Autor Wątek: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k  (Przeczytany 42055 razy)

Offline pinkpixel

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 5376
  • Nie pasuje ale zmieszczę
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #405 dnia: 2024-03-11 | 10:50:02 »
@Sosenek, na zębie frezu lepiej pokaż.


może się okazać że luz magicznie zniknął, albo jest mniejszy :)

Offline ux

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 417
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #406 dnia: 2024-03-11 | 12:20:39 »
Zawsze mnie to zastanawia - czy takim problemem byłoby wsadzić tam łożyska liniowe toczne???

Prosto, tanio, dobrze: 2 z 3 pozycji skreśl i będzie wtedy rzeczywistość.

Żółty dał najprostsze rozwiązanie, plastikowe ślizgi - ludzie poprawiają sobie drukując własne odpowiedniej grubości.
W makicie teoretycznie można dać miękkie śrubki-robaczki do kasowania luzu, ale trzeba wiercić i gwintować, więc gwarancji koniec. Takie robaczki da radę zrobić samemu z pręta alu/mosiężnego lub kupić.
« Ostatnia zmiana: 2024-03-11 | 12:23:07 wysłana przez ux »

Offline grzela

  • Użyszkodnik
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #407 dnia: 2024-03-11 | 14:58:32 »
może się okazać że luz magicznie zniknął, albo jest mniejszy
Magia bardzo rzadko działa - o wiele częściej prawa Murphy'ego ;D

Offline pinkpixel

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 5376
  • Nie pasuje ale zmieszczę
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #408 dnia: 2024-03-11 | 15:01:51 »
może się okazać że luz magicznie zniknął, albo jest mniejszy
Magia bardzo rzadko działa - o wiele częściej prawa Murphy'ego ;D



może i tak być :), jest jeszcze magia samych lamelek, stabilności grubości naturalnego wysuszonego i sprasowanego kawałka drewienka

Offline fyme

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10362
  • Chciałem napisać coś mądrego więc... "coś mądrego"
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #409 dnia: 2024-03-11 | 16:05:07 »
Zawsze mnie to zastanawia - czy takim problemem byłoby wsadzić tam łożyska liniowe toczne???

Prosto, tanio, dobrze: 2 z 3 pozycji skreśl i będzie wtedy rzeczywistość.

Żółty dał najprostsze rozwiązanie, plastikowe ślizgi - ludzie poprawiają sobie drukując własne odpowiedniej grubości.
W makicie teoretycznie można dać miękkie śrubki-robaczki do kasowania luzu, ale trzeba wiercić i gwintować, więc gwarancji koniec. Takie robaczki da radę zrobić samemu z pręta alu/mosiężnego lub kupić.
Ktoś na forum wymieniał w makicie wałki na liniowe które trzymają wymiar tylko nie pamiętam kto.

Offline Sosenek

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #410 dnia: 2024-03-11 | 19:59:03 »
Ok, udało mi się nagrać jak to wygląda od strony frezu i moim zdaniem nie jest najlepiej, gołym okiem widać na zębach frezu spore luzy. W każdym razie, zwrot już zgłosiłem i będę polował na nią u innego sprzedawcy. Ciekawi mnie tylko, że przy takich luzach była w sumie powtarzalna, testowałem różne rodzaje drewna i sklejkę i za każdym razem efekty były zadowalające, licowało materiał na równo. Powodem tego może być, że lamelownica "zawisa" na materiale gdzie oparta jest tylko o przykładnicę, stąd może te luzy nie miały aż takiego wpływu na frezowanie. Mimo wszystko, zwracam ją, bo nie daje mi spokoju ten luz.


Offline pinkpixel

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 5376
  • Nie pasuje ale zmieszczę
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #411 dnia: 2024-03-11 | 20:31:29 »
Ok, udało mi się nagrać jak to wygląda od strony frezu i moim zdaniem nie jest najlepiej, gołym okiem widać na zębach frezu spore luzy. W każdym razie, zwrot już zgłosiłem i będę polował na nią u innego sprzedawcy. Ciekawi mnie tylko, że przy takich luzach była w sumie powtarzalna, testowałem różne rodzaje drewna i sklejkę i za każdym razem efekty były zadowalające, licowało materiał na równo. Powodem tego może być, że lamelownica "zawisa" na materiale gdzie oparta jest tylko o przykładnicę, stąd może te luzy nie miały aż takiego wpływu na frezowanie. Mimo wszystko, zwracam ją, bo nie daje mi spokoju ten luz.



@sosenek sprawdź tak dla siebie nawet jaki jest luz na frezie w pozycji wysuniętej

Offline ux

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 417
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #412 dnia: 2024-03-11 | 20:41:36 »
Ok, udało mi się nagrać jak to wygląda od strony frezu i moim zdaniem nie jest najlepiej, gołym okiem widać na zębach frezu spore luzy. W każdym razie, zwrot już zgłosiłem i będę polował na nią u innego sprzedawcy.

Raczej nie upolujesz, u mnie jest podobnie. Nie wiem, czy chcesz tracić swój czas, żeby dostać kolejny egzemplarz o takiej samej tolerancji luzu. Jeżeli nic jej więcej nie dolega, tj. bicie frezu, flanszy, itd. - zostawiłbym.

Offline Sosenek

  • Nowy użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #413 dnia: 2024-03-11 | 20:47:46 »
Ok, udało mi się nagrać jak to wygląda od strony frezu i moim zdaniem nie jest najlepiej, gołym okiem widać na zębach frezu spore luzy. W każdym razie, zwrot już zgłosiłem i będę polował na nią u innego sprzedawcy. Ciekawi mnie tylko, że przy takich luzach była w sumie powtarzalna, testowałem różne rodzaje drewna i sklejkę i za każdym razem efekty były zadowalające, licowało materiał na równo. Powodem tego może być, że lamelownica "zawisa" na materiale gdzie oparta jest tylko o przykładnicę, stąd może te luzy nie miały aż takiego wpływu na frezowanie. Mimo wszystko, zwracam ją, bo nie daje mi spokoju ten luz.



@sosenek sprawdź tak dla siebie nawet jaki jest luz na frezie w pozycji wysuniętej

@pinkpixel na pełnym wysunięciu co prawda jest minimalnie lepiej, ale cały czas są luzy.

Ok, udało mi się nagrać jak to wygląda od strony frezu i moim zdaniem nie jest najlepiej, gołym okiem widać na zębach frezu spore luzy. W każdym razie, zwrot już zgłosiłem i będę polował na nią u innego sprzedawcy.

Raczej nie upolujesz, u mnie jest podobnie. Nie wiem, czy chcesz tracić swój czas, żeby dostać kolejny egzemplarz o takiej samej tolerancji luzu. Jeżeli nic jej więcej nie dolega, tj. bicie frezu, flanszy, itd. - zostawiłbym.

@ux poza tymi luzami nic więcej nie zauważyłem. Już trudno, zwrot zgłosiłem, jutro paczkę odbiera kurier i kupię w innym sklepie. Jak przy następnej sztuce sytuacja się powtórzy, to już ją zostawię.

Offline ux

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 417
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #414 dnia: 2024-03-11 | 21:06:20 »
@ux poza tymi luzami nic więcej nie zauważyłem. Już trudno, zwrot zgłosiłem, jutro paczkę odbiera kurier i kupię w innym sklepie. Jak przy następnej sztuce sytuacja się powtórzy, to już ją zostawię.

Nagraj sobie lub pomierz czujnikiem zegarowym czy cuś, bo może w kolejnej będziesz miał mniejszy luz w postaci efektu placebo. Nastawiasz się, że może ustrzelisz świętego graala, ale im więcej sprzętów z tej półki cenowej sobie kupisz, tym szybciej przejdzie ci to podjeście. Takie czasy, że trudno o ideały.

Offline pinkpixel

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 5376
  • Nie pasuje ale zmieszczę
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #415 dnia: 2024-03-11 | 21:09:19 »
jak ci to spać nie daje, to szukaj, może się uda, ja tam zazwyczaj patrzę na efekt, jak efekt jest nieakceptowalny wtedy szukam co zmienić lub zwracam/wymieniam jak to nowy zakup

Offline Granado

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 530
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #416 dnia: 2024-03-11 | 21:28:13 »
W swoim De Walcie zmieniłem od razu tarczę na lepszą oraz założyłem prowadnice od naszego Kolegi. Teraz śmiga. Używam mało, kiedy potrzeba i jestem z efektu  łączeń zadowolony.
pozdrawiam Krzysztof

Offline piotr.pzn

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 845
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #417 dnia: 2024-03-11 | 21:58:56 »
Zawsze można kupić Lamello ;) pewnie z jakiegoś powodu kosztuje tyle, co kilka makit i dewaltów :)
« Ostatnia zmiana: 2024-03-11 | 22:00:32 wysłana przez piotr.pzn »
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.

Offline Waldemar

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 224
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #418 dnia: 2024-03-12 | 10:39:30 »
Zawsze można też pracować sprzętem a nie badać luzy. Kupiłem makitę z 10 lat temu, w pierwszy miesiąc wyrobiłem karton lamelek. Potem 5-6 kartonów rocznie. Szafki schodzą się pięknie, klejonki też proste, luzu nie sprawdzałem.

Offline Coco

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 385
Odp: Lamelownica makita pj7000j vs dewalt dw682k
« Odpowiedź #419 dnia: 2024-03-12 | 18:31:51 »
Hej, nie dawno bedac po coś w bricomanie zobaczylem ze na półce leży lamelownica dw (wczesniej byla wylko w pudełku zaklajstrowana) a ze juz wczesniej czytałem ten watek więc nie moglem minąć jej obojetnie. I co. Naczytalem sie o tych luzach w dw macam, macam, patrzam wysuwam wsuwam i nic zero luzu. Moze poprawili juz, po powrocie do domu wyjąłem swoją lamelownice makity. A tak żeby porownac. Oczywiscie juz wczesnie to sprawdzalem i nic sie nie zmienilo, tez nie ma luzu. Zadowolony schowalem do pudleczka. Obok leży domino nawet nie bralem pod uwage zeby sprawdzac tam luzy i myślę z usmiechem na twarzy, zobaczę jak to powinno byc w wersji idealnej  :). No i zdziwienie domino ma lekki luz bardzo niewielki ale slychac stukanie  ???  ??? :o  :'( no i moglem nie sprawdzac  ;D

A jak wasze domina czy macie taki minimalnie wyczowalny "luz" na prowadnicy, bylem teraz specjalnie na targach w Nadarzynie  patrzylem inne domina na stoisku festoola i bivert i tam domina mialy podobnie lekki luz mniej jak pol milimetra ale slychac taki lekki stuk jak sie tym rusza. Ciekawi mnie jak jest u was przy domino?