Autor Wątek: DWE7492 - Jaka tarcza?  (Przeczytany 3910 razy)

Offline Janusz1966

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #15 dnia: 2022-01-23 | 10:30:59 »
mam dokładnie te same doświadczenia i takie same odczucia, freud niby lepszy ale du*y nie urywa (może to ta słynna technologia placebo?).
Dodam jescze, że stockowa tarcza z DWE7485 (tej mniejszej piły) bije na głowę obie powyższe. Tnie "bezszelestnie" i bardzo wydajnie, trochę za nią tęsknię ;]
Właśnie jakieś kilka dni temu miałem okazję zrobić dosłownie kilka cięć na DWE7485 w pracy gdzie była założona prawdopodobnie stockowa tarcza ( cienka, żółta ) niestety nie miałem okazji się przyjrzeć co to dokładnie było. Przyciąłem bo było potrzeba na szybko dwie listewki wzdłużnie i dwa kawałeczki OSB3 w sumie może 2mb cięcia ale sprawiło to na mnie bardzo pozytywne wrażenie, nie wiem jak to napisać ale po prostu poszło tak jak powinno gładko, lekko i prosto. Najważniejsze na co zwróciłem uwagę to to, że tarcza była bardzo cienka... Postaram się dowiedzieć jaka to była konkretnie tarcza?

Piszecie że na freudzie jest lepiej ale du*y nie urywa. Ok. Tak teraz myślę, to na co by trzeba było się przesiąść, żeby faktycznie był skok jakościowy? Tym bardziej, że już sam Freud tani nie jest.
Ale to nie jest tak że ja narzekałem na tarczę stockowa dw przy cięciu wzdłużnym.
Ja też nie narzekam na tarczę stockową z DW7492 ja na tym pracuję, ale jak dla mnie jest to takie chamskie idioto-odporne narzędzie budowlane i uważam, że można je zastąpić czymś lepszym za powiedzmy około dwa razy więcej kasy :) Miedz innymi dla tego w pierwszym poście podałem dwie tarcze które mają cieńszy rzaz.

Dodam od siebie jeszcze coś takiego: Jakieś poł roku temu zakupiłem pilarkę akumulatorową z tarczą DT99562 24 zęby; gdzie rzaz wynosi 1,55 mm / grubość tarczy to 0,99 mm. Mimo sporego doświadczenia w cięcia pilarkami akumulatorowymi zostałem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczony łatwością wchodzenia w materiał, szybkością i lekkością cięcia.
Wiem, że zbyt cienka tarcza to problemy z "myszkowaniem" i możliwość przegrzania ale może przy nowszych lepszych rozwiązaniach ten problem nie występuje lub został znacząco ograniczony. Na pewno przy tarczach cieńszych maszynie oraz także nam powinno być łatwiej. Oczywiście mowa o pilarkach stołowych stosunkowo małej mocy. Wiadomo, że w większych budowlanych i formatowych nie ma sensu zakładać "cienkich" tarcz.
Chciałbym usłyszeć opinie ludzi którzy tną przyzwoitymi tarczami z rzazem poniżej powiedzmy 2,5 mm na pilarkach stołowych.

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 995
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #16 dnia: 2022-01-23 | 12:00:07 »
Postaram się dowiedzieć jaka to była konkretnie tarcza?
DT99565
Chciałbym usłyszeć opinie ludzi którzy tną przyzwoitymi tarczami z rzazem poniżej powiedzmy 2,5 mm na pilarkach stołowych.
Ja rozcinam tanią Makitową tarczą B-17712 ona ma rzaz 2,3 i rozcina jak brzytwa :) Tylko ma 260 mm i do DW się nie zmieści. A do mikrostołowej do rozcinania DT10302 z rzazem 1,65 i też jest dobrze. Tarcza rewelacja i tania jak się kupuje w setach po 3 szt. Z ciekawostek mikrostołowa ma 700W i rozcinam na niej  z tą tarczą kantówki z twardego drewna 4,5 x 4,5 bez żadnych sensacji i bez dymu z silnika :D Dobra tarcza to jest podstawa a pilarka to tylko dodatek który tą tarczą kręci :)

Offline dzikyboo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 631
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #17 dnia: 2022-01-23 | 16:36:42 »
prawdopodobnie stockowa tarcza ( cienka, żółta )

Tak, to jest fabryczna tarcza, niestety nie znalazłem takiej w sprzedaży w necie (są podobne ale to nie to samo) ta tarcza jest uniwersalna z ogranicznikiem posuwu. Grubość z tego co pamiętam 2.3 mm, cięła wszystko bez zająknięcia, nawet 5cm dąb (i mam wrażenie że szybciej niż dwe7492 z Freudem)
« Ostatnia zmiana: 2022-01-23 | 16:43:06 wysłana przez dzikyboo »

Offline Janusz1966

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #18 dnia: 2022-01-24 | 15:37:58 »
Cytat: Janusz1966 w Wczoraj o 10:30:59
Postaram się dowiedzieć jaka to była konkretnie tarcza?
DT99565
Cytat: Janusz1966 w Wczoraj o 10:30:59
prawdopodobnie stockowa tarcza ( cienka, żółta )

Tak, to jest fabryczna tarcza, niestety nie znalazłem takiej w sprzedaży w necie (są podobne ale to nie to samo) ta tarcza jest uniwersalna z ogranicznikiem posuwu. Grubość z tego co pamiętam 2.3 mm, cięła wszystko bez zająknięcia, nawet 5cm dąb (i mam wrażenie że szybciej niż dwe7492 z Freudem)

W pilarce DWE7485 na której ciąłem była założona tarcza DT20432; 210 x 30; 24 zęby; rzaz 2,4 mm; - jest dostępna na popularnym serwisie aukcyjnym w tanich pieniądzach ok 60 zł - s tym, że dla mnie za mała średnica...

Co do tarcz pasujących do DWE7492 z cienkim rzazem to znalazłem dwie ciekawe:
1. DT99571; 250 x 30; 24 zęby, kąt 7°; grubość płyty 1,6 mm, rzaz 2,16 mm
2. DT99573; 250 x 30; 60 zębów, kąt 7°; grubość płyty 1,6 mm, rzaz 2,16 mm
Są również dostępne ich odpowiedniki 210 x 30: DT99565 oraz DT 99567.
Tarcze są prawdopodobnie dedykowane do pilarek zasilanych akumulatorowo. Niestety DT99571 najtaniej w PLN udało mi się znaleźć na AmazonPl za 270 zł - nigdy tam jeszcze nic nie kupowałem a jednocześnie cena wydaje mi się przesadzona, choć ludziska w komentarzach chwalą ;)
Na daną chwilę dalej się zastanawiam nad tymi dwiema z pierwszego mojego postu:
1. Freud LU1F 0100 250x30 mm; 24 zęby; rzaz: 2,5mm; grubość korpusu: 1,6mm; kąt natarcia zęba: 12°
2. CMT 271.250.24M; 24 zęby; rzaz: 2,4mm; grubość korpusu: 1,6mm; kąt natarcia: 20°



Offline jpyt

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1242
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #19 dnia: 2022-01-24 | 16:13:44 »
Jaki w DWE7458 jest klin rozdzielający?  Co na nim pisze? Bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że ma tylko 2mm żeby dało się stosować tarcze grubości 2,16mm.

Offline Janusz1966

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #20 dnia: 2022-01-24 | 16:42:00 »
Jaki w DWE7458 jest klin rozdzielający?  Co na nim pisze? Bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że ma tylko 2mm żeby dało się stosować tarcze grubości 2,16mm.

Zapewne chodziło Tobie o klin do DWE7485 - też się zastanawiam...?
W DWE7492 zmierzę ale nie dziś bo nie mam w domu... Może ktoś wie...?

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 995
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #21 dnia: 2022-01-24 | 16:50:08 »
Jaki w DWE7458 jest klin rozdzielający?
Cholera wie :) Ale w DW 7485 jest 2,2 mm.

Online piotr.pzn

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 848
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #22 dnia: 2022-01-24 | 17:44:15 »


W DWE7492 zmierzę ale nie dziś bo nie mam w domu... Może ktoś wie...?

Wg instrukcji - 2,3mm
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.

Offline Janusz1966

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: DWE7492 - Jaka tarcza?
« Odpowiedź #23 dnia: 2022-02-01 | 18:45:19 »
Kupiłem takie dwie, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością wykonania i wielkością zębów. Co najmniej kilka razy będzie można ostrzyć emoji16

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka