Autor Wątek: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.  (Przeczytany 1783 razy)

Offline nickczemnick

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 995
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #15 dnia: 2020-05-20 | 18:02:39 »
Paczkomaty i tyle , nit nie powie że paczka ma inny wymiar niż powinna , bo nie wejdzie
Wymiar nie,ale wagę przekroczysz to Ci doliczą 246 zł bo ponadgabaryt w Inposcie drogi jest :)
Mnie plus podał do komornika za 30 groszy
Chyba do sądu :) Najgorsze jest to że odkąd zrobili e-sąd to człowiek nawet nie wie że coś wokoło niego kombinują i dowiaduje się od komornika że jest wyrok i ma płacić.Mi tak komornik zajał dwa samochody i dwa konta bo firma przeoczyła wpłatę 200 zł :)
Dużo zachodu kosztowało odkręcanie
U mnie około 2 tygodnie,kupę telefonów i nerwów.Na koniec nawet przepraszam nikt nie wykrztusił :) Samo życie :)

Offline kerry

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1442
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #16 dnia: 2020-05-22 | 07:47:25 »
Paczkomaty i tyle , nit nie powie że paczka ma inny wymiar niż powinna , bo nie wejdzie
I tu się mylisz :) Była swego czasu akcja, że potrącali kasę z opłat za kolejne wysyłane paczki, bo podany był niewłaściwy rozmiar paczki - niby podawano większy gabaryt niż powinno być, np C dla paczki B. zawsze wysyłałem jako B (bo taki był rozmiar) a kilka razy mi doliczono parę złotych. Potem sie z tego wycofali, bo ludzie się wkurzyli. tu na szybko znaleziony link z opisem: https://warszawa.naszemiasto.pl/inpost-sprzedawcy-sygnalizuja-dziwne-oplaty-naliczane-do/ar/c3-4955092

Online BlackJack15

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 797
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #17 dnia: 2020-05-28 | 23:03:20 »
Dział windykacyjny sendita już wzywa do zapłaty a w razie braku wpłaty we wskazanym terminie skutkować to będzie działaniami restrykcyjnymi zgodnie z regulaminem - no chyba zaczynam się bać :).
Ale fedex ma coś nie tak z wagami - poszperałem chwilę w systemie śledzenia przesyłek krajowych fedexa i znalazłem ciekawe rzeczy: za jedną paczuszkę która ma 30 kg oni ją ważą jako 35,45 kg - w ich systemie nie wisi żadna adnotacja o dopłacie (choć nie oznacza że nie mają tego gdzieś w systemie). Teraz jednak patrząc inne paczki robi się ciekawiej - za dwie paczki po 30 kg oni ważą jako 63,10 kg (teoretycznie i praktycznie wszystkie paczki są takie same) - czyli każda paczka ma już po około 31,5 kg. Patrząc dalej za inne dwie paczki po 30 kg im wychodzi waga 82,85 kg, już jedna paczka waży prawie 41,5 kg. Może mi ktoś powie czy w różnych rejonach polski jest różne przyciąganie ziemskie :) Co ciekawe do tych dwóch przesyłek jakoś dopłaty nie ma.
Nie chciało mi się pisać do fedexa ale jednak chyba to zrobię, a co, jeszcze za długo śpię to mogę pi***ołami głowę sobie pozawracać :) a senditowi i tak nie zapłacę :)

Offline newrom

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1275
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #18 dnia: 2020-05-28 | 23:25:48 »
A jakiś prawnik nie ogarnąłby Ci pisma do sendita że uznajesz ich roszczenia za próbę wyłudzenia czy coś?

Offline krzyś48

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3628
  • Wolność,kocham i rozumiem,wolności...
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #19 dnia: 2020-05-29 | 07:14:20 »
paczuszkę która ma 30 kg oni ją ważą jako 35,45 kg
Jak by tu rzec...a legalizacje wag są ???
skoro o kilogramy chodzi, to wypadało by wiedzieć jaka waga to ważyła i gdzie ???
 :)
poprawiłem się :P
« Ostatnia zmiana: 2020-05-29 | 15:39:29 wysłana przez krzyś48 »
ziarnko do ziarnka zbierze się dwa ziarka

Offline kerry

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1442
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #20 dnia: 2020-05-29 | 07:30:04 »

Offline azael

  • Aktywny użyszkodnik
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Przesyłki kurierskie - moje niezadowolenie.
« Odpowiedź #21 dnia: 2020-05-29 | 12:56:07 »
Chłopaki, uspokoję może trochę Wasze emocje i żądze krwi wobec sendit. Przerabiałem temat z e-paka, zasada działania ta sama. Moja sprawa dotyczyła reklamacji uszkodzonej przesyłki, toczyła się u Rzecznika Praw Konsumenta prawie rok  czasu i ujka jest do ugrania. Brak prawnych regulacji dla pośredników spedycyjnych.

Główny problem to taki, że w całej procedurze wysyłający nie jest stroną, stronami są pośrednik i firma kurierska. Reklamację można złożyć jedynie do pośrednika, który tę reklamację przesyła dalej do przewoźnika, nie wiadomo jakiej treści itd. Potem przesyłają skan odrzucenia reklamacji od przewoźnika, bo przewoźnik przeważnie odrzuca i trzeba napisać odwołanie. Tutaj zaczynają się schody, bo wg mnie i Rzecznika, to odwołanie nigdy nie dotarło do przewoźnika albo zostało wysłane, uznane przez przewoźnika i pośrednik skasował kasę za ubezpieczenie (które specjalnie zapłaciłem dla wspomnianej przesyłki). Sprawę zakończyłem, bo szkoda było mi nerwów na czytanie odpowiedzi pośrednika, pisane językiem kogoś, kto ma tik-taka zamiast orzeszka.