Kornikowo

Obróbka metalu => Obróbka ręczna => Wątek zaczęty przez: oldgringo w 2019-07-27 | 21:49:26

Tytuł: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-27 | 21:49:26
Siemka. Muszę wywiercić otwory fi16 pod kątem 45’, w rzędzie, co 12 cm, w płaskowniku o grubości 6mm, szerokości 40mm i długi na 2,5 metra. Otworów będzie 19. Moja wiertarka kolumnowa to padaka.
Jakieś sposoby macie na to? Może można coś wypożyczyć, jakiś sprzęt specjalistyczny?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-27 | 22:03:19
Wiertarka magnetyczna?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-27 | 22:05:24
Wiercą pod kątem? Są takie?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: fyme w 2019-07-27 | 22:07:03
Ja bym to chyba zlecił na jakiś laser, wodę czy plazme?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-27 | 22:10:31
Wiercą pod kątem? Są takie?
A ja wiem? Pewnie tak. Kwestia ceny. Ja bym jakiegoś ślusarza zapytał.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: fyme w 2019-07-27 | 22:11:32
Tu problemem nie będzie wiertarka ale odpowiednie wiertło by nie ślizgało się z powierzchni wiercąc pod takim kątem.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-27 | 22:12:33
Tak. Tylko ja mam takich płaskowników 12 szt. Długości od 1.4 do 2.5 metra. Rozstaw otworów pomiędzy 12,2 - 12,8 mm. Wszystko mierzone i ustalane „dynamicznie” na budowie.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-27 | 22:15:39
Rozwierć na 13 i wal kołka pod kątem.  Na budowie 0,6 nie robi różnicy.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: ozi w 2019-07-27 | 22:16:26
szukaj prof cnc
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: gwd w 2019-07-27 | 23:02:00
Wiertłem raczej nie da rady. Raczej pomyśl o frezie.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: orb w 2019-07-27 | 23:14:50
Może spróbować z metalowym prowadnikiem, który ma nawiercony otwór pod odpowiednim kątem, łapać to na ściski do płaskownika i wiercić. Przetestuj najpierw z drewnianym, czy cokolwiek ułatwi.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Trinux w 2019-07-27 | 23:26:53
Może tutajhttps://www.youtube.com/watch?v=A00r5FpIJ6M (https://www.youtube.com/watch?v=A00r5FpIJ6M) znajdziesz jakąś inspirację

Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: orb w 2019-07-27 | 23:43:37
Chociaż tu faktycznie przydałoby się bardziej coś szybkoobrotowego, jak szlifierka prosta i frez. Ruch (obudowanej na kwadratowo) szlifierki po płycie, jak atuta, tyle, że pomiędzy dwoma ogranicznikami, a płaskownik ustawiony pod kątem i zablokowany w rowku na jego szerokość. Jednak, czy opłaca się coś takiego budować.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: gwd w 2019-07-27 | 23:46:53
Frez skrawa krawędzią i nie musi mieć centrowana jak wiertło.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-27 | 23:48:48
Nie bardzo mam czas i możliwości żeby zbudować taki jig w metalu. Myślałem że wypożyczę wiertarkę magnetyczną i zrobię do niej „stopkę-trójkąt”. Wiertarka się przyssie do stopki, ja ją zablokuje na płaskowniki i jedziemy. Co myślicie? Jeszcze nie robiłem na magnetycznej. To może się udać?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Axo w 2019-07-28 | 07:35:40
Ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się imadłami katowymi maszynowymi.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: krzysiek_z w 2019-07-28 | 08:49:27
Wiertło 16 będzie Ci biło strasznie ja tylko delikatnie sktzywisz materiałm myślę że bez szans z normalną wiertarka. Może tak jak ktoś coś wysokooobrotowego.
Powiedz do czego ten płaskowniki to może coś wymyślimy
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: VelYoda w 2019-07-28 | 09:10:49
Ze wzgledu na konstrukcję wiertla to chyba tylko frezowanie wchodzi w grę.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Nożyk w 2019-07-28 | 09:19:00
Frez skrawa krawędzią i nie musi mieć centrowana jak wiertło.
Otóż to. I tylko tędy droga.

