Autor Wątek: Pilarka stołowa w okolicach 3 tys? Bosch GTS 10 XC, DeWalt 745, Metabo TS 254  (Przeczytany 8062 razy)

Offline mefjuu

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 245
Temat wielokrotnie wałkowany na DiD, ale nie powinno takich rzeczy zabraknąć i tutaj, coby odebrać trochę ruchu z Google :>

Decyzja co do kupna nowej pilarki stołowej zapadła - chciałbym mieć coś, co poradzi sobie z cięciem wzdłużnym 50 mm bez zająknięcia, w budżecie ok. 3 tys.

Rozważam:
- Bosch GTS 10 XC (3100 zł z przesyłką z Axminster)
- DeWalt 745  (~2800 zł od lokalnego dystrybutora)
- Metabo TS254

Z drugiej strony... czy te produkty są proporcjonalnie na podstawie ceny lepsze do Ryobi 1800 z 9 stów?

Bosch ma mocniejszy silnik i bajery typu  większy stół + slider, ale DeWalt wydaje się być bardziej solidną konstrukcją, według opinii mniej awaryjną.

Heeeelp!


Offline draax

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 311
  • Jeśli wygląda na proste, to jest proste!
czy te produkty są proporcjonalnie na podstawie ceny lepsze do Ryobi 1800 z 9 stów?

Sa.

za DW745 albo 7491 przemawia konstrukcja przykladnicy wzdluznej na zebatkach - odpada Ci problem nierownoleglosci przykladnicy do tarczy i rowkow. Bosch pewnie nie ustepuje DW, ma swoich wyznawcow (jak VW w TDI:)), osobiscie bralbym DeWalta, ze wzgledu wlasnie na te przykladnice.

Bylem jakis czas temu w tej samej sytuacji, poszedlem inna droga. W 3k jesli nie boisz sie uzywek, znajdziesz juz cos na olx z zeliwnym blatem (np Prome PKS250p, czy ktoregos z jej klonow). Albo stara Reme DMMA 35.


Offline Qiub

  • Targi
  • Kornik - Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 4757
te produkty to inna polka jakosciowa i wydajnosciowa

ja mialem  Bosch GTS 10 XC

nad dw sie zastanawialem ale to dw... pisza jedna a jest drugie.

bosch byl stabilny, masywny i zero taniej blachy. co prawda mialem nieskalibrowany sprzet ale koniec koncow to skalibrowalem i pieknie latal.

ktos go kupil i pewnie cieszy sie nim co dzis... jedyna wada to gowniany plastik od spodu ktory wywalilem bo sie tam zbieralo kawalki cienkie drewna.

no i tarcze dobrze to podstawa.

mocy nie brakowalo, cialem na nim 7cm deba, jesiona i buka. wiem ze ludzie rozbudowali go tanim kosztem o blaty.

genialny byl w nim maly stol przesuwny ale majac klienta z cnc mozna bylo tez stolik zrobic dlugi na np. 1,5 i juz robil jak mala formatowka. stolik dalo sie regulowac.

ogolnie na poczatku uwazalem ze przeplacony sprzet ale pozniej jak widzialem problemy innych to doszedlem do wniosku ze lepiej bylo boscha.


jedna uwaga bo ludzie kupowali sprzet i pisali ze silniki lecialy... ja nie wiem ile i jak robili ale u mnie nic sie nie dzialo, napisze wiecej ... tam pisalo ze 30min roboty, minuta schladzania. wlaczony silnik i obroty bez materialu oraz minuta wylaczenia

ale powodem przegrzewania mogla byc tez tak zasrana plastikowa kratka na ktorej mogl sie zebrac syf potezny i silnik ciagnal pyl.

Offline Puzii

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1946
Ja właśnie z tym budżetem skłaniam się ku używce. Rozglądając się  i czytając opinie biorę pod uwagę:
Proma 
   np ta: https://sprzedajemy.pl/pila-stolowa-z-wozkiem-proma-slupsk-2-3d3332-nr55870506
   albo ta: http://www.dulbanmaszyny.pl/produkt-1659_pila-formatowa-formatowka-proma.htm
Berdardo ale ten większy z wózkiem ( @Daka masz ten z wózkiem? )
    jak ta: http://www.dulbanmaszyny.pl/produkt-1520_pila-formatowa-formatowka-bernardo.htm
Holzmann 250, ale tu tylko nowe, używki nie widziałem nigdzie
Ew. jakaś stara proma.. od 2500-3500 można już jakiegoś ciężkiego klamota wytaragać

No i co tu brać. jak coś fajnego to na drugim końcu polski...
Mam na ten  temat swoje zdanie, ale się z nim kategorycznie nie zgadzam!

Offline DaKa_Garage

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2842
  • Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
    • DAKA GARAGE
Tak ,ja mam dokładnie klona promy tylko na 230v. Kupiłem używkę ale w sumie nówkę. emoji12Drax mi ja pomógł namierzyć.

Offline draax

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 311
  • Jeśli wygląda na proste, to jest proste!
tylko na 230v

a mogl posluchac i wziac na 400V.. :D

Offline DaKa_Garage

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2842
  • Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
    • DAKA GARAGE
Jeszcze nie mailem instalki emoji1

Offline Puzii

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1946
Też nie mam, ale pociągne, bo i tak trzeba, potem coś się dokupi i i tak trza bedzie  i tak, a ceny są niższe na silniki 3F
Mam na ten  temat swoje zdanie, ale się z nim kategorycznie nie zgadzam!

Offline DaKa_Garage

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2842
  • Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
    • DAKA GARAGE
A ja po zakupie Piły zrobiłem instalkę emoji16 No cóż emoji2

Online Jakacor

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2231
Też nie mam, ale pociągne, bo i tak trzeba, potem coś się dokupi i i tak trza bedzie  i tak, a ceny są niższe na silniki 3F
Ale za to instalacja drozsza:)

Offline DaKa_Garage

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2842
  • Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
    • DAKA GARAGE
Przynajmniej odciąg mam na 3f

Online Jakacor

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2231
A ja po zakupie Piły zrobiłem instalkę emoji16 No cóż emoji2
Daka
Jaki jest koszt instalacji 3f?
Potrzebne jakies zgody, projekty, itp.?

Offline DaKa_Garage

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2842
  • Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga;
    • DAKA GARAGE
Ja miałem prościej bo w domku  miałem 3f i tylko podłączałem 30 m dalej garaż.
Mnie cena instalki takiej Pro :P wyszła ok 1100 zł ( w tym peszle i kable w warsztacie )tylko że sam wszystko robiłem.

Offline krzysiek_z

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1206
Mam dw. Plusem dw jest przykladnica,w boschu podobno potrafi się rozregulowac. Minusem mniejszy rozmiar stołu, brak softstartu i kiepski odciąg urobku.
Jak masz miejsce to kupuj używke większą z wózkiem.
To orzeł bielik nie jest orłem ?

Offline Puzii

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1946
Ta ze Słupska co podałem linka odpada, fyme był widział, tylko na zdjęciach wygląda ładnie.

A jest ktoś może z okolic Rzeszowa, Łańcut?
Może by looknął? https://www.olx.pl/oferta/pila-proma-pks-255-CID628-IDpjht9.html
Mam na ten  temat swoje zdanie, ale się z nim kategorycznie nie zgadzam!