Autor Wątek: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku  (Przeczytany 545 razy)

Offline oldgringo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 652
Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« dnia: 2019-07-27 | 21:49:26 »
Siemka. Muszę wywiercić otwory fi16 pod kątem 45’, w rzędzie, co 12 cm, w płaskowniku o grubości 6mm, szerokości 40mm i długi na 2,5 metra. Otworów będzie 19. Moja wiertarka kolumnowa to padaka.
Jakieś sposoby macie na to? Może można coś wypożyczyć, jakiś sprzęt specjalistyczny?
« Ostatnia zmiana: 2019-07-27 | 21:51:19 wysłana przez oldgringo »

Offline Acar

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3486
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #1 dnia: 2019-07-27 | 22:03:19 »
Wiertarka magnetyczna?
Montażysta za dwa trzysta.

Offline oldgringo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 652
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #2 dnia: 2019-07-27 | 22:05:24 »
Wiercą pod kątem? Są takie?

Offline fyme

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7580
  • Chciałem napisać coś mądrego więc... "coś mądrego"
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #3 dnia: 2019-07-27 | 22:07:03 »
Ja bym to chyba zlecił na jakiś laser, wodę czy plazme?

Offline Acar

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3486
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #4 dnia: 2019-07-27 | 22:10:31 »
Wiercą pod kątem? Są takie?
A ja wiem? Pewnie tak. Kwestia ceny. Ja bym jakiegoś ślusarza zapytał.
Montażysta za dwa trzysta.

Offline fyme

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7580
  • Chciałem napisać coś mądrego więc... "coś mądrego"
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #5 dnia: 2019-07-27 | 22:11:32 »
Tu problemem nie będzie wiertarka ale odpowiednie wiertło by nie ślizgało się z powierzchni wiercąc pod takim kątem.

Offline oldgringo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 652
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #6 dnia: 2019-07-27 | 22:12:33 »
Tak. Tylko ja mam takich płaskowników 12 szt. Długości od 1.4 do 2.5 metra. Rozstaw otworów pomiędzy 12,2 - 12,8 mm. Wszystko mierzone i ustalane „dynamicznie” na budowie.

Offline Acar

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3486
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #7 dnia: 2019-07-27 | 22:15:39 »
Rozwierć na 13 i wal kołka pod kątem.  Na budowie 0,6 nie robi różnicy.
Montażysta za dwa trzysta.

Offline ozi

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3139
    • rachunek
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #8 dnia: 2019-07-27 | 22:16:26 »
szukaj prof cnc
nie przeszkadzaj kobieto !!! - na forum jestem

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 691
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #9 dnia: 2019-07-27 | 23:02:00 »
Wiertłem raczej nie da rady. Raczej pomyśl o frezie.

Offline orb

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1193
  • Nadworny spamer
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #10 dnia: 2019-07-27 | 23:14:50 »
Może spróbować z metalowym prowadnikiem, który ma nawiercony otwór pod odpowiednim kątem, łapać to na ściski do płaskownika i wiercić. Przetestuj najpierw z drewnianym, czy cokolwiek ułatwi.
Uśmiechnij się, i tak umrzesz.

Offline Trinux

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #11 dnia: 2019-07-27 | 23:26:53 »
Może tutajhttps://www.youtube.com/watch?v=A00r5FpIJ6M znajdziesz jakąś inspirację


Offline orb

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1193
  • Nadworny spamer
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #12 dnia: 2019-07-27 | 23:43:37 »
Chociaż tu faktycznie przydałoby się bardziej coś szybkoobrotowego, jak szlifierka prosta i frez. Ruch (obudowanej na kwadratowo) szlifierki po płycie, jak atuta, tyle, że pomiędzy dwoma ogranicznikami, a płaskownik ustawiony pod kątem i zablokowany w rowku na jego szerokość. Jednak, czy opłaca się coś takiego budować.
« Ostatnia zmiana: 2019-07-27 | 23:45:12 wysłana przez orb »
Uśmiechnij się, i tak umrzesz.

Offline gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 691
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #13 dnia: 2019-07-27 | 23:46:53 »
Frez skrawa krawędzią i nie musi mieć centrowana jak wiertło.

Offline oldgringo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 652
Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
« Odpowiedź #14 dnia: 2019-07-27 | 23:48:48 »
Nie bardzo mam czas i możliwości żeby zbudować taki jig w metalu. Myślałem że wypożyczę wiertarkę magnetyczną i zrobię do niej „stopkę-trójkąt”. Wiertarka się przyssie do stopki, ja ją zablokuje na płaskowniki i jedziemy. Co myślicie? Jeszcze nie robiłem na magnetycznej. To może się udać?