Kornikowo - Forum stolarskie
Maszyny elektryczne stacjonarne => Piły stołowe => Wątek zaczęty przez: Bryndasz w 2020-12-04 | 14:43:17
-
Witam, wszystkich serdecznie.
Mam mały problem z Ryobi RTS 1800. Piła nowa, kupiona 2 dni temu, złożona, próba uruchomienia i coś nie działa.
Piła jakby chce startować i robi się jakieś zwarcie. rozebrałem tą skrzynkę z włącznikiem i przy próbie uruchamiania wywala najpawdopodobniej ten bezpiecznik pod włącznikiem.
Natomiast jeden z konektorów iskrzy i wygląda na jakisś opalony. Ktoś miał może jakiś podobny problem? Bawić się z tym czy oddać na reklamację?
-
Ten bezpiecznik pod włącznikiem to termik. Po czym wnosisz, że robi się zwarcie?
-
Może ten konektorek nie jest dobrze nasunięty na pin wyłącznika. Sprawdź i ewentualnie popraw.
-
MOże w jakiś sposób pomoże filmik co się dzieje
&feature=youtu.be
-
Reklamuj i nie baw się w samodzielne naprawy. To przecież nowy sprzęt.
-
Ale co tam jest na kostkach podpięte? To chyba nie jest fabryczne?
-
Wszystko jak było ja nic nie dokładałem. Wyjęte można powiedzieć z pudełka.
-
Przez grzebanie przy tym stracisz gwarancję, w serwisie Ryobi ja czekałem dwa razy na sprzęt minimum miesiąc. Gdzie kupiłeś, internet / sklep stacjonarny ?
-
Stacjonarnie leroy merlin
-
Wygląda jakbyś gdzieś zwarcie miał. Oddaj to, zanim się coś sfajczy.
-
No to chyba nie powinno być problemu z wymianą w takiej sieciówce, jak nie działa i nie była używana.
-
Tylko oddaj mówiąc, że rezygnujesz a nie, że jest zepsuta. Jeśli powiesz, że nie działa to jest spora szansa, że będziesz czekał na odpowiedź z serwisu. Kolega miał taką sytuację z jakimś prostownikiem.
-
mnie serwis ryobi + leroy merlin potraktowali z buta, omijam z daleka zarówno jedną jak i drugą firmę.
-
Ja się naciąłem na wyrzynarce Ryobi. Ostatecznie wyszło mi na plus bo szukając na co ją wymienić trafiłem na to forum i dziś nie mam wyrzynarki tylko 100 innych gratów ;-)
A co do marketów to mają swoje plusy i minusy. Najgorzej jest po upływie pierwszego roku w którym to rękojmia działa trochę inaczej i w zasadzie jesteś skazany na producenta który może się wypiąć i du*a zbita.
-
Najgorzej jest po upływie pierwszego roku w którym to rękojmia działa trochę inaczej i w zasadzie jesteś skazany na producenta który może się wypiąć i du*a zbita.
Rękojmia działa tak samo tylko w pierwszym roku to producent musi udowodnić że to Ty spieprzyłeś a nie że towar był do doopy a w drugim jest odwrotnie,konsument musi udowodnić że wada była w momencie zakupu :)
-
Rękojmia działa tak samo tylko w pierwszym roku to producent musi udowodnić że to Ty spieprzyłeś a nie że towar był do doopy a w drugim jest odwrotnie,konsument musi udowodnić że wada była w momencie zakupu :)
Nie producent a sprzedawca bo rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z opisem/przeznaczeniem. Dodatkowo rękojmia nie ma zastosowania w przypadku niepoprawnego działania w skutek zużycia się jakiejś części jednak w pierwszym roku zakłada się, że wada była już w trakcie sprzedaży.
-
Mój błąd,miałem napisać przedsiębiorca a napisałem producent :) Przepraszam :)
-
"Fachowiec" z działu narzędzi wezwany przez panią z działu reklamacji uznał, że nie wie co się zepsuło bo się na tym nie zna. Pani z reklamacji uznała, że sprzęt trzeba wysłąć na gwarancję. Po krótkiej kłotni i wymianie zdań na temat, że tego nie zepsułem, żę nie chce gwarancyjnie naprawiać, a wymienić na nowe bo sprzęt jest niezgodny z umową pani uznała, że sprzęt jest sprawny tylko ja nie umiem go uruchomić.
Więc nie wiele myśląc stanąłem przy okienku zwroty i zwróciłem, sprzęt oglądał ten sam specjalista, któremu opowiadałem co się dzieje z urządzeniem. Ja wziąłem drugą a oni tą odstawili na półkę na sklep.
-
Napiszę może tylko, że po wymianie na nowy egzemplarz wszystko jest w porządku i jak na moje amatorskie prace jestem zadowolony.
-
Napiszę może tylko, że po wymianie na nowy egzemplarz wszystko jest w porządku i jak na moje amatorskie prace jestem zadowolony.
O i to najważniejsze że pozytywnie się zakończyło :) teraz ruszaj z projektami i chwal się coś tam umodził ;)