Autor Wątek: Spaxy szare i srebrne  (Przeczytany 3018 razy)

Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: Spaxy szare i srebrne
« Odpowiedź #15 dnia: 2022-09-14 | 08:58:03 »
A ja se tak mysle ze my mocno gdybamy i pewnie duzo racji mamy ale najlepiej by bylo zadzwonic do wyroczni no bo w koncu wyrocznia powinna wiedziec co i jak.

SPAX Polska Sp. z o.o.

ul. Krakowska 1
32-020 Wieliczka

tel. +48 12 279 88 00
fax. +48 12 279 88 99
mail. polska@spax.com
Kontakt do przedstawiciela handlowego:

    dolnośląskie, opolskie, śląskie
    Jakub Olak
    tel. +48 608 636 602
    Mail: olak@spax.pl
    lubelskie, małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie
    Leszek Kudłaty
    Tel. +48 512 658 613
    Mail: kudlaty@spax.pl
    łódzkie, mazowieckie, podlaskie
    Marcin Gwarda
    Tel. +48 608 636 601
    Mail: gwarda@spax.pl
    lubuskie, zachodniopomorskie, wielkopolskie
    Piotr Jakubowski
    Tel. +48 606 116 158
    Mail: jakubowski@spax.pl
    kujawsko-pomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie
    Ryszard Farjon
    Tel.+48 786 866 960
    Mail: farjon@spax.pl

Offline kwita

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3713
  • Jakby kto pytał, herb województwa dolnośląskiego
Odp: Spaxy szare i srebrne
« Odpowiedź #16 dnia: 2022-09-14 | 10:09:47 »
A ja głupi myślałem, że wkręty inox, ocynk mają być wkręcone, robić to do czego zostały stworzone, nie rdzewieć. I to na pewno robią.
A tu wychodzi na to, że mają wyglądać ;D

Jeszcze raz napiszę, mam u siebie na posesji kilka furtek na zawiasach pasowych, przykręcone (śruba zamkowa a z drugiej nakrętka kołpakowa ocynk). Kilka lat temu była błyszcząca, teraz szara i matowa. Mnie interesuje jedno, nie rdzewieje i to jest najważniejsze. Nawet inox poddany warunkom atmosferycznym zmieni barwę...

Offline verona

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 65
Odp: Spaxy szare i srebrne
« Odpowiedź #17 dnia: 2022-09-14 | 10:30:46 »
A ja głupi myślałem, że wkręty inox, ocynk mają być wkręcone, robić to do czego zostały stworzone, nie rdzewieć. I to na pewno robią.
A tu wychodzi na to, że mają wyglądać ;D

Jeszcze raz napiszę, mam u siebie na posesji kilka furtek na zawiasach pasowych, przykręcone (śruba zamkowa a z drugiej nakrętka kołpakowa ocynk). Kilka lat temu była błyszcząca, teraz szara i matowa. Mnie interesuje jedno, nie rdzewieje i to jest najważniejsze. Nawet inox poddany warunkom atmosferycznym zmieni barwę...

Samochód ma jeździć. Ale jak się kupuje drogi samochód, to fajnie by też wyglądał, a nie że lakier na drzwiach innego odcieniu niż na masce.
Ja też nie jestem fachowcem, stolarzem czy innym cieślą. Nie będę robił wkrętami dachu czy tarasu, wykorzystując pudełko za pudełkiem. Chcę do celów hobbystycznych i prac w domu mieć mix posegregowanych jednakowych pasujących wkrętów, i ten zestaw ma być na długie lata. Dlatego nie machnąłem ręką "następnym razem może będą inne". A srebrne dlatego bo lepiej wyglądają na meblu czy to w domu czy w ogrodzie od żółtych (moim zdaniem oczywiście). Ale srebrnych, nie szarych ;)

A jeżeli to "warunki atmosferyczne" mimo zamkniętego opakowania, to znaczy że było to składowane w tragicznych warunkach. Po numerach seryjnych też nie wynika by były one jakoś starsze, tzn bardzo podobny numer jedne są srebrne a drugie szare.
A tak jak mówiłem, mam mix śrub i wkrętów i mimo że były one luzem to moja mokra piwnica w bloku nic z nimi nie zrobiła, to jakie warunki musiały być by tak zmienić wkręty w pudełku u sprzedawcy? Jakby stały w deszczu to i pudełko by było zniszczone, a te jest idealne.

Napisałem do producenta - jestem ciekawy czy to wyjaśni. Jak dowiem się że tak ma być i tyle, to spoko nie będę drążył. Ale chcę wiedzieć dlaczego jest tak a nie inaczej.

Wezmę też te wszystkie wkręty do gorącej wody z solą zgodnie z poradą. Zarówno potraktowane pilnikiem jak i nienaruszone. A potem wystawię na dwór i z czasem zobaczę czy któreś coś złapie.
« Ostatnia zmiana: 2022-09-14 | 11:02:12 wysłana przez verona »

Offline Snikki

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Zwolennik PiS
Odp: Spaxy szare i srebrne
« Odpowiedź #18 dnia: 2022-09-14 | 10:37:27 »
Według mnie wkręty są robione w dwóch różnych fabrykach, podobnie jak robi cała reszta niemieckich marek. Liczy się logo i by były jak najniższe koszty wytwarzania.

Offline kwita

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3713
  • Jakby kto pytał, herb województwa dolnośląskiego
Odp: Spaxy szare i srebrne
« Odpowiedź #19 dnia: 2022-09-14 | 11:09:17 »
A ja głupi myślałem, że wkręty inox, ocynk mają być wkręcone, robić to do czego zostały stworzone, nie rdzewieć. I to na pewno robią.
A tu wychodzi na to, że mają wyglądać ;D

Jeszcze raz napiszę, mam u siebie na posesji kilka furtek na zawiasach pasowych, przykręcone (śruba zamkowa a z drugiej nakrętka kołpakowa ocynk). Kilka lat temu była błyszcząca, teraz szara i matowa. Mnie interesuje jedno, nie rdzewieje i to jest najważniejsze. Nawet inox poddany warunkom atmosferycznym zmieni barwę...

Samochód ma jeździć. Ale jak się kupuje drogi samochód, to fajnie by też wyglądał, a nie że lakier na drzwiach innego odcieniu niż na masce.
Ja też nie jestem fachowcem, stolarzem czy innym cieślą. Nie będę robił wkrętami dachu czy tarasu, wykorzystując pudełko za pudełkiem. Chcę do celów hobbystycznych i prac w domu mieć mix posegregowanych jednakowych pasujących wkrętów, i ten zestaw ma być na długie lata. Dlatego nie machnąłem ręką "następnym razem może będą inne". A srebrne dlatego bo lepiej wyglądają na meblu czy to w domu czy w ogrodzie od żółtych (moim zdaniem oczywiście). Ale srebrnych, nie szarych ;)

A jeżeli to "warunki atmosferyczne" mimo zamkniętego opakowania, to znaczy że było to składowane w tragicznych warunkach. Po numerach seryjnych też nie wynika by były one jakoś starsze, tzn bardzo podobny numer jedne są srebrne a drugie szare.
A tak jak mówiłem, mam mix śrub i wkrętów i mimo że były one luzem to moja mokra piwnica w bloku nic z nimi nie zrobiła, to jakie warunki musiały być by tak zmienić wkręty w pudełku u sprzedawcy? Jakby stały w deszczu to i pudełko by było zniszczone, a te jest idealne.

Napisałem do producenta - jestem ciekawy czy to wyjaśni. Jak dowiem się że tak ma być i tyle, to spoko nie będę drążył. Ale chcę wiedzieć dlaczego jest tak a nie inaczej.

Trochę skrajny przykład, ale niech Ci będzie. Nadwozie po pierwsze jest lakierowane tą samą partią lakieru. To akurat wiem od osoby, która jest odpowiedzialna za lakiery w fabryce.
Tak samo jak kupujesz pytki, tapetę itp. Od początku masz informację, że dokupując za jakiś czas musisz liczyć się możliwością różnicy koloru, odcienia. To, że masz wkręty pakowane w te same pudełka, nie oznacza, że pochodzą z jednej fabryki. Światowi liderzy np. klocków hamulcowych zamawiają u podwykonawcy (kilku), dostarczają im swoje pudełka. Podejrzewam, że tak samo jest z wkrętami. Pomimo, że robią według tego samego schematu, proporcji to efekt finalny może być wzrokowo różny.