Autor Wątek: Frez do płaszczyzn  (Przeczytany 292 razy)

Offline Grego0307

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 4
Frez do płaszczyzn
« dnia: 2023-03-16 | 15:28:01 »
Witam,
Zakupiłem frez CMT do powierzchni płaskich ale coś mi się nie podoba. Kiedy frez położę na płaskiej powierzchni to widać że powierzchni dotykają tylko rogi płytek a nie cała płytka. Postaram się dodać zdjęcie. Czy uważacie, że tak powinno być Czy coś jest nie tak ?

Offline wojo72

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 685
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #1 dnia: 2023-03-16 | 15:36:02 »
Pewnie to frez do obróbki zgrubnej gdzie zbiera się większą ilość materiału, będzie robił wzorek w kółka ale da się to wyszlifować.

Offline Quasz

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 240
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #2 dnia: 2023-03-16 | 21:23:57 »
@Grego0307  jest wykonany poprawnie, standardowo ten kąt ma mieć około 3 do 5 DEG, wyjątkiem jest pogłębiacz-te typy narzędzi mają płaskie czoło (180DEG) tak aby zostawić płaskie dno. Ten kąt co masz na tym narzędziu określa też pod jakim maksymalnym kątem możesz zejść po rampie - czy to będzie zig zag, Wave, torus, spirala czy coś innego.
mob. 572 681 730

Offline Quasz

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 240
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #3 dnia: 2023-03-16 | 21:29:45 »
@wojo72  jak masz problem na dnie z takimi "kółkami" zafazuj sobie naroże płytki albo sobie jakiś promień strzel np. R1 możesz to zrobić pilnikiem diamentowym. Ja używam takich i dają radę
« Ostatnia zmiana: 2023-03-16 | 21:39:53 wysłana przez Quasz »
mob. 572 681 730

Offline Grego0307

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #4 dnia: 2023-03-18 | 08:25:25 »
Wypróbowałem i zostawia kółka ale nie zawsze. Muszę więcej się pobawić i zobaczyć przy jakiej predkosci obrotowej frezarki czy posuwu jest najlepiej.

Dzięki za odpowiedzi

Offline Axo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1861
    • Bezcień
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #5 dnia: 2023-03-18 | 08:41:38 »
Wypróbowałem i zostawia kółka ale nie zawsze. Muszę więcej się pobawić i zobaczyć przy jakiej predkosci obrotowej frezarki czy posuwu jest najlepiej.

Dzięki za odpowiedzi

Skoro nie zawsze zostawia to jest to problem nie samego frezu a wykonywanej czynności.
Stawiam na nierównomierne prowadzenie.

Offline pinkpixel

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 4672
  • Nie pasuje ale zmieszczę
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #6 dnia: 2023-03-18 | 09:37:35 »
Nie jestem pewien czy oczekiwania nie są za duże co do tej techniki. To w zamyśle miało chyba umożliwiać dość zgrubną obróbkę na poziomie wykończenia wyręczającym to co ręcznie załatwiało się zdzierakiem i równiakiem, wyprowadzenie płaszczyzny a nie jej finalne wykończenie.

Offline Stasiek

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 983
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #7 dnia: 2023-03-18 | 09:54:11 »
Wypróbowałem i zostawia kółka ale nie zawsze.
Chłopie. Przestań się przejmować pi***ołami albo kupuj CNC.
Jakość powierzchni jest świetna. Ten frez masz po to żeby wyprowadzić płaszczyznę. Później i tak to szlifujesz od niskich gradacji.

Offline Grego0307

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Frez do płaszczyzn
« Odpowiedź #8 dnia: 2023-03-18 | 11:53:14 »
Nieee ja się tym tak nie przejmuje tylko chciałem pokazać efekt. Ja zrobiłem sobie to do dużych powierzchni których nie wyrównam na heblarce i jest ok. Dopiero testuje a już mi się podoba. Same 'kółka' znikają szybko po pr******chaniu szlifierką oscylacyjną i papierem 220. Narazie dla próby zrobiłem 3 kantowki. Wrzuce zdjęcie jak mi się uda
Nie każde zdjęcie chce się dodać
« Ostatnia zmiana: 2023-03-18 | 12:01:02 wysłana przez Grego0307 »