Kornikowo - Forum stolarskie
HydePark - to co podziemie kocha najbardziej ! => Takie tam.. => Wątek zaczęty przez: tobaniak w 2020-01-13 | 18:16:17
-
Ruch w interesie jest ale nie ze strony internetowej . Nie jest ona w żaden sposób pozycjonowana -pewnie to główny powód.
Jest tu ktoś kto powie jak się za to mądrze zabrać? Nie chcę tego robić samemu ale jak to mądrze zlecić i nie wydać wszystkich zaskórniaków ? Ile trzebaby wydać żeby to przyniosło wymierne efekty ? Im dłużej czytam internety tym mniej wiem :-\
-
Na dzień dobry zrobić audyt pod kątem SEO/SEM. Potem pewnie zacząć mądrze inwestować w adwords.
Podeślij linka, to zerknę na to w wolnej chwili.
-
Zacznij od podpisu w profilu ;)
Po drugie zareklamuj się w swoim wątku w odpowiednim dziale - co robisz konkretnie, najlepsze foty z realizacji no i oczywiście link do strony.
Myślę, że to trochę rozrusza biznes, czasami dobre pozycjonowanie nie jest potrzebne ;)
Znam takiego co ma firmę budowlaną bez strony, zleceń na 2 lata do przodu, a bierze jak za zboże, a więc strona nie jest konieczna.
Odnośnie Twojej działalności to wiem, że robisz tarasy i zadaszenia - ale to tylko z fotek na forum, nawet nie wiem jak się nazywa firma, weź tez pod uwagę że nie każdy ma FB...
-
Tobaniak: opisz bardziej szczegółowo albo najlepiej daj link do swojej strony. Nie każdy biznes jest wart pozycjonowania, są inne kanały pozyskiwania klientów.
Pozycjonowanie strony to proces długofalowy, kampanie adwords tak jak napisał RadekJ wymagają "mądrości/wiedzy".
Kolejność działań w skrócie to:
1. Strona - i ten szumnie nazywany audyt. Strona musi spełniać pewne wymogi.
2. Określenie tego co chcesz osiągnąć i dobranie do tego, fraz na potrzeby adwords/ stworzenie kampanii.
3. Dołożenie do strony treści, które będą wspomagały/odpowiadały na wcześniej zdefiniowane frazy.
4. Kampania i monitorowanie postępów.
W oferty pozycjonowania za 150-300 PLN bym był ostrożny, pamiętaj że google (bo to oni są rozdającym karty) może "karać" jeśli algorytm wykryje takie "szybkie/wymuszone/hamskie" pozycjonowanie, strona może zniknąć z wyników itp.
Pozycjonowaniem się nie zajmuje, strony projektuję a czasami wykonuję. Moim klientom polecam jednego człowieka od pozycjonowania stron, nie jest to mój znajomy, natomiast polecił mi go kolega, któremu człowiek pięknie wyprowadził sklep w internecie https://www.dezynfekcja24.com/. Pozycjonuje teraz stronę jednego z naszych klientów. Rzeczowy, nie obiecuje gruszek na wierzbie i innych cudów.
https://brandrei.com
-
pozycjonowanie wg googla na jego dzisiejszych zasadach to szereg ustepst i szereg wymogow.
1.w3c pelna zgodnosc... o ile google sra na swoje strony to wymaga zgodnosci...
2. cms albo xhtml strict
3. slowa kluczowe sa juz traktowane po macoszemu - teraz wyszukuje po min 3 wyrazaz zgodnosci
4. aktualizacja stron - obecnie najlepiej pozycjonuja sie fora i sklepy bo non stop jest tam rotacja tresci
5. cierpliwosc... jak uslysze ze ktos wypozycjonowal tam w tydzien czy w miecha to serdecznym smiechem zalewam przestrzen wokol mnie.
nie plac za glupoty, dodatkowe oplaty za pozycjonowanie to stracone pieniadze, kazda reklama to stracone pieniadze.
najlepsza reklama jest zaje**scie dobrze wykonana robota. poczta pantoflowa nigdy nie zawodzi a google lubi zmieniac rzeczywistosc ;D
-
1.w3c pelna zgodnosc... o ile google sra na swoje strony to wymaga zgodnosci...
Dodałbym do tego mobile first. Jak strona nie jest responsywna to zapomnij po pozycjonowaniu.
2. cms albo xhtml strict
Yyyy co? Trochę mylisz pojęcia :) CMS to system zarządzania treścią, XHTML to standard kodowania :) Strona dobrze napisana w dowolnym standardzie może być sensownie pozycjonowana.
3. slowa kluczowe sa juz traktowane po macoszemu - teraz wyszukuje po min 3 wyrazaz zgodnosci
Ciekawostka: znam przypadek gdzie gość w ramach eksperymentu wypozycjonował stronę na frazę która ani razu nie pojawia się w treści :) Właśnie ze względu na to co powyżej.
5. cierpliwosc... jak uslysze ze ktos wypozycjonowal tam w tydzien czy w miecha to serdecznym smiechem zalewam przestrzen wokol mnie.
Miesiąc jest osiągalny. Trudny w cholerę, pewnie dla niszowych fraz, ale osiągalny.
kazda reklama to stracone pieniadze
Nie :)
poczta pantoflowa nigdy nie zawodzi
Prawda. I to w obie strony - jak coś spieprzysz to zapomnij o poleceniu.
-
No właśnie . Pytanie które najpierw powinienem zadać to czy warto pozycjonować?
Do strony odsyłam teraz głównie ja gdy klienci pytają o pi***oły a jest to napisane na stronie ( i tu się sprawdza dobrze)
Klientów mam głównie z polecenia +facebook+olx i takie tam i jest nadmiar roboty .
Z drugiej strony nawet jak klient chce mnie odnaleźć to ma trudne zadanie bo strona jest "niewidzialna"
http://happy-garden.com.pl/
-
kazda reklama to stracone pieniadze
Nie, zupełnie nie. To jedna z dróg aby nie zajmować się pozycjonowaniem. Jak jest dobrze sterowana reklama to koszty mogą wychodzić podobnie do pozycjonowania.
-
http://happy-garden.com.pl/
Zerknij sobie na pierwszy z brzegu raport: https://app.neilpatel.com/en/seo_analyzer/site_audit?domain=happy-garden.com.pl&view=overview
-
http://happy-garden.com.pl/
Zerknij sobie na pierwszy z brzegu raport: https://app.neilpatel.com/en/seo_analyzer/site_audit?domain=happy-garden.com.pl&view=overview
Nic mi to nie mówi :o
-
http://happy-garden.com.pl/
Olej SEO bo to nie ma znaczenia na tym etapie. Ta strona nie sprzedaje. Ta strona to wizytówka z opcją poradnika. Nikt do Ciebie nie zadzwoni.
-
cms jako system gdzie mozesz dobrze pozycjonowac. prosty xhtml w strict obecnie spelnia googla i bardzo szybko przechodzi. google jak zaczal sie podnieca gowniany html5 eksperymentowal ze strictem. ale niestety jak sama nazwa wskazuje ... no i jebly ich oczekiwania odnosnie strumieniowania itp. dlatego poszli w gownianego html5
co chcesz wypozycjonowac w miecha... i na ktora pozycje? juz jest takie wypelnienie ze ciezko znalezc cos czym mozna by sie wkitrac.
z mobilem masz racje jak najbardziej ale mobila to juz pomijam bo przecie wiekszosc cmsow jako tako to ogarnia.
z tymi ciekawostkami to napisze ci ze jedna firma z krakowa chciala mnie przekonac odnosnie indeksowania i naprawde sie starala...
ale sam dokladnie wiesz jak jest i najlepszy burdel w miescie... z najlepszymi panienkami nie bedzie promowal sie jesli google nie zechce ;D
dalej potrzymuje poczte pantoflowa, tak trza robic zeby nie zalowac i nie od********c maniany.
z reklam ktore uznaje to wizytowki... bo tam numer telefonu podany i jak trzeba to szukam nie raz po samochodzie.
ja wiem ze niektorzy zyja z pozycjonowaia tylko i cuda na kiju wymyslaja od optymalizatorow fraz i ch*j wi czego po udawadnianie mi ze jego cudowny program znalazl 1000 odwolan do danej frazy na jego stronie.... ku**a w htmlu strona zeby nie bylo!
serio? w tym kraju mozna dymac kazdego ale nie kazdego sie oplaca ;D
ja w to nie wchodze za duzo w tym gownie siedze zeby dac sie w to wciagnac ;D
-
wizytowki... bo tam numer telefonu podany
Q, apisałeś najważniejszą rzecz! to dla Ciebie tobaniak.
-
wizytowki... bo tam numer telefonu podany
Q, apisałeś najważniejszą rzecz! to dla Ciebie tobaniak.
To mam ogarnięte
-
To mam ogarnięte
Nie masz. Zapewniam Cię, że nie masz.
-
Krajobraz SEO zmienia się dość szybko, ale jest kilka zasad, które są stałe.
Pierwsza i najważniejsza: linki z zewnątrz, ze stron o dobrej renomie. Oryginalny patent Google (PageRank) na tym się opierał i to nadal jest kluczowe: im więcej stron prowadzi do danego miejsca, tym jest ono bardziej istotne, zwłaszcza, gdy strony odsyłające mają mocna pozycję. Podpis w profilu to bardzo dobra sugestia.
Druga kluczowa sprawa: tytuł, słowa w adresie (domenie i nazwach posszczególnych stron) oraz tag meta description - ten jest widoczny przy wyniku wyszukiwania w google, więc wpływa bezpośrednio na kliknięcia. Do tego sensowna struktura nagłówków H1, H2, H3...
Później robi się różnie. Aktualnie Google promuje strony, które działają szybko zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Możesz uruchomić audyt Lighthouse w narzędziach developerskich Chrome, albo skorzystać z wersji on-line tutaj: https://web.dev/measure/ - dostaniesz ładnie wypunktowane słabości związane z wydajnością, najlepszymi praktykami, dostępnością i SEO (ale trzy pierwsze składają się też na tę ostatnią metrykę).
Technicznie jest całkiem dobrze: https://lighthouse-dot-webdotdevsite.appspot.com//lh/html?url=https://happy-garden.com.pl/
ALE
Przede wszystkim tytuły. Najważniejsze słowa muszą być w tytule. Nikt nie szuka w google "Strona Główna" czy "Oferta Happy Garden".
Na głównej daj np "Altany, zadaszenia, tarasy, pergole - Happy Garden"
Na stronie Oferta -> Altany nie powinno być "Oferta - Happy Garden", tylko "Altany ogrodowe na miarę - Happy Garden"
Kiedy klikam w Oferta -> Zadaszenia tarasów, powinna być osobna strona z własnym adresem i tytułem, a nie oferta#zadaszenia-tarasow, bo to nadal jedna zbiorcza strona o nic nie mówiącym tytule "Oferta". Lepsza struktura linków i tytuły sa w dziale Galeria, ale tu z kolei brak tekstowej treści do zaindeksowania.
Logo na głównej warto zmienić na H1 i koniecznie dać na obrazku alt="Altany, zadaszenia, tarasy, pergole - Happy Garden" albo coś bardziej sensownego.
Dział z poradami to bardzo dobry ruch, warto zdobyć linki z zewnątrz do poszczególnych porad.
disclaimer: nie jestem ekspertem SEO, ale aktualnie pracuję przy projekcie, gdzie różnica między drugim a trzecim miejscem w wynikach google oznacza +/- parę milionów w przychodach firmy, więc dość ściśle pracuję z ludźmi, którzy zjedli na tym zęby.
-
kazda reklama to stracone pieniadze
Nie, zupełnie nie. To jedna z dróg aby nie zajmować się pozycjonowaniem. Jak jest dobrze sterowana reklama to koszty mogą wychodzić podobnie do pozycjonowania.
Olej SEO bo to nie ma znaczenia na tym etapie. Ta strona nie sprzedaje. Ta strona to wizytówka z opcją poradnika. Nikt do Ciebie nie zadzwoni.
Kolega bardzo mądrze gada.
Jeśli koszty za kliknięcie w tej branży nie są jakieś skandaliczne, to warto zainwestować w AdWords. Reklamy zajmują tak znaczną część strony wyników wyszukiwania, że nawet najlepiej wypozycjonowana strona nie będzie widoczna na pierwszym ekranie.
Przy czym reklama powinna prowadzić na świetnie przygotowaną stronę, która sprzeda usługę. Wejściami na stronę rodziny nie wykarmimy. Po wejściu - czyli kiedy już google pobierze opłatę - musi być coś, co przekona, powiedzmy, 2% odwiedzających do zapytania ofertowego, 0.1% do złożenia zamówienia. I tu nie chodzi o piękną galerię, tylko o przygotowanie specjalnej strony dla konkretnej kampanii na dane słowa kluczowe tak, aby człowiek, który klika w reklamę przy "Taras na wymiar" zoostał przekonany choćby do kontaktu, masz na to około 7 - 15 sekund.
Musisz sobie skalkulowac koszt kliknięcia. Jeśli liczysz, że wpadnie robota na 20k i masz na tym 20% (4000) marży, to przy założeniu 0.1% konwersji wyjdziez na zero przy 4zł za kliknięcie. Liczby oczywiście z czapki, ale pamiętaj, że płacisz za zdobycie zlecenia, a nie za wejście na stronę.
Teraz policz sobie, ile może kosztować Cię "optymalizacja SEO" i jaka konwersja będzie z wejść organicznych. Powiedzmy, że wydajesz 4000zł na usługi SEO (czyli marżę zakładaną z jednego zlecenia) i wskakujesz gdzieś na dolne pozycje pierwszej strony wyników dla frazy "Taras na wymiar", które przyciągają około 3% kliknięć (większość zgarniają reklamy i pierwsze dwia - trzy wyniki). Jeśli 5.000 osób miesięcznie szuka tej frazy, możesz spodziewać się 150 organicznych wejść, przy takim samym współczynniku konwersji zdobędziesz jedno zlecenie w ciągu 6 miesięcy.
-
reklama powinna prowadzić na świetnie przygotowaną stronę, która sprzeda usługę.
Dokładnie tak :D. Na przedmiotowej stronie potencjalny klient widzi tyle co na obrazku poniżej. Po 2 sekundach już go nie ma.
(https://kornikowo.pl/gallery/5/407-140120102536.png)
-
Ok. Czyli mówiąc krótko- nie warto w moim przypadku pozycjonować tej strony
-
Tej nie warto. Jeśli chcesz tzw leady to strona musi być inaczej zrobiona.
Sam się zastanów. Chcesz coś kupić, np młotek. Czy zainteresuje cię pusta strona z hamakiem ? Będziesz chciał się dowiedzieć jakie są te młotki gdzie zadzwonić aby kupić i po ile. Po 3 sekundach już wiesz czy jest ta informacja na stronie na którą wszedłeś czy nie. Piękne obrazki można sobie darować.
-
Zrób chociaż klikalny numer telefonu w mobilu. Nie ma nic gorszego jak zaznaczanie i kopiowanie albo spisywanie numeru.
-
Ok. Czyli mówiąc krótko- nie warto w moim przypadku pozycjonować tej strony
Poprawić tych parę podstawowych szczegółów nie zaszkodzi. Ale docelowo należy zastanowić się w jaki sposób - i czy w ogóle - strona ma sprzedać Twoje usługi.
Może okaać się, że znacznie lepszy rezultat przyniosłoby dodanie firmy do map google, bo ludzie takich rzeczy szukają raczej w pobliżu, potrzebują też opinii innych klientów, które przy takim profilu się pojawią. Firmy z map promowane są też na głównej stronie wyników, między reklamami a wynikami organicznymi, Twoja nazwa z dużą ilością żółtych gwiazdek prawdopodobnie przyniesie Ci więcej zapytań niż najlepiej zrobiona strona.
Chcesz być tu, gdzie popjawił mi się Serviko Zatorski, a nie kilka stron dalej, za Allegro, OLX i bogatą konkurencją.
(https://kornikowo.pl/gallery/5/297-140120122134.png)
-
Trochę przejrzałem na oczy 8) . Postaram się wprowadzić te podstawowe zmiany i na tym na razie poprzestanę . Panowie dzięki wielkie za pomoc !!!