@yarkow pisząc model sprzedażowy nie miałem na myśli że to ten sam model urządzenia inaczej zapakowany.
Takiej wiedzy nie mam i mieć nie muszę. Chodziło mi o to że: opakujmy coś ładnie, dodajmy kilka wyróżniających się cech zewnętrznych, wymyślna obudowa i sprzedajmy. Nasze wybory to w gruncie wybór nie tyle lepszego co tego co nam się bardziej podoba. Na tym budowana jest w tej chwili siła/popularność niemal każdej marki/brandu, którą my sobie przekładamy na to że dokonaliśmy lepszego wyboru
. No ładnie wygląda jak na półce jest porządek i narzędzia z tej samej firmy. Nie twierdzę że to coś złego, ot jedni do tego przykładają znaczenie inni nie. A różnica jest taka, że ci pierwsi zazwyczaj wydają więcej, ale czy to moje pieniądze wydają, tak chcą to tak robią.
Pilarka tu wymieniona (i cały ten brand) to polowanie na klienta, któremu opatrzyły już się kolory, żółte, niebieskie, zielone, czerwone
i chce być wyjątkowy, mieć coś czego inni nie mają. Zobaczycie że CAT jako elektronarzędzia albo zniknie, albo jego "normalne" ceny spadną do tych które teraz są promocyjne. Nowość nie może być tania, powinna wyróżniać się ceną, bo jest "inna/lepsza" warta swojej ceny.