Wiertarka magnetyczna + wiertło trepanacyjne (coś pomiędzy frezem palcowym, a otwornicą).
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190728/8f27e027b66dab2e9b8ce4e066ff7d86.jpg)
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: jaworek w 2019-07-28 | 10:27:00
A cena takiego wiertła nie przekroczy wartości jednorazowej roboty? :)
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: fyme w 2019-07-28 | 12:21:34
Mam takie wiertła ale chyba od 20 wzwyż.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Nożyk w 2019-07-28 | 14:07:31
Koszt takich wierteł jest porównywalny z dobrymi frezami. Tylko, że do zwykłego futerka/wiertarki one nie podejdą.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Axo w 2019-07-28 | 14:52:29
Dobra koronka + pilot i jedziesz. Ale punkt będzie Ci potrzebny.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-31 | 19:26:10
No więc tak. Wypożyczyłem wiertarkę magnetyczną + frez trepanacyjny. Zespawaliśmy podstawę z kątem 35' (bo w końcu taki się okazał) z płaskownika 100x10.
Płaskownik na poręcz mocowałem do podstawy na ściski i jazda. Wyszło super. Efekty sami obczajcie. Dzięki za pomoc  ;D
Jeszcze będzie poręcz dębowa na to.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-31 | 19:32:13
Takie pytanie z czapy. To w Polsce?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-31 | 19:33:15
Takie pytanie z czapy. To w Polsce?
U mnie w domu. W Warsiawce. Ale że co? Brzydko?
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-31 | 19:37:42
Nie. Tylko pierwszy raz takie schody widzę. W sensie ten policzek betonowy w którym tralki osadzałeś.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-31 | 19:39:56
To wszystko projekt mojej żony. na lata 60-te jest robione, bo dom z tamtych lat właśnie. Ona wymyśla, ja robię. Ma dziewczyna głowę do tego.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: VelYoda w 2019-07-31 | 19:44:22
Takie pytanie z czapy. To w Polsce?
U mnie w domu. W Warsiawce. Ale że co? Brzydko?
Ty słoiku!
;)
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-31 | 19:46:09
Ty słoiku!
;)
Nope. Ani słój, ani Wiking  8)
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-31 | 19:48:50
Uwzględniłeś grubość stopnia przy zalewaniu? Bo średnio widać.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: oldgringo w 2019-07-31 | 19:52:29
Uwzględniłeś grubość stopnia przy zalewaniu? Bo średnio widać.
Tak, mój majster jest bardzo dokładny i w ogóle świetny fachowiec. Tylko architekt źle zaprojektował spoczniki, dlatego jest uskok na poręczy. Ale piec go drapał. Zrobię gruby dębowy pochwyt, będzie dobrze.
Za 2 tygodnie ruszam z montażem trepów i spoczników. Od poniedziałku je lakieruję.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-31 | 20:02:14
Ja to równam poręcz. Pod ręką nie czuć a optycznie dużo lepiej. Z resztą nie pamiętam dobrze wylanych betonów. Nagminnie jest zwalony pierwszy i ostatni stopień. O jakimś wyliczaniu długości kroku to nikt nie słyszał. Książkę by można napisać. Zajeżdżasz i robisz na tym co jest.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Laik w 2019-07-31 | 20:54:26
Jest beton nikt się nie martwi, przychodzi stolarz i później weź to wykończ żeby jakoś wyglądało. Tu listewka, tam listewka, tutaj jakiś kątowniczek, trochę silikonu, tuba akrylu i będzie git  ;D ;D
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: istolarstwo w 2019-07-31 | 21:04:34
Życie...

Piotr

Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Acar w 2019-07-31 | 21:12:16
Teraz bez listewek. Ale płacić chcą jak za ćwierćwałek na boazerii  ;D
To nawet nie chodzi o to. Bo wszystko da się ogarnąć. Tylko niech ktoś zadzwoni przed laniem betonu i zapyta "jak to ma być zrobione?" 20 minut mnie nie zbawi. Pieniędzy nie wezmę. A wytłumaczę.
Tytuł: Odp: Wiercenie pod kątem 45’ w płaskowniku
Wiadomość wysłana przez: Nożyk w 2019-07-31 | 21:15:05
No i pięknie.