Wiedza teoretyczna > Oprogramowanie
Programy do projetowania 3D a poruszanie się jak w grach.
ZiBi:
Cześć.
Czy znacie jakiś program do projektowania 3d w którym można przejść do trybu zwiedzania by działała w nich mechanika podobna do gier fps ?
Drażni mnie w dotychczas używanych przeze mnie programach, że oglądając i obracając się środek obrotu nie jest w miejscu obserwatora do tego przechodzę przez ściany i ogólnie drętwo.
Jak byłem jeszcze na studiach w czasach rządów Quake II miałem do niego edytor map gdzie udało mi się w nim zbudować między innymi nasz akademik jako mapę. Nawet trochę to przypominało programy do 3D. Wykonując fragment projektu skrótem klawiaturowym przechodziłem w tryb gry i mogłem ocenić wykonany fragment jak się prezentuję.
Brakuje mi tego w takim choćby Sketchup-ie. Zbudowałem sobie część swojego domu i chciałbym po nim pochodzić w intuicyjny dla mnie sposób (jak w grze) ale nie, muszę dziwacznie lewitować i liczyć na to że nagle przy obrocie jakaś ściana nie wlezie mi przed oczy.
A może wiele programów to ma a tylko ja jestem za głupi by to włączyć. Bo przecież dla programistów to chyba żaden wysiłek załączyć coś takiego do programów. Skoro już w zeszłym tysiącleciu mogłem z tym edytorem map tak działać.
Z góry dzięki za pomoc.
RadekJ:
Teraz takim standardem jest Unreal Engine. Możesz tam zrobić cuda, i wiem że firmy architektoniczne używają go do wizualizacji w czasie rzeczywistym.
Do zastosowań niekomercyjnych jest darmowy, może spróbuj ugryźć temat z tej strony właśnie? Więcej nie pomogę, bo trochę wyleciałem z obiegu, a ostatnia mapa jaką robiłem była do Counter Strike 1.6 ;)
ZiBi:
Nie brałem pod uwagę silników gier zakładając że będzie za trudno w nich działać. Ale może wypada spróbować.
pit:
--- Cytat: RadekJ w 2019-09-17 | 21:50:24 ---Teraz takim standardem jest Unreal Engine. Możesz tam zrobić cuda, i wiem że firmy architektoniczne używają go do wizualizacji w czasie rzeczywistym.
Do zastosowań niekomercyjnych jest darmowy, może spróbuj ugryźć temat z tej strony właśnie? Więcej nie pomogę, bo trochę wyleciałem z obiegu, a ostatnia mapa jaką robiłem była do Counter Strike 1.6 ;)
--- Koniec cytatu ---
Też bym nie pomyślał, by wykorzystać Unreal Engine do stworzenia kuchni. Ale po wpisaniu w google unreal engine kitchen zmieniłem zdanie. Fantastycznie to wygląda.
Dzięki również !
ZiBi:
No cóż ściągnąłem i zainstalowałem. Zobaczymy czy się będę w nim orientował cokolwiek. Zajął mi ponad 26GB. Odrobinkę więcej niż Sketchup :)
Po pracy próba projektowania.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej