Autor Wątek: HBS 360  (Przeczytany 1552 razy)

Offline jaricz

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 462
HBS 360
« dnia: 2020-09-21 | 11:09:13 »
Jest problem może ktoś coś?
Do rzeczy zerwały się gwinty w czterech otworach do regulacji osi dolnego koła, regulacja ta jest na ramce przyspawanej do obudowy i tu jest problem, bo serwis wiadomo wypiął się na mnie a gwintownikiem tam dojść ni hu hu, chciałem wywiercić większy otwór, nagwintować i zakręcić inne śruby, może istnieje jakaś przedłużka do gwintowania ale od strony silnika i tak by to było ekstremalne.
Macie jakieś inne pomysły jak to ugryść?

Offline grekot

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1033
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #1 dnia: 2020-09-21 | 11:11:22 »
Może przyspawać nakrętki tak jak teraz te co są do kontrowania, no i oczywiście dać dodatkowe do kontrowania.

Offline ozi

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7693
    • rachunek
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #2 dnia: 2020-09-21 | 11:12:17 »
trzeba silnik zdemontować, jeżeli jest problem z gwintowaniem to przemyśl ostateczne rozwiercenie otworów a w zamian dospawanie nakrętek
nie przeszkadzaj kobieto !!! - na forum jestem

raw

  • Gość
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #3 dnia: 2020-09-21 | 11:22:05 »
Może pomysł trochę ekstremalny, ale gwintownik maszynowy z wiertłem na hexa + przedłużka kątowa do bitów?

Offline jaricz

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 462
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #4 dnia: 2020-09-21 | 11:56:24 »
Chciałbym uniknąć spawania, bo maszyna ma pół roku ale to chyba jak na razie jedyne sensowne rozwiązanie.
Może pomysł trochę ekstremalny, ale gwintownik maszynowy z wiertłem na hexa + przedłużka kątowa do bitów?
Niestety nie mam maszynowych, tym bardziej przedłużki bez grzechotki

raw

  • Gość
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #5 dnia: 2020-09-21 | 13:06:32 »
Coś takiego miałem na myśli:

Spoiler for Hiden:



Jakie masz śruby, m8? Twarde chyba toto nie jest, skoro zerwałeś wszystkie możliwe gwinty. Z drugiej strony wspomniane lepsze i trwalsze rozwiązanie: spawanie nakrętek + zapewne utrata gwarancji. :P

Tak z ciekawości spytam, co serwis odpowiedział? Odsyłałem kiedyś maszynkę do nich i usunęli problem.

« Ostatnia zmiana: 2020-09-21 | 13:20:23 wysłana przez raw »

Offline wojo72

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 742
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #6 dnia: 2020-09-21 | 13:50:07 »
Spawać umiesz? To z dwóch kawałków kątownika wyspawaj taki kawałek profilu tylko z grubymi ściankami żeby wchodził pasownie na ten z uszkodzonymi gwintami, albo poszukaj na złomie. W tym nowym wywierć otwory i nagwintuj. Będzie trzymać i nie będzie ingerencji w maszynę.

Offline jaricz

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 462
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #7 dnia: 2020-09-21 | 13:58:48 »
Serwis powiedział, że to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji, śruby M8 jak śruby tak i gniazda z gównolitu. Spawanie to utrata gwarancji a nie chciałbym utracić po co innego się może spi***olić.

Offline wojo72

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 742
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #8 dnia: 2020-09-21 | 14:07:50 »
To o czym ja pisałem nie wymaga spawania, wystarczy nasunąć taki dopasowany kawałek profilu jak tulejkę na ten oryginalny. Na miejscu będą go trzymały śruby, ta regulacja służy tylko do centrowania koła, siły działają w jednym kierunku.

Offline pinkpixel

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 5336
  • Nie pasuje ale zmieszczę
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #9 dnia: 2020-09-21 | 14:21:48 »
to samo mi przyszło na myśl - a taki kołnierzyk jakbyś zmajstrował? :)

Offline Sławek_68

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 357
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #10 dnia: 2020-09-21 | 15:42:15 »
Serwis powiedział, że to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji, śruby M8 jak śruby tak i gniazda z gównolitu. Spawanie to utrata gwarancji a nie chciałbym utracić po co innego się może spi***olić.
Jeśli uszkodzi się silnik, to niech serwis udowodni, że przyspawanie nakrętek spowodowało to uszkodzenie..... Pieprzą jak potłuczeni. Napisz im @ i miej wszystko na piśmie.
Spawaj twarde nakrętki i nie wnikaj.
Swoją drogą, regulowałeś chyba na zbyt napiętej taśmie...

Offline jaricz

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 462
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #11 dnia: 2020-09-21 | 17:34:37 »
to samo mi przyszło na myśl - a taki kołnierzyk jakbyś zmajstrował? :)
Dobry pomysł, chyba tak zmajstruje, stare otwory rozwierce na fi 10 mm a w tej nowej kostce na fi 8 mm, żeby łatwiej było wcelować, dziękuje. :)

raw

  • Gość
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #12 dnia: 2020-09-21 | 18:07:13 »
Stare otwory rozwierciłbym na 8.5 mm, w razie czego będzie kiedyś możliwość nagwintowania na M10 i serwis nie zauważy może różnicy. To tylko dupokryjka, w razie odsyłania, czy coś. :P

Offline jaricz

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 462
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #13 dnia: 2020-09-21 | 18:40:02 »
Stare otwory rozwierciłbym na 8.5 mm, w razie czego będzie kiedyś możliwość nagwintowania na M10 i serwis nie zauważy może różnicy. To tylko dupokryjka, w razie odsyłania, czy coś. :P
Właśnie tego dotyczy problem w temacie "nagwintowania" :D


raw

  • Gość
Odp: HBS 360
« Odpowiedź #14 dnia: 2020-09-21 | 20:05:01 »
Wiem, ale może kiedyś nabędziesz to co trzeba i zrobisz tak, żeby serwis przy innej usterce nie stwierdził, że grzebałeś. Jeżeli odeślesz z założonym uchwytem i czystymi otworami rozwalonymi na fi 10 mm, to wiesz co powiedzą. Jak przegwintujesz kiedyś z fi 8 prawdopodobnie na fi 12 mm (otwór pod gwint 10.2) to taką różnicę w wielkości śrub będzie widać konkretnie. Zrób na razie jak radzą mądre głowy z tematu, ale nie rozwalaj otworów od razu na fi 10 - tak mi się przynajmniej zdaje.

A no i ten - to jest bernardo, tu się może (niestety) jeszcze wszystko zdarzyć.
« Ostatnia zmiana: 2020-09-21 | 20:09:07 wysłana przez raw »