Niektóre silniki iskrzą na początku użytkowania, inne przy starcie a iskrzenie może być też spowodowane kończącymi się szczotkami.
zużytym łożyskiem od str. komutatora no i brakiem styku
nie wiem na ile to pomoże w moim przypadku, bo miałem dwie przerwy na komutatorze
blaszki komutatora były wyraźnie przyciemnione(przygrzane)
i tak sobie pomyślałem że może nie ma styku
i miałem racje...wziąłem punktak i w miejscu zaczepienia drutu nawojowego o komutator przypierniczyłem młoteczkiem z uczuciem
o dziwo pojawił się kontakt
poprawiłem w drugim miejscu iiiiii
działa
hura....tylko jak długo
także ten tego już bez punktaka młoteczkiem z uczuciem na kowadełku popoprawiałem te niby połączenia(bo jak nazwać takie połączenie...zagięty haczyk widać na fotce
kiedyś było wprasowywane) poskładałem i działa tylko się grzeje ale te chińskie od odkurzacza silniki chyba tak mają
ważne że już tak nie iskrzy
nadmieniam że szczotki z komutatorem dopieszczałem(czyściłem) pumeksem
hardkorowa to operacja, bo na pracującym sercu(silniku)
nie polecam tej operacji bo jest niebezpieczna i grozi
porażeniem prądem!!!