dopiero do mnie doszło, że są po to, żeby zębatki chronić .
Klin powinien być z takiego materiału żeby nie uszkodził ani zębatki ani wału,a zadanie takie żeby połączyć wał z zębatką tak niby na stałe ale żeby się dało rozebrać i wymienić łożysko.
Klin powinien być tak dopasowany żeby luzów nie było ,bo jak będzie luz tył przód to tylko kwestia czasu kiedy go zetnie.
nie może być za twardy bo wyrypie gniazdo czy to w wale czy zębatce także ten tego...i tu nachodzi pytanie jak określić twardość
Od tego momentu będę gdybał
twardość? (skład stali)oceniamy po kolorze i i jak wyglądają iskry szlifowanego materiału(zębatka,klin,wał)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%B3ba_iskrowanajlepiej to by było zakupić dedykowany klin
A jak już żeźbimy
to punktakiem stukając w materiał oceniamy twardość na oko
głębiej wejdzie mięka ledwo widać punkt twarda
muzycy mogą na słuch ocenić im czystszy dźwięk,twardy ,głuchy miękki
tyle co wim
jak będzie herezja to mi nie darują