Autor Wątek: Profilowe samoróbki  (Przeczytany 1705 razy)

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1613
Odp: Profilowe samoróbki
« Odpowiedź #15 dnia: 2021-12-16 | 15:26:34 »
"Już" pospawane  ;D jak to u mnie, tempo odpowiednie.

Jedna sztuka na próbę żeby sprawdzić czy to działa:



Ścisk jest dwustronny i tu dla porównania z yato metrowym. Mogłem mocniej ale szkoda mi było tego yato :)

Offline wyrzynacz

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Profilowe samoróbki
« Odpowiedź #16 dnia: 2021-12-16 | 19:03:05 »
Ciekawe. A powiedz mi czy bardzo się ukosuja przy ściskaniu? Robiłem kiedyś podobne. Niby fajne bo naprawdę można dokręcić ale jednocześnie trzeba pilnować żeby się łódka nie zrobiła. Zakładałem nie tak dawno foto u jednego gościa i tam widziałem fajne ściski. Może i trochę prostackie ale wydają się lepsze pod względem prostopadłości. Spróbuję znaleźć kilka zdjęć.

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1613
Odp: Profilowe samoróbki
« Odpowiedź #17 dnia: 2021-12-16 | 20:29:02 »
Musiałby się płaskownik wygiąć a jak widać na zdjęciu ma dużo większy zapas niz zwykły ścisk

Offline wyrzynacz

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Profilowe samoróbki
« Odpowiedź #18 dnia: 2021-12-16 | 20:45:25 »
Nie do końca o to mi chodziło. Nie profil się wygina tylko sama konstrukcja docisku ma lekki luz aby się blokował. To powoduje że ścisk jest lekko odgięty od 90 stopni i powoduje mocniejszy docisk z jednej strony, czyli tzw. łódkę. Ten na zdjęciu sam ustawia się w odpowiedniej pozycji. Oczywiście od strony śruby tez powinien być równo pospawany. Nie neguję że te nasze są źle ale zawsze może być lepiej. Tak sobie myślę że można by to zniwelować odpowiednio przyciętą pod kontem deską.

Offline seler

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1613
Odp: Profilowe samoróbki
« Odpowiedź #19 dnia: 2021-12-16 | 20:58:18 »
Mój praktycznie nie ma luzu, tyle żeby dawał się przesuwać, co powoduje ze praktycznie się nie chce blokować stad otwory które będą blokowane sworzniem

Offline wyrzynacz

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Profilowe samoróbki
« Odpowiedź #20 dnia: 2021-12-16 | 21:24:42 »
Moje też mają mały luz i też muszę blokować śrubą ale i tak trochę się ukosują. Zobaczysz jak będziesz coś kleił szerszego. Nie mówię że się nie da ale jest coś takiego u mnie. Będę testował to drugie rozwiązanie ale najpierw porządki emoji16
« Ostatnia zmiana: 2021-12-16 | 21:48:57 wysłana przez wyrzynacz »