Autor Wątek: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.  (Przeczytany 3051 razy)

Offline ZiBi

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 5
Cześć.

Czy znacie jakiś program do projektowania 3d w którym można przejść do trybu zwiedzania by działała w nich mechanika podobna do gier fps ?
Drażni mnie w dotychczas używanych przeze mnie programach, że oglądając i obracając się środek obrotu nie jest w miejscu obserwatora do tego przechodzę przez ściany i ogólnie drętwo.

Jak byłem jeszcze na studiach w czasach rządów Quake II miałem do niego edytor map gdzie udało mi się w nim zbudować między innymi nasz akademik jako mapę. Nawet trochę to przypominało programy do 3D. Wykonując fragment projektu skrótem klawiaturowym przechodziłem w tryb gry i mogłem ocenić wykonany fragment jak się prezentuję.

Brakuje mi tego w takim choćby Sketchup-ie. Zbudowałem sobie część swojego domu i chciałbym po nim pochodzić w intuicyjny dla mnie sposób (jak w grze) ale nie, muszę dziwacznie lewitować i liczyć na to że nagle przy obrocie jakaś ściana nie wlezie mi przed oczy.

A może wiele programów to ma a tylko ja jestem za głupi by to włączyć. Bo przecież dla programistów to chyba żaden wysiłek załączyć coś takiego do programów. Skoro już w zeszłym tysiącleciu mogłem z tym edytorem map tak działać.

Z góry dzięki za pomoc.


Offline RadekJ

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 775
  • It's nice to be important, but it's more important
    • Jurzysta.com
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #1 dnia: 2019-09-17 | 21:50:24 »
Teraz takim standardem jest Unreal Engine. Możesz tam zrobić cuda, i wiem że firmy architektoniczne używają go do wizualizacji w czasie rzeczywistym.

Do zastosowań niekomercyjnych jest darmowy, może spróbuj ugryźć temat z tej strony właśnie? Więcej nie pomogę, bo trochę wyleciałem z obiegu, a ostatnia mapa jaką robiłem była do Counter Strike 1.6 ;)

Offline ZiBi

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #2 dnia: 2019-09-17 | 23:41:15 »
Nie brałem pod uwagę silników gier zakładając że będzie za trudno w nich działać. Ale może wypada spróbować.

Offline pit

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #3 dnia: 2019-09-18 | 07:11:36 »
Teraz takim standardem jest Unreal Engine. Możesz tam zrobić cuda, i wiem że firmy architektoniczne używają go do wizualizacji w czasie rzeczywistym.

Do zastosowań niekomercyjnych jest darmowy, może spróbuj ugryźć temat z tej strony właśnie? Więcej nie pomogę, bo trochę wyleciałem z obiegu, a ostatnia mapa jaką robiłem była do Counter Strike 1.6 ;)

Też bym nie pomyślał, by wykorzystać Unreal Engine do stworzenia kuchni. Ale po wpisaniu w google unreal engine kitchen zmieniłem zdanie. Fantastycznie to wygląda.

Dzięki również !

Offline ZiBi

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #4 dnia: 2019-09-18 | 07:43:34 »
No cóż ściągnąłem i zainstalowałem. Zobaczymy czy się będę w nim orientował cokolwiek.  Zajął mi ponad 26GB. Odrobinkę więcej niż Sketchup  :)

Po pracy próba projektowania.

Offline RadekJ

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 775
  • It's nice to be important, but it's more important
    • Jurzysta.com
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #5 dnia: 2019-09-18 | 09:05:38 »
Ludzie używają UE nawet do wirtualnych spacerów w goglach VR :)

Pamiętajcie tylko że to jest gigantyczny kombajn do wszystkiego, środowisko programistyczne itd. To jednak przede wszystkim silnik do tworzenia gier, również tych klasy AAA, stąd m.in. waga.

Nie mam pojęcia jaki jest teraz próg wejścia i jak intuicyjne w obsłudze to jest. Ale z tego co pamiętam i kojarzę to jest bardzo dużo tutorial na YT.

Zastanawiam się teraz czy jest jakiś konwerter do modeli że SketchUp do UE...

Offline Kris

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 73
    • Projekty mebli, wizualizacje
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #6 dnia: 2019-09-18 | 14:50:01 »
https://www.unrealengine.com/en-US/twinmotion Rejestrujcie się i pobierajcie szybciutko bo za free jest tylko do listopada
Ps: pełna integracja ze Sketchup od wersji bodajże 2017 w górę

Offline ZiBi

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #7 dnia: 2019-09-18 | 16:07:09 »
 Chyba to będzie to czego szukałem. Mam już i ten twinmotion. Wróciłem z pracy i zabieram się za rozgryzanie jak zassać projekt z sketchupa.

Dzięki za pomoc.

Offline DyzMeg

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 767
  • Nie martw się! Kiedyś wszyscy wyjdziemy na prostą!
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #8 dnia: 2019-09-18 | 20:51:39 »
wrzuć jakieś screeny z Twoich projektów, ciekawi mnie bardzo jak to wygląda
Jeżeli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie!

Offline ZiBi

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #9 dnia: 2019-09-18 | 21:36:59 »
Wszystko działa, ale nie do końca jak by się chciało.

Nie wrzuciło mi całych projektów tylko jako pojedyncze elementy z każdego komponentu. Jak przerzuciłem zwykły stołek to wpadły mi każda noga, każda poprzeczka i siedzisko oddzielnie do złożenia. Poprawiłem to explodując każdy element stołka do poziomu ścian i krawędzi i robiąc z całości pojedynczy komponent. Weszło jako całość ale patrząc od dołu na siedzisko stołek był przeźroczysty. Od góry wyglądał tak jak trzeba. Żeby to poprawić musiałem zmienić odległość między siedziskiem a nogami. Chyba była minimalna przerwa co przy zrobieniu pojedynczego komponentu wygenerowało taki błąd.

Jeszcze gorzej miałem z elementami które miały zamknięcia w komponent zagnieżdżone. Tekstury się poprzesuwały, sporo przeźroczystych ścian i wyszły jeszcze lepsze komedie a ich poprawianie to nie jest coś dla mnie intuicyjnego.

 Ale ja jestem początkującym Sketchup-owiczem  a silnik unreala pierwszy raz dziś odpaliłem. Czuję, że to będzie dobre połączenie tylko muszę dobrze obadać jak się to importuje i pracując w sketchupie od razu robić tak by nie generowało błędów.

Swoich wypocin nie prędko pokarzę. To nie wygląda tak jak na necie gdy się wpisze unreal engine kitchen. 

Ale działa. Bez błędów za to udało się importować modele które syn zrobił w blenderze.

A i miałem fajną zabawę. Odpaliłem UE4 w trypie strzelanki fps, dodałem fizykę do tego co zaimportowałem i jak strzelałem to tylko wszystko latało w powietrzu.

Jeszcze raz dzięki za pomoc. Warto pytać.

Offline pit

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #10 dnia: 2019-09-19 | 07:29:14 »


Swoich wypocin nie prędko pokarzę. To nie wygląda tak jak na necie gdy się wpisze unreal engine kitchen. 


A i miałem fajną zabawę. Odpaliłem UE4 w trypie strzelanki fps, dodałem fizykę do tego co zaimportowałem i jak strzelałem to tylko wszystko latało w powietrzu.


 ;D ;D ;D

Offline DyzMeg

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 767
  • Nie martw się! Kiedyś wszyscy wyjdziemy na prostą!
Odp: Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
« Odpowiedź #11 dnia: 2019-09-19 | 08:23:00 »
A i miałem fajną zabawę. Odpaliłem UE4 w trypie strzelanki fps, dodałem fizykę do tego co zaimportowałem i jak strzelałem to tylko wszystko latało w powietrzu.
Czyli jak nie wyjdzie jakiś projekt, to można się na nim wyżyć rozpieprzając wszystko z kałacha? Dla mnie bomba. ;D ;D
Jeżeli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie!