Autor Wątek: Auto 4x4  (Przeczytany 14250 razy)

Online gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #30 dnia: 2018-04-12 | 17:37:36 »
Od czasu do czasu perełki sie zdarzają. Znam człowieka z Disco I z '96r, który auto ma od nowości i przebieg nie jest większy niż 150 kkm.

Offline krzysiek_z

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #31 dnia: 2018-04-12 | 17:44:36 »
Tez widziałem disco 2 który przez 5 lat jeździł 2 razy w roku.  Raz do Włoch z łódka i raz w góry.  Resztę czasu stał w garażu. Facet wymienił na nowego i tez nim jeździł 2 razy w roku.
Wiec czasami się zdarza taka perełka.
To orzeł bielik nie jest orłem ?

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #32 dnia: 2018-04-12 | 20:08:33 »
Jest ich więcej.
Jakiś czas temu (dwa-trzy miechy) była Jedynka w zaje**stym stanie.
Druga chyba jest nadal w okolicy Wawy.
 
I jeszcze 3d za Wrockiem.

Mówię tylko o tych, które znam.


Ale grubo ponad 20 tysi....

Online gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #33 dnia: 2018-04-12 | 20:31:43 »
Ale przyznasz, że DI to nie jest komfortowe auto do poruszania się w trybie 95% asfalt a reszta off.
Niestety DI z uwagi na dość słaby silnik też nia za bardzo najdaje sie na holownik 2t przyczepy. 

Choć niezmiennie zarówno DI i DII bardzo mi się podobają.

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #34 dnia: 2018-04-12 | 21:39:24 »
To zależy w jakiej specyfikacji NAS ze Stanów - full opcja i silnik benzynka....
I wygoda i moc...


Ale generalnie jest tak, jak mówisz - nie kupuje się ich dla komfortu...
A dyszlem jeździ się nie wolno, tylko "dostojnie" 😂


Ale ja jestem chory na punkcie zielonego jajca,więc moje opinie nie muszą być wiarygodne...😉

Offline Nożyk

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 693
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #35 dnia: 2018-04-12 | 22:29:13 »
LR i tak raczej nie wezmę, za bardzo się boję, że trafię na paścia, a dołożyć na lepszego nie mam z czego.
Co do komfortu to chyba wszystko prucz UAZa będzie wygodniejsze od obecnej Vitary, moja du*a nie jest zbytnio wymagająca. ;)
Wspomniany wyżej Terrano troszkę ma mało kucy jak na 4x4, ale w Sariku też mam 115 i spokojnie daje radę, dziwi mnie tylko, że takie Hiundaje czy Nissany, mocniejsze i z napędem, a mają tylko po 1,5-1,6t na haku.

Offline Nożyk

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 693
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #36 dnia: 2018-04-13 | 14:07:03 »
Dziś do grona mojego zainteresowania wpadł ML
Ponoć "te" roczniki nie gniły jeszcze tak bardzo i nie były specjalnie awaryjnie. Skrzynie auto tez ponoć całkiem dobre. Nie mam tylko pojęcia jak sprawuje się tam 4x4 (na konsoli widnieje jakiś przełącznik Low coś tam)

Offline kerry

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1442
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #37 dnia: 2018-04-13 | 14:18:10 »
widnieje jakiś przełącznik Low coś tam
Low Cost, czyli niskim kosztem... Potem będziesz sobie rekompensował w warsztacie :)

Online gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #38 dnia: 2018-04-13 | 14:43:20 »
Tak poważnie to Low oznacza przełożenia zdedukowane ale nie ma to wiele wspólnego z rodzajem napędu 4x4. Nie znam się na MLu ale wydaje mi się, że tam jest permanentne 4x4.

Offline Nożyk

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 693
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #39 dnia: 2018-04-13 | 14:48:23 »
No właśnie nie wiem, niby jedni piszą że jest 4x4 na stałe, a inni że się z automatu dołącza, no i ten jakiś "reduktor" czy coś.
Nie ukrywam (zresztą jak wspominałem na początku) że czasem chciałbym se w krzaki pojechać ;)

Online gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #40 dnia: 2018-04-13 | 15:04:14 »
Jak się nie znasz na 4x4 to krótkie szkolenie:
Napęd na 4x4 może być realizowany jako
- stały napęd na 2 osie (full time) - np. Land Rover Discovery, Defender, Toyota Land Cruiser
- napęd na jedną oś z dołączaną na sztywno drugą osią (part time) - np. większość pick up'ów, ale też Nissan Patrol
- napęd elektronicznie rozdzialnany pomiędzy osie i/lub koła - zdecydowana większość SUVów

Specjalnie piszę o osiach a nie kołach bo potocznie nazwawa napęd na 4 koła jest skrótem myślowym. Wszyskto z uwagi na mechanizm(y) różnicowy(e), który rozdziale moment obrotowy i w oparciu o zasady fizyki przekazuje moment obrotowy na koło które jest mniej (!!!) obciążone. Więc w skrajnym przypadku np. 2 koła na różnych osiach w błocie a kolejne 2 koła na asfalcie uniemożliwią wyjechanie z opresji. Samochód będzie kręcił kołami w błocie przekazując tylko na nie momen obrotowy, pozosałe dwa koła na asfalcie będą nieruchome.

Sytuację ratują blokady mechanizmów różnicowych, których w typowym układzie możemy mieć aź 3 szt.: przednia oś, tylna oś, oraz centralny mechanizm róznicowy (tak np. ma Mercedes G). Czasami nie ma centralnego mechnizmu różnicowego (w przypadku samochodów ze sztywno dopinaną przednią osią). Wówczas takim autem nie można jechać z załączonym napędem dołączonej osi po utwardzonej nawierzchni.

Tyle o napędach.

Osobną kwestią jest tzw. reduktor czyli skrzynia rozdzielcza czyli innymi słowy druga skrzynia biegów z przełożeniem LOW i HIGH. Wówczas przy wyborze LOW mamy do dyspozycji biegi terenowe a przy wyborze HIGH mamy do dyspozycji biegi szosowe. Nie ma to jednak większego znaczenia dla trakcji samochodu a głównie dotyczy mocy samochodu i prędkości na poszczególnych biegach. 

Offline marcin6391

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Audycja zawiera lokowanie produktu
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #41 dnia: 2018-04-13 | 15:06:52 »
Nożyk - jak masz za dużo hajsu, to se kup MLa.....
Dopiero zobaczysz,co to awaryjność.....


Moich trzech znajomych miało....szybciej sprzedawali,niż kupowali....
je**ło się wszystko...

Online gwd

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1073
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #42 dnia: 2018-04-13 | 15:12:35 »
Przy tym budżecie nie ma co startować do aut klasy premium ani do aut które wymagają specjalistycznej obsługi bo są napakowane elektroniką.
Szukaj prostych konstrukcji wywodzących się z lat 90 (co nie znaczy że rocznik auta ma być z lat 90). Pamiętaj też, żeby zostawić sobie kupkę na "odszczurzanie" auta. Wszystko się zużywa i wiadomym jest, że w aucie, które ma ponad 10 lat wymiany będzie wymagał tradycyjnie po zakupie nie tylko olej silnikowy i rozżąd. 

Offline Maciek

  • Kornik - Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 591
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #43 dnia: 2018-04-13 | 20:02:08 »
Generalnie jest rąk na Wschodzie i Zachodzie czy to w Germani czy w Polsze  auta zaadbane dopieszczone nie pojawiają się na rynku. A czemuż to bo są sprzedawane po rodzinie, znajomych, przyjaciołach. Więc nastaw się że trafisz coś do roboty, tylko kwestia dobrze by było aby małej 😀. Licz na rok minimum 20 tys km pr******chane itd a nie co piszą, np bezwypadkowy tz bez dzwonu z prostowanie ramy, ale stłuczki są dopuszczalne itd. Szukałem auta to daj spokój, praktycznie gdzie nie spojrzysz to coś. Patrzyłem na tego Nissana gdy by opis pokrywa się z rzeczywistością przy tej cenie to auto raczej na pewno nie pojawiło by się na rynku tylko łyknoł by ktoś z otoczeniem właściciela,  a jeżeli by się pojawiło to może na kilka godzin
« Ostatnia zmiana: 2018-04-13 | 20:13:56 wysłana przez Maciek61 »

Offline Andriu

  • Zaawansowany użyszkodnik
  • ****
  • Wiadomości: 366
Odp: Auto 4x4
« Odpowiedź #44 dnia: 2018-04-13 | 20:50:20 »
a co powiecie o pajero, znajomy ma i sobie chwali,  stary trup, ale  złego słowa nie da powiedzieć  chyba rocznik 2005r.