Kornikowo - Forum stolarskie

Maszyny elektryczne stacjonarne => Piły taśmowe => Wątek zaczęty przez: jaricz w 2020-09-21 | 11:09:13

Tytuł: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: jaricz w 2020-09-21 | 11:09:13
Jest problem może ktoś coś?
Do rzeczy zerwały się gwinty w czterech otworach do regulacji osi dolnego koła, regulacja ta jest na ramce przyspawanej do obudowy i tu jest problem, bo serwis wiadomo wypiął się na mnie a gwintownikiem tam dojść ni hu hu, chciałem wywiercić większy otwór, nagwintować i zakręcić inne śruby, może istnieje jakaś przedłużka do gwintowania ale od strony silnika i tak by to było ekstremalne.
Macie jakieś inne pomysły jak to ugryść?
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: grekot w 2020-09-21 | 11:11:22
Może przyspawać nakrętki tak jak teraz te co są do kontrowania, no i oczywiście dać dodatkowe do kontrowania.
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: ozi w 2020-09-21 | 11:12:17
trzeba silnik zdemontować, jeżeli jest problem z gwintowaniem to przemyśl ostateczne rozwiercenie otworów a w zamian dospawanie nakrętek
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: raw w 2020-09-21 | 11:22:05
Może pomysł trochę ekstremalny, ale gwintownik maszynowy z wiertłem na hexa + przedłużka kątowa do bitów?
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: jaricz w 2020-09-21 | 11:56:24
Chciałbym uniknąć spawania, bo maszyna ma pół roku ale to chyba jak na razie jedyne sensowne rozwiązanie.
Może pomysł trochę ekstremalny, ale gwintownik maszynowy z wiertłem na hexa + przedłużka kątowa do bitów?
Niestety nie mam maszynowych, tym bardziej przedłużki bez grzechotki
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: raw w 2020-09-21 | 13:06:32
Coś takiego miałem na myśli:

(https://i.imgur.com/at7PRC1.jpg)

(https://i.imgur.com/6XOgch4.jpg)

Jakie masz śruby, m8? Twarde chyba toto nie jest, skoro zerwałeś wszystkie możliwe gwinty. Z drugiej strony wspomniane lepsze i trwalsze rozwiązanie: spawanie nakrętek + zapewne utrata gwarancji. :P

Tak z ciekawości spytam, co serwis odpowiedział? Odsyłałem kiedyś maszynkę do nich i usunęli problem.

Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: wojo72 w 2020-09-21 | 13:50:07
Spawać umiesz? To z dwóch kawałków kątownika wyspawaj taki kawałek profilu tylko z grubymi ściankami żeby wchodził pasownie na ten z uszkodzonymi gwintami, albo poszukaj na złomie. W tym nowym wywierć otwory i nagwintuj. Będzie trzymać i nie będzie ingerencji w maszynę.
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: jaricz w 2020-09-21 | 13:58:48
Serwis powiedział, że to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji, śruby M8 jak śruby tak i gniazda z gównolitu. Spawanie to utrata gwarancji a nie chciałbym utracić po co innego się może spi***olić.
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: wojo72 w 2020-09-21 | 14:07:50
To o czym ja pisałem nie wymaga spawania, wystarczy nasunąć taki dopasowany kawałek profilu jak tulejkę na ten oryginalny. Na miejscu będą go trzymały śruby, ta regulacja służy tylko do centrowania koła, siły działają w jednym kierunku.
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: pinkpixel w 2020-09-21 | 14:21:48
to samo mi przyszło na myśl - a taki kołnierzyk jakbyś zmajstrował? :)
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: Sławek_68 w 2020-09-21 | 15:42:15
Serwis powiedział, że to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji, śruby M8 jak śruby tak i gniazda z gównolitu. Spawanie to utrata gwarancji a nie chciałbym utracić po co innego się może spi***olić.
Jeśli uszkodzi się silnik, to niech serwis udowodni, że przyspawanie nakrętek spowodowało to uszkodzenie..... Pieprzą jak potłuczeni. Napisz im @ i miej wszystko na piśmie.
Spawaj twarde nakrętki i nie wnikaj.
Swoją drogą, regulowałeś chyba na zbyt napiętej taśmie...
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: jaricz w 2020-09-21 | 17:34:37
to samo mi przyszło na myśl - a taki kołnierzyk jakbyś zmajstrował? :)
Dobry pomysł, chyba tak zmajstruje, stare otwory rozwierce na fi 10 mm a w tej nowej kostce na fi 8 mm, żeby łatwiej było wcelować, dziękuje. :)
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: raw w 2020-09-21 | 18:07:13
Stare otwory rozwierciłbym na 8.5 mm, w razie czego będzie kiedyś możliwość nagwintowania na M10 i serwis nie zauważy może różnicy. To tylko dupokryjka, w razie odsyłania, czy coś. :P
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: jaricz w 2020-09-21 | 18:40:02
Stare otwory rozwierciłbym na 8.5 mm, w razie czego będzie kiedyś możliwość nagwintowania na M10 i serwis nie zauważy może różnicy. To tylko dupokryjka, w razie odsyłania, czy coś. :P
Właśnie tego dotyczy problem w temacie "nagwintowania" :D

Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: raw w 2020-09-21 | 20:05:01
Wiem, ale może kiedyś nabędziesz to co trzeba i zrobisz tak, żeby serwis przy innej usterce nie stwierdził, że grzebałeś. Jeżeli odeślesz z założonym uchwytem i czystymi otworami rozwalonymi na fi 10 mm, to wiesz co powiedzą. Jak przegwintujesz kiedyś z fi 8 prawdopodobnie na fi 12 mm (otwór pod gwint 10.2) to taką różnicę w wielkości śrub będzie widać konkretnie. Zrób na razie jak radzą mądre głowy z tematu, ale nie rozwalaj otworów od razu na fi 10 - tak mi się przynajmniej zdaje.

A no i ten - to jest bernardo, tu się może (niestety) jeszcze wszystko zdarzyć.
Tytuł: Odp: HBS 360
Wiadomość wysłana przez: Sompek w 2020-09-22 | 06:54:05
Heja! Żebyś miał wybór rozwiązań to są jeszcze zestawy naprawcze do gwintów (takie śmieszne sprężynki;)).
A co do samego gwintowania w takich ciasnych miejscach to kiedyś miałem podobny problem i zamiast nasadki na gwintownik używałem klucza płasko-oczkowego, trochę ciężej zacząć ale da radę :)