Maszyny elektryczne stacjonarne > Strugarki / Grubościówki / Szlifierki

Posuw a raczej jego brak w elektra beckum HC260

(1/4) > >>

marcin_cobra:
Witam wszystkich
kupiłem używaną EB hc260 3 fazową i po prze struganiu dwóch desek się zepsuła lub ja ją zepsułem. To moja pierwsza grubościówka/strugarka do tej pory używałem jedynie struga ręcznego elektrycznego więc doświadczenia z tego typu maszyną nie mam żadnego. To tyle tytułem wstępu a teraz do meritum. Nie działa posuw grubościówki. Na sucho wałki się kręcą. Jak włożę materiał raz ciągnie trochę potem staje raz się wałek podający obraca raz przestaje się kręcić. Zdjąłem obudowę napędu. Plastikowe koła zębate które napędzane są paskiem z wałka z nożami maja luz taki ze pasek zaczyna ocierać o obudowę. Gdy uruchomiłem maszynę bez osłony paska pasek spadł w momencie gdy włożyłem deskę w grubościówkę. Zastanawiam się czy te koła się wyrobiły po prostu czy problemem jest np przytarte łożysko? Gdy obrabiałem deskę ze zdjętym paskiem napędu to trzeba było użyć dosyć sporo siły żeby przepchnąć deskę przez grubościówkę.
w załączeniu zdjęcie kół (brakuje paska i pierwszego koła które miało największy luz oraz wałka.

maniek444:
A może mocowanie koła do walka się ukręciło. Powinien być jakiś sworzeń zabity, który łączy koło z wałkiem. Tak tylko zgaduje

pinkpixel:
albo ja zielony jestem, albo nie zrozumiałem, przecież (chyba?)
w tym przypadku posuwa napędzany jest tymi zębatkami z łańcuchem i bezpośrednio z wałka silnika (zębatka za tym największym kołem zębatym), a wałek z nożami napędzany jest z paska, z zębatki (która tutaj została zdjęta), a która przenosi obroty z tej największej zębatki, tak czy nie?
Może pasek był po prostu wyrobiony/luźny?

bushmaster:
To nie powinien byc taki układ ?
 


W DymB-8 to było tak że zmiana ustawienia dzwigni rozłączała napęd grubościówki(ten pasek) i działała tylko wyrówniarka .

Wymień pasek napędu posuwu na nowy bo ten mógł sie lekko rozciągnąć i przez to nie działa napęd posuwu .

tomekz:
Jak maszyna  ma tylko jeden silnik  to:

Naped  wału roboczego jest bezpośrednio z silnika  na wał  przez  paski klinowe.

Napęd posuwu tutaj napędza dolne duże koło na dolne mniejsze , zaś z mniejszego łańcuchem na wałki posuwu .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej