Autor Wątek: ryobi - gwarancja - pomoc  (Przeczytany 10416 razy)

Offline mmichal

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 57
ryobi - gwarancja - pomoc
« dnia: 2019-05-23 | 10:19:41 »
Witam,

17.09.2018 kupiłem szlifierkę mimośrodową firmy Ryobi w pod krakowskim Leroy Merlin. Jakieś dwa tygodnie temu przestała działać, więc zawiozłem ją na gwarancji. Wczoraj dostałem telefon z LeroyMerlin i pani oznajmiła, że gwarancja nie zostanie uznana. Zadzwoniłem do serwisu do którego pojechała szlifierka i pani przez telefon potwierdziła słowa poprzedniej pani oraz wyjaśniła, że gwarancja nie została uznana ponieważ pod zespoły się po prostu zużyły a ich nie obejmuje gwarancja. Zapytałem które to części: włącznik, wirnik, łożysko. Serwis wycenił naprawę na ponad 200zl. Po chwili rozmowy z panią powiedziała, że szlifierka była zbytnio zakurzona i powinienem rozkręcić ją i przeczyścić. Ja na to, że jeśli zaczął bym rozkręcać narzędzie automatycznie straciła by gwarancje a ona na to, że gdybym zadzwonił do serwisu i powiedział o tym to szlifierka gwarancji by nie straciła... Do pani również nie przemawiały argumenty że szlifierka służy do szlifowania stąd kurz...

Zastanawiam się co z tym dalej zrobić. Na pewno nie wydam ponad 200zl na serwis, Na pewno będę unikał RYOBI skoro tak wygląda gwarancja u nich. Może miał ktoś już podobny przypadek ? Kupując wiedziałem że to narzędzie nie na całe życie ale wydawało mi się że chociaż okres gwarancyjny będzie działać a gwarancja po coś jest. Jeszcze dodam że szlifierka pracowała amatorsko.




Offline M.ChObi

  • Moderator Globalny
  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7868
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: 2019-05-23 | 10:35:07 »
pierwsze co to protokół reklamacyjny , nie mają to raz jeszcze , dwa to UOKIK
Nie jestem jak Fyme , ja nie spamuję , piszę tylko małowartościowe posty w znacznych ilościach .

Offline Maciekk

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 333
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #2 dnia: 2019-05-23 | 10:42:35 »
Jestem na grupie fanów ryobi ma facebook i niestety są tam dwa wspólne mianowniki: w PL ceny są mocno z doopy i Ryobi w USA kosztuje jak u nas Meec, a Milwaukee w USA kosztuje jak u nas Ryobi. To pierwszy. Drugi - serwis  Ryobi w PL jest tak choooyowy, że jedyne na co jego pracownicy zasługują to lep na ryj, albo plakietka ciula roku.
Polecam UOKiK. Poza tym obowiązuje rękojmia - ta dotyczy bezpośrednio Leroy Merlin, nie producenta.

Offline Wojtek Ś

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2838
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #3 dnia: 2019-05-23 | 13:01:42 »


... a Milwaukee w USA kosztuje jak u nas Ryobi.

Elektronarzędzia mog) yby kosztować tyle co u nich gdyby nie dziwne cła i marże narzucane przez UE. Rozmawiałem o tym z Big Johnym i mówi że Europa och*jała z cenami

Jak nie odpisuje to znaczy że jestem w warsztacie 😉
https://www.youtube.com/channel/UC1nRaa7YKcWv4BcXJn8m_UQ

Offline foxtrot

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 466
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #4 dnia: 2019-05-23 | 14:55:25 »
Odbiłem się od nich z pilarką jak od ściany. Leroy Merlin ch*ja pomógł a serwis Ryobi potraktował mnie jak śmiecia. po 3 miesiącach walki odpuściłem i tnę tym co mi zostało. Do UOKIKu nie poszedłem, ale Ryobi to marka, od której będę się trzymał z daleka i odradzał - nie ze względu na jakość, ale ze względu na traktowanie klienta jak intruza

Na drugim biegunie kiedyś odesłałem na gwarancji aspirator do nosa dla dziecka (przestał działać) - poprosiłem o w miarę szybkie załatwienie sprawy, bo dziecko akurat miało mocny katar. Po dwóch dniach paczka była z powrotem w domu - odesłali mi nowy i stary, żebym miał części zamienne w razie czego.

Offline kerry

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1442
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #5 dnia: 2019-05-23 | 15:00:35 »
Leroy Merlin ch*ja pomógł
On nie ma pomóc, on ma się pocić nad Twoim zgłoszeniem niezgodności towaru z umową - słowo klucz: rękojmia - https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Offline Wojtek Ś

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2838
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #6 dnia: 2019-05-23 | 15:09:28 »
Ja tam o Ryobi jako marce złego słowa nie powiem. Mam ich mimosrodowke I miałem wkrętarke. W szlifierce idzie już drugie łożysko i trzeci talerz bo rzepy to mają strasznie ch*j owe ale nawet nie jęczy. Wkrętarka dostała po du**e i wyzionela ducha ale po pierwsze kosztowała grosze a po drugie przez dwa lata dzień dnia zarabiala na siebie i na mnie
Jak nie odpisuje to znaczy że jestem w warsztacie 😉
https://www.youtube.com/channel/UC1nRaa7YKcWv4BcXJn8m_UQ

Offline foxtrot

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 466
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #7 dnia: 2019-05-23 | 15:16:57 »
Leroy Merlin ch*ja pomógł
On nie ma pomóc, on ma się pocić nad Twoim zgłoszeniem niezgodności towaru z umową - słowo klucz: rękojmia - https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
A ja uważam, że w interesie sklepu jest, żeby rownież klient był zadowolony a nie tylko producent. Więc ich inicjatywa (a w zasadzie jej kompletny brak) również o nich świadczy.

Offline kerry

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1442
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #8 dnia: 2019-05-23 | 15:21:57 »
Ale jaka inicjatywa? Zgłosiłeś bezpośrednio do producenta, wybierając gwarancję, dobrze zrozumiałem? Producent Cię zlał, sklep nie brał w tym udziału (bo wybrałeś gwarancję). Teraz wybierasz rękojmię, i teraz sklep ma się zająć niezgodnością towaru z umową.

Online Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #9 dnia: 2019-05-23 | 15:59:38 »
ahhh te problemy gwarancyjne... ja kiedys w 2 dni zajechalem 3 wkretarki boscha.
zlal mnie producent i sklep... wku**ilem sie...

kupilem protoola... i od kwietnia 2014 zapi***ala prawie co dzien ;D

idz z tym do sklepu i rekojmia ;D tak jak pisal kerry
tani sprzet rzadzi sie swoimi prawami.

Offline kerry

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1442
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #10 dnia: 2019-05-23 | 16:10:59 »
A ładujesz go czy z ręki kręcisz? :)

Offline mmichal

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #11 dnia: 2019-05-23 | 16:30:04 »
Jak na razie czekam na szlifierkę i dokumentacje która idzie z serwisu. Z tego co pani w Liroy Merlin mówiła przy składaniu reklamacji, że wysyłają ją z poziomu właśnie rękojmi.  Ja rozumiem że wszystko może się zepsuć czy zużyć, ale po to kupiłem nowy produkt który powinien mi gwarantować niezawodność przez te 2lata. Całe szczęście, że to teraz się stało bo brałem pod uwagę inne narzędzia ten marki.

Online Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #12 dnia: 2019-05-23 | 17:07:42 »
pokladacie wiele nadzieji w tych sprzetach z lidla...

Offline mmichal

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #13 dnia: 2019-05-28 | 11:34:20 »
Złożyłem zażalenie na decyzje serwisu. Dowiedziałem się m.in. że...
-"Głównym powodem usterki jest zatarcie łożysk na wirniku"
-"Zużycie łożysk, szczotek, komutatora wirnika oraz wytarcie talerza wynika z naturalnego zużycia części i nie jest objęte warunkami gwarancji"
-"po zakończonej pracy wystarczy przedmuchać je sprężonym powietrzem bez konieczności ingerencji aby usunąć zanieczyszczenia z obudowy mogące przyczyniać się do przegrzania elementów elektronicznych."

Trochę piszą co chcą, bo sprawą nie był wytarty talerz tylko nie działająca szlifierka. Niestety nic nie napisali dlaczego włącznik się zepsuł. Szkoda, że nie napisali że papierów ściernych nie obejmuje gwarancja. Też ciekawą sprawą jest przedmuchanie sprężonym powietrzem szlifierki przez kilka małych dziurek bez rozkręcania. Już pomijam fakt,że Specjalista ds. technicznych w żaden sposób nie odniósł się do tego, że Pani konsultantka wprowadza w błąd ludzi przez nie wiedze czy nie kompetencje. Jedynie wcześniej jak opisałem sprawę na fp Ryobi Polska i przyznali mi racje.

Prawda jest taka, że robią dziadostwo i gwarancja jest tylko chwytem marketingowym.
« Ostatnia zmiana: 2019-05-28 | 11:36:06 wysłana przez mmichal »

Online Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 5677
Odp: ryobi - gwarancja - pomoc
« Odpowiedź #14 dnia: 2019-05-29 | 08:13:25 »
lat temu kilka przerabialem takie tanie sprzety az kupilem cos lepszego.
od tego czasu na tym jade.
popatrz za rotexem albo mafellem uzywka.

ewentualnie mirka
jedbak mirka slabo sie spisuje na drewnie ale juz nie gownolit. w miare dobrze zrobiona