zabudowy :).

Korpusy ze sklejki zamierzam pomalować poleconym kiedyś przez Merego :) lakierem:

https://www.castorama.pl/lakier-szybkoschnacy-altax-bezbarwny-polmat-0-75-l-id-34184.html

Trochę pomalowałem już swoich prac :) i jestem zadowolony

kwita:
Od kilku lat na przyczepie kempingowej mam zainstalowany panel solarny o mocy 100W, dający w pełnym słońcu około 5,4A. Panel zamontowałem w taki sposób, abym mógł go ustawiać podczas postoju w lewą lub prawą stronę pod kilkoma kątami, na czas jazdy w poziomie lub zdjąć z dachu (w przypadku stacjonowania w zalesionym kempingu, miejscu) i na specjalnym 20 metrowym przedłużaczu mógł go wystawić do słońca. Panel ładuje przy pomocy regulatora (na razie PWM) akumulator 100Ah. Docelowo zamierzam zmienić na regulator MPPT firmy Tracer. Dlaczego?
Ponieważ pożyczyłem taki regulator od kolegi i w pochmurny dzień (ten sam panel i akumulator) zamieniając tylko regulatory:
- przy regulatorze PWM, miernik wykazywał 0 A :)
- przy regulatorze MPPT, miernik wykazywał 0,8A
Jak ktoś się tym trochę interesuje to wie o co chodzi :). Koszt taniego regulatora PWM to ok. 30-50 zł, koszt MPPT firmy Tracer to około 370-400 zł w zależności od wydajności prądowej.
Dlaczego o tym piszę?
Ponieważ zamierzam na dłuższe wyjazdy montować sobie ten panel na belki auta, mam już specjalne uchwyty, wykorzystać przedłużacz do panela, którym podepnę się do akumulatora. Czas założenia panela to 5-10 minut. Akumulator ma służyć mi głównie do ładowania aparatu fotograficznego, akumulatorów drona.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej