Kornikowo - Forum stolarskie
Maszyny elektryczne stacjonarne => Strugarki / Grubościówki / Szlifierki => Wątek zaczęty przez: marcin0108 w 2019-01-31 | 19:38:56
-
Coś się podziało z forum i wywaliło moje poprzednie wątki. Ktoś podsyłał mi link do strony, gdzie można kupić zamiennik paska napędzającego wałek strugarki. Mógłby ktoś podrzucić gdzie można kupić taki pasek, bo ceny oryginalnych są masakryczne. Z góry dzięki :D
-
Ja ci pisałem, że najlepiej dobrać pasek w sklepie wtedy ci wyjdzie 16-20 zł a nie 100-110. Wystarczy znać jego długość, szerokość i ilość rowków.
-
Idz do samochodowych najlepiej bo okaze sie ze bez problemow z katalogow ci dopasuja albo jak ktos juz dlugo sprzedaje to pewnie wygrzebie w kilka minut z zaplecza.
Na pewnoe wyjdzie taniej i lepiej. Te samochodowe sa bardzo wytrzymale a te chinskie gowienka z alledrogo to szkoda kasy nawet bo dostaniesz ciezkiej nerwicy
-
Cześć.
To ja pisałem ci model paska.
Model to 5PK580
dostepny np. tutaj
https://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinowy-wielorowkowy-gates-5pk580,0-33-5pk580-151337.html (https://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinowy-wielorowkowy-gates-5pk580,0-33-5pk580-151337.html)
Ale to wziałem pierwsza lepszą stronę z brzegu.
Ale podobnie jak koledzy wcześniej zachęcam do wizyty w sklepie stacjonarnym. Ja akurat w Nowym Sączu bez problemu dostałem w sklepie który ma w ofercie pasy klinowe i łożyska.
-
ja do niej swojej brałem z:
https://www.q24q.pl/
po prostu znalazłem po oznaczeniu kodzie paska.
w sumie ten 5PK... też jest:
https://www.q24q.pl/Pas-napedowy-pasek-wielorowkowy-klinowy-5-PK-580-OPTIBELT
-
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc :)
-
Witam. Podłączam się do tematu. Co do wyboru paska to już wszystko jasne. Pozostaje kwestia wymiany. Czy jest skomplikowana? Z tego co się zorientowałem to bez demontażu innych elementów nie obejdzie się.
-
jak się nie mylę, to tylko kawałek obudowy-osłony z boku trzeba odkręcić.
a dopóki nie odkręcisz, to skąd wiesz, że to pasek? :)
-
Zgodnie z zaleceniem, sugestią kupiłem 2 paski 5pk580 (na zapas) i zonk. Za szeroki o 5 mm, grubszy, rowkowanie też jest grubsze. Nie mogę naciągnąć . Trzeba coś poluzować? Nie wiem czy jest sens się męczyć, bo już na wstępie widać, że będzie obcierać o inne elementy. Rowki na pasku nie pokrywają się z rowkami na wałkach.
-
@Irek1966 (https://kornikowo.pl/index.php?action=profile;u=1251) jesteś pewny, że masz w maszynie pasek 5PK580 (https://q24q.pl/pasek-wielorowkowy-5-pk-580-optibelt-p-130384.html) a nie 5PJ584 (https://archiwum.allegro.pl/oferta/pasek-pas-napedowy-scheppach-hms-1070-hms-850-i8313046693.html) Jest niewielka różnica, w podziałce (https://q24q.pl/pasek-wielorowkowy-5-pj-584-brizzon-230j-p-128005.html), cokolwiek to oznacza, tzn. pasek 5PK590 ma podziałkę 3,56 mm, a 5PJ584 podziałkę 2,34 mm. Przy okazji wyjaśni ktoś o co chodzi z tą podziałką ???
-
Witojcie.
Dobrze obrazuje to ta fotografia: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR17VvpZzIsed34QFE-wAcjanQ8YlnPmPPryNtAY5hojEZRhANu&s
Generalnie podziałka jest to odstęp żeber paska.
-
Problem rozwiązany. Nie potrzebnie sugerowałem się wcześniejszymi radami. 5PK580 nie pasował, udało się zwrócić. Kupiłem na allegro 5PJ584 (2 sztuki) i pasuje jak ulał. Wydaje się być lepszej jakości od oryginału.
https://allegro.pl/oferta/pas-napedowy-pasek-wielorowkowy-5-pj-584-optibelt-7969482746?snapshot=MjAyMC0wMy0yNVQxMTozMToyMy4zNTJaO2J1eWVyO2RiODNlOTAxMTk2Y2UwNTM3NWFlMWYxNzZiMjRhOGI1MDZhNzIwZDc1MjY2NDU1ZjI5NWVmMzU1MDk0OGVhNGU%3D
-
Mam prośbę, dziś zerwał mi się pasek i wypiął jedną sprężynę (tą z prostokątnymi oczkami, na schemacie ma numer 76:-)). Nie wiem jak i gdzie ona była zamocowana. Prosił bym o zdjęcia zamocowanej sprężyny.
-
Nie wiedziałem o którą chodzi, zrobiłem zdjęcie dwóm widocznym.
-
https://www.libble.eu/scheppach-hms-1070/online-manual-785452/?page=0150
Exul, nie masz na myśli części nr 139?
-
O dzięki o to mi chodziło.
-
Tak o tę sprężynę mi chodziło. Dziękuję.
Ja mam inne rysunki i oznaczenia w mojej instrukcji. Wychodzi że mam tą "nowszą" wersję hms 1070.
Noże jak kupowałem to też nie pasowały. Musiałem wymieniać.
-
I mi zerwał się pasek z wałka napędzającego, a do tego został zmielony i będę musiał wszystko wyczyścić. Dodatkowo drugi pasek który napędza sam wałek jest w średnim stanie. Jeśli chodzi i główny to znalazłem oznaczenie pj584/230j natomiast ten napędzający wałek nie ma żadnego oznaczenia. Napędzający to będzie chyba ten (muszę jeszcze sprawdzić ilość rowków):
https://allegro.pl/oferta/pasek-pas-napedowy-5-pj-584-230j-bieznia-orbitrek-9070464005
Ale wolałbym wymienić od razu oba, czy ktoś się orientuje jaki pasek napędza wałek?
-
Kupowałem od tego Gościa z linku i pasuje. Drugiego tego (gumowego) jeszcze nie wymieniałem. Mam 2 dodatkowe były razem z maszyną w kartonie.
-
Były dodatkowe w komplecie? Hmmm może też miałem, muszę poszukać.
A co do tego głównego paska to z tego co zauważyłem muszę ściągnąć wszystko łącznie z łańcuchem. Możesz opisać jak najlepiej się za to zabrać?
Na końcu trzeba coś posmarować?
Dzięki za przypomnienie - faktycznie dodatkowe paski były w komplecie, zapomniałem o tym.
OK jak się do tego dobrać. Teraz tylko czekam na pasek.
-
Nic nie trzeba ściągać, przynajmniej ja nic nie ściągałem. Po prostu przyłożyłem go do obu kół, nic nie blokowało to założyłem jedną stronę a drugą "nawinąłem" i działa :-).
-
Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem HMS1070 od pół roku. W sumie to maszyny używałem może z 10h. Zauważyłem że do samego początku grzeje się rozkręcana obudowa zakrywająca mechanizm napędu. W końcu dziś otworzyłem ją, aby zlokalizować źródło tego ciepła no i okazało się że pasek napędowy choć jeszcze pracujący jest już postrzępiony i pokruszony. Zakładam że stało się tak głównie od temperatury w jakiej pracuje(zrobił się dość twardy) i tu rodzi się moje pytanie - Co rozgrzewa pasek do takiej temperatury skoro po około 1min pracy urządzenia bez obciążenia, paska oraz obu kół pasowych nie da się dotknąć bo są takie gorące? Czy u Was też się to tak nagrzewa? Zapach gorącego paska roznosi się po całym pomieszczeniu. Po zdjęciu paska okazało się, że śrubki mocujące koło pasowe do wałka były luźne na tyle, że koło pasowe można było obracać a wałek stał. Pomyślałem sobie od razu, że tu jest problem i źródło ciepła podczas pracy, jednak po dokręceniu śrubek problem grzania nie zniknął. Dodam, że silnik bez paska pracuje dobrze i nie rozgrzewa własnego koła pasowego nadmiernie. Czy możliwe jest aby łożysko od wałka było źródłem takiego ciepła w zasadzie od początku moje pracy na urządzeniu? - jeśli nawet tak to dlaczego tak samo gorące jest też koło pasowe od silnika ? Z góry dziękuję za jakieś sugestie.
-
Zbyt mocny naciąg, problem z łożyskiem, uszkodzone, krzywo obsadzone.
Paweł