Autor Wątek: Tak, znowu hammer 😅  (Przeczytany 760 razy)

Offline Cezarek

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 100
Tak, znowu hammer 😅
« dnia: 2022-10-14 | 21:06:08 »
Tak, widzialem ze był post o ustawianiu stołów wyrówniarki..
Ale nie znalazłem ustawiania rolek dociskowych 😝
A problem polega na tym że materiał przy wyjściu jakieś 5 cm od końca zostaje ślad po wale.
Dzwoniłem na serwis powiedzieli ze albo kładę 1300 albo kręcę śrubkami to się sam nauczę 😂
No więc kręcę śrubkami i jest lepiej niż było na początku, ale nadal ślad jest. Używam miernika zegarowego żeby było w miarę precyzyjnie i wydaje mi się że już całkiem. Sporo po odkręcałem te śrubki ale ślad nadal jest. Fakt już bardzo minimalny ale jednak. I nie wiem czy nadal mam odkręcać czy jednak gdzies indziej problem leży. Bo mam wrażenie że wałek odbiorczy już całkiem ciasno idzie i boję się przedobrzyć..

Offline piotr.pzn

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 916
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #1 dnia: 2022-10-15 | 10:42:14 »
Myślę, że powyżej pewnego poziomu już nie ustawisz. Jak już sam zauważyłeś, wałek już ciasno chodzi a minimalne podebranie i tak zostaje.
Jak chcesz, to pokombinuj z przedłużeniem stołu odbiorczego albo na koniec przejazdu, tuż przed odebraniem deski z maszyny, lekko unoś przód deski.
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.

Offline Eustachiusz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 804
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #2 dnia: 2022-10-15 | 12:08:28 »
Ale luzowałeś czy dokręcałeś wałek odbiorczy? Masz dobrze zablokowany stół przy struganiu? Dużo zbierasz na raz?

Offline Cezarek

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 100
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #3 dnia: 2022-10-15 | 15:00:57 »
Zbieram max 2 mm, ale niezależnie od ilości zbioru tak się robi...
Stol zblokowane.
Sprawa długości elementu to 18 cm, a więc przedłużka stołu nie jest potrzebna.
Unieść materiału też się nie da bo materiał jest zbyt krótki...
Wiele nie wiadomych i zmiennych.
Dziś rozmawiałem na żywo z serwisantem na dniach otwartych i mam kilka nowych wskazówek😉

Offline Eustachiusz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 804
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #4 dnia: 2022-10-15 | 18:32:48 »
Na tak krótkim elemencie to faktycznie ciężko będzie - ale widziałek kiedyś na youtube, że krótkie elementy można przykleić dwustronną taśmą do dłużssego elementu, który będzie większą powierzchnią podparcia.

Edit:
Znalazłem - po włosku, ale da radę zrozumieć!

« Ostatnia zmiana: 2022-10-15 | 18:39:17 wysłana przez Eustachiusz »

Offline Cezarek

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 100
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #5 dnia: 2022-10-15 | 21:05:06 »
Spoko patenty jak masz zrobic jedno,dwa... ja mam takich lostewek 400 sztuk....

Offline Cezarek

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 100
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #6 dnia: 2022-10-15 | 22:12:08 »
Eustachiusz
Tym filmem ppdsunales mi jednak pomysl. Zrobie taka tacke na wiele sztuk... i tym sposobem uzyska  efekt strugania dosc duzego kawalka.

Online Mery

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10400
    • sklep www.gizmogaraz.pl
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #7 dnia: 2022-10-15 | 23:29:44 »
Spoko patenty jak masz zrobic jedno,dwa... ja mam takich lostewek 400 sztuk
Sprawa długości elementu to 18 cm,

nie lepiej było by przestrugać dłuższe elementy a później pociąć na 18 cm ? ;)

Online trz123

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2939
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #8 dnia: 2022-10-16 | 08:50:08 »
Moze kupil deski 40 cm  ;)

Offline Cezarek

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 100
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #9 dnia: 2022-10-16 | 10:38:25 »
nie lepiej było by przestrugać dłuższe elementy a później pociąć na 18 cm ?

Zapewne lepiej, ale robię to z odpadów więc w większości są to krótkie kawałki...
Poza tym krótki kawałek jest łatwiej doprowadzić do wielkości 30*30 i tylko jedno strugane idzie...

Offline istolarstwo

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 6437
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #10 dnia: 2022-10-16 | 11:02:58 »
Moim zdaniem zadana jakość nie do osiągnięcia na takich małych elementach na grubościówce. Musi dojść szlifowanie kalibrujące.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline meeck

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1211
Odp: Tak, znowu hammer 😅
« Odpowiedź #11 dnia: 2022-10-16 | 22:38:14 »
Sprawa jest prosta i namierzona. Stół się kiwa w hammerach. Jak za mocno dociśniesz wałek to stół ugina się znacząco co widać u Ciebie,  jak za słabo to wałek nie ciągnie. Rozwiązaniem jest dodatkowy blat przedłużający z nóżką albo jakieś inne podparcie stabilizujące. Długość elementu nie ma znaczenia bo docisk wałka ugina stół a nie tylko masa materiału. Sprawdź sobie czujnikiem zegarowym.