bez przesady, mnie tam nikt nie oszukał, tym bardziej że ali im daje kase jak potwoerdzisz otrzymanie towaru lub po x dniach jak nie ltworzysz sporu
oszustwo to nie tylko zwinięcie kasy i nie wysłanie towaru. Trochę zamawiałem już na Ali i tak:
- Notorycznie chinole nadużywają mechanizmu wielu produktów pod jednym. Np. Frezarka 1 EUR, włazisz i cena dotyczy jakiejś śrubki do frezarki. Frezarka oczywiście 600 EUR.
- Notorycznie oszukują z czasem realizacji. Shipping 3 dni. Wybierasz z tego względu, po czym przez 14 dni to jest okres "przygotowania" towaru i dopiero wysyłają.
- Notorycznie kantują na informacji z magazynem skąd jest wysyłane. Wybierasz specjalnie droższą ofertę bo jest wysyłka z Polski/Czech/Niemiec - dostawa 1 dzień. Płacisz i .... du*a, 20 dni "przygotowywanie" i na koniec magicznie 1 dzień transportu. Już kilku krotnie spiąłem się na ten temat ze sprzedawcami, większość łże w żywe oczy, przy sprawie postawionej na pieńku dopiero "no tak jest, możemy oddać kasę".
- Jeśli towar przyjdzie uszkodzony bo np. źle zapakowali to notorycznie chcą cię z tego powodu orżnąć. Towar za 100 EUR. Dear friend, you must return it to us, but you will have to pay for shipment. Or We will refund you 10 EUR and you keep this item.
"Nie qr*a, to wy wrzuciliście to w zwykły worek". 1 dzień później "Dear friend, ... 20 EUR and you...." "Nie q.... to wy....". 1 dzień później. No i tak po 2 tygodniach użerania się dostajesz refund.
- AliExpress od swojej strony nie pomga praktycznie w ogóle. System ochrony kupującego to jakaś kpina i sprowadza się tylko do przypadku kiedy odbierzesz paczkę i odrazu zgłosisz problem. Jak paczka zaginie w akcji (miałem coś takiego) to w zasadzie nie ma jak reklamować. Jak sprzedawca zwleka z wysłaniem - w zasadzie nie ma jak reklamować itd.
Mógłbym tak jeszcze długo wymieniać i to wszystko rzeczy z moich bezpośrednich doświadczeń.
Nie powiem, nie zawsze jest źle, ale trzeba mieć wszystkie zmysły wyostrzone przy zakupie i liczyć, że nie będzie wtopy.