Zamator, masz 100% racji. Jak coś rysujemy to od razu robimy z tego grupę lub komponent i wrzucamy na warstwę. Można tworząc np szafkę zrobić oddzielne warstwy typu:
meble korpus,
meble plecowka,
meble blat,
meble front 1,
meble front 2,
meble front 3,
meble uchwyt.
W jednej szafce możemy mieć np 3 wzory frontów. Załóżmy front gładki, z frezowanym uchwytem, jakiś ramiak+płycina itp. Jak już zrobimy całą tą szafkę to zapisujemy sobie w bazie na dysku. Później możemy importować tę szafkę w przyszłości do projektów. Przy importowaniu od razu wskoczą nam grupy, komponenty no i warstwy. Ukrywając niektóre warstwy możemy wybierać sobie fronty, które chcemy mieć w nowym projekcie.
O tym będzie kolejny tutek
Opiszę też jak szybko za pomocą kilku wtyczek zbudować sobie wlasną dowolną bazę komponentów, łatwo je modyfikować wklepując wymiary z klawiatury i utrzymać w tym porządek. Tylko niestety jeszcze trochę to potrwa bo za dużo zleceń nabrałem ostatnio i nie śpię po nocach
Najważniejsze podstawy: W modelu nie może być żadnej "luźnej" linii, plaszczyzny. Wszystko co narysujemy grupujemy lub robimy komponent i przypisujemy do warstwy. Zasada 2: zawsze rysujemy na warstwie Layer0. Dopiero później po zgrupowaniu przenosimy obiekt na inne warstwy. W ten sposób przeniesiemy komponent lub grupę ale narysowana geometria pozostaje zawsze na warstwie 0. Tak powinno być bo jak nie jest to będą gwarantowane problemy z modelem, który tworzymy.