Autor Wątek: Tarcza do rowkowania  (Przeczytany 337 razy)

Online Lgrzeg

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 51
Tarcza do rowkowania
« dnia: 2022-06-15 | 14:20:29 »
Witam, potrzebuje wykonać sporo rowków w poprzek włókien w listwach dębowych, zwykła tarcza ATB zostawia trójkątne rowki z powodu układu zębów ( można je wyrównać samą tarczą lub dłutem ale zajmuje to dużo czasu). Czy mogę wykorzystać taką tarczę do tego https://sklep-cmt.pl/pily-do-plyt-laminowanych/5404-pila-rowkujaca-8019296032697.html? Mam obawy o ilość zębów do rowkowania w poprzek włókien. Czy są na rynku inne tarcze o grubości do 4-6mm do 200zl?


Online oldgringo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2535
  • I sikalafą
Odp: Tarcza do rowkowania
« Odpowiedź #1 dnia: 2022-06-15 | 15:29:29 »
Mam taką 180mm. Daje radę. Nie wyrywa mocno włókien.

Online Lgrzeg

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 51
Odp: Tarcza do rowkowania
« Odpowiedź #2 dnia: 2022-06-22 | 20:23:32 »
używasz głównie do wzdłużnego czy poprzecznego?

Online tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2258
Odp: Tarcza do rowkowania
« Odpowiedź #3 dnia: 2022-06-22 | 21:44:32 »
szukał  bym tarczy z ujemnym kątem natarcia do poprzecznego cięcia

Offline Jacku

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: Tarcza do rowkowania
« Odpowiedź #4 dnia: 2022-06-23 | 00:54:39 »
Ja mam taką tarczę. One maja różne grubości zęba, ja mam 4mm ale 6 tez jest.
Rowek jest idealnie płaski po niej, zęby są prostokątne
Ja mam pile na tarcze 250mm a te maja maks 180 ale to wystarcza przy rowkowaniu o ile nie masz zamiary robić rowka głębokości 7cm ;)
https://allegro.pl/oferta/cmt-tarcza-frez-pilkowy-180x30-18z-do-felcowania-10623392689

Online Lgrzeg

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 51
Odp: Tarcza do rowkowania
« Odpowiedź #5 dnia: 2022-06-24 | 22:11:43 »
@Jacku jak sprawdza się w rowkowaniu w poprzek włókien, celuje właśnie w tarcze o szerokości 4mm.

Offline Jacku

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: Tarcza do rowkowania
« Odpowiedź #6 dnia: 2022-06-24 | 23:15:09 »
Bez problemu. Czasem podkładałem za materiał jakiś kawałek odpadu żeby były wlokna przetrzymywane przy wyjściu tarczy ale potem już mi sie nie chciało tego robić a rezultaty były tak samo dobre.
Zobacz na tym filmie na 5:40 minutę: