Autor Wątek: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc  (Przeczytany 2149 razy)

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 957
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #15 dnia: 2019-12-08 | 23:04:01 »
musze je szlifować przez szerokość co powoduje mi wcięcia w materiale.
Na talerzowej będziesz miał dokładnie taki sam efekt jak nie masz wprawy bo deseczka jest dłuższa niż szerokość talerza nawet wcięcia będa większe.
Zrób tak jak napisał tomekz.

Offline Grzeholek

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #16 dnia: 2019-12-08 | 23:04:06 »
Mówimy o produkcji coraz większej i po prostu nie nadążam a ręce plączą o coś lepszego. Przypomniałem sobie o tym, że posiadam Prome Z kamieniami szlifierskimi, kiedyś widziałem, że można jej założyć dysk szlifierski ze stołem chyba coś w tym kierunku pomyśle

Offline Grzeholek

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #17 dnia: 2019-12-08 | 23:07:11 »
Robiłem już opcje z deseczką mocowana do stołu, lecz wychodzi to bardzo wolno. w porównaniu od zabawy z koniem wychodzi to dwa albo i trzy razy wolniej... Problem polega na tym, że w tym miesiącu musze przeszlifować ok 1000 deseczek pół metrowych temu szukam jakiegoś rozwiązania. a rękawiczki idą jedna za drugą, nie wspomnę o paznokciach i skórze

Offline M.ChObi

  • Moderator Globalny
  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7043
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #18 dnia: 2019-12-08 | 23:07:19 »
Ew jakieś imadło i małe imaki , jak masz stałe wymiary to zrób jiga , jakiś blat co być mógł go kłaść na stole / kobyłkach + ew jakieś profile alu i blokowanie , ale zwykła strugnica powinna starczyć z imakami do zablokowania materiału .
Nie jestem jak Fyme , ja nie spamuję , piszę tylko małowartościowe posty w znacznych ilościach .

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 957
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #19 dnia: 2019-12-08 | 23:08:20 »
A że tak zapytam dziwnie czy te deski niestrugane szlifujesz czy jak że taki problem jest ze szlifowaniem? :)

Offline Grzeholek

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #20 dnia: 2019-12-08 | 23:09:47 »
deseczki są cięte na pile taśmowej, a po niej zostają no takie wżery w materiale jak by i to muszę na zero zjechać. Takie wymagania dał mi jeden z klientów

Offline M.ChObi

  • Moderator Globalny
  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 7043
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #21 dnia: 2019-12-08 | 23:10:47 »
deseczki są cięte na pile taśmowej, a po niej zostają no takie wżery w materiale jak by i to muszę na zero zjechać. Takie wymagania dał mi jeden z klientów

To nie lepiej to przez ghrubościówkę przepuścić ??
Nie jestem jak Fyme , ja nie spamuję , piszę tylko małowartościowe posty w znacznych ilościach .

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1803
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #22 dnia: 2019-12-08 | 23:11:57 »
tylko przez grubościówkę , i bez szlifowania

Offline Grzeholek

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #23 dnia: 2019-12-08 | 23:12:18 »
przed cieciem były puszczane na grubościówce dla wyrównania wszystkich krawędzi. A deseczka ma 8mm boje się o Palce, żeby nie wypadły mi w ostrze - więc szlifierka jest lepszym wyjściem

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 957
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #24 dnia: 2019-12-08 | 23:12:39 »
Przestrugaj po taśmówce albo tnij na stołowej bo się zajedziesz :)

Offline tomekz

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1803
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #25 dnia: 2019-12-08 | 23:14:04 »
Na grubościówce ręka nie wpadnie w ostrze

Offline piociso

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3090
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #26 dnia: 2019-12-08 | 23:14:10 »
A.... To trochę zmienia postać rzeczy. Jak ty szlifujesz nie strugane listewki prosto spod piły i to taśmowej. Tego nie rozważałem pisząc ci o papierach 120-150. Ja tne listwy, potem przez grubościówkę i na szlifierkę talerzową. Tak robię ja. Zrobiłem już trochę tych skrzynek i nie dzieje mi się tak jak piszą Kolega, że na talerzowej wyrywa czy nierówności robi. Fakt. Jakąś wprawę mam...

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 957
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #27 dnia: 2019-12-08 | 23:15:38 »
A deseczka ma 8mm boje się o Palce, żeby nie wypadły mi w ostrze
Przeciez do grubościówki wkładasz a z drugiej wyciagasz,tam wałki ciagną to czego się boisz? :)
Jakąś wprawę mam...
No właśnie :) a jak się nie ma to bardzo szybko można kuku desce zrobić :)

Offline piociso

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3090
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #28 dnia: 2019-12-08 | 23:17:20 »
No właśnie :) a jak się nie ma to bardzo szybko można kuku desce zrobić
No tak, ale jak Gościu pisze, że szlifuje po 1000 listew to i wprawę musi mieć.

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 957
Odp: Szlifowanie deseczek - Porada/Pomoc
« Odpowiedź #29 dnia: 2019-12-08 | 23:31:13 »
No właśnie :) a jak się nie ma to bardzo szybko można kuku desce zrobić
No tak, ale jak Gościu pisze, że szlifuje po 1000 listew to i wprawę musi mieć.
No właśnie z tego co pisze to nie szlifuje tylko próbuje :) Z drugiej strony 1000 deseczek po 50 cm to jest kilometr do przeszlifowania,czarno to widzę recznie szlifować